Gå til innhold

2008 BMW M3 konseptmodell

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Hmm, nå tar jeg ikke hele regnestykket her, men etter regnestykkene skal bilen få 447/448hk. SMG kassen som blir nevnt i artikkelen er død og det kommer en dobbel clutch girkasse alà VW sitt DSG system.

 

Jeg klarte ikke å finne noen offisielle uttalelser fra BMW om effekt, andre nyhetssider melder om alt fra 414 hk til 420+ til 447 som du sier, så derfor skrev jeg "over 400" for ikke å spekulere altfor mye. Og effekten du nevner er jo over 400 hk, så det er jo ikke direkte feil ;)

 

Når det gjelder girkassen, er det det samme, noen sier SMG-kasse, andre sier dobbeltclutch-kasse men ingen offisiell uttalelse fra BMW. Blant annet britiske autocar skriver at det vil komme en SMG-kasse, og siterer kilder internt i BMW. Kan jo hende det vil bli en dobbeltclutch-kasse men de vil kalle den SMG? Slik jeg tolker det iallefall :)

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å finne noen offisielle uttalelser fra BMW om effekt, andre nyhetssider melder om alt fra 414 hk til 420+ til 447 som du sier, så derfor skrev jeg "over 400" for ikke å spekulere altfor mye. Og effekten du nevner er jo over 400 hk, så det er jo ikke direkte feil ;)

 

Når det gjelder girkassen, er det det samme, noen sier SMG-kasse, andre sier dobbeltclutch-kasse men ingen offisiell uttalelse fra BMW. Blant annet britiske autocar skriver at det vil komme en SMG-kasse, og siterer kilder internt i BMW. Kan jo hende det vil bli en dobbeltclutch-kasse men de vil kalle den SMG? Slik jeg tolker det iallefall :)

 

Jeg baserte effekten jeg la ut på antall kW som sitter i bilen. Iht. nyhetsbrevet jeg har fått har bilen 330kW og 440Nm.

 

Iht. Tim Røsand på Autozentrum er SMG død og den vil forsvinne. Han har testkjørt bilen i 3 uker og rekner med at han vet hva han snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baserte effekten jeg la ut på antall kW som sitter i bilen. Iht. nyhetsbrevet jeg har fått har bilen 330kW og 440Nm.

 

Iht. Tim Røsand på Autozentrum er SMG død og den vil forsvinne. Han har testkjørt bilen i 3 uker og rekner med at han vet hva han snakker om.

 

Da endrer jeg artikkelen og tar ut ordet "SMG" og bare la det stå igjen at det er en dobbeltclutch-kasse, samt endrer effekt-tallet da vet du, ikke verre enn det :)

 

Ingenting er bedre enn bekreftede tall og opplysninger :)

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingenting av det jeg sa var ment som kritikk, så hvis du trodde at jeg mente det beklager jeg. Du styrer og bestemmer selvsagt hva du vil skrive og det er jo ikke så mye informasjon om denne og hente foreløpig. :)

 

Her er forøvrig tallene jeg nevnte tidligere i tråden.

Bilen skal i følge den informasjonen jeg har 330kW og etter tallene jeg sitter på er 1 kW 1,3578947hk.

 

330*1,357=447,81hk og hvis vi går utifra de nøyaktige tallene jeg har skrevet over her så vil bilen få 448,10525hk og det vil derfor for meg være naturlig å si at bilen har 450hk. Godt mulig BMW selv velger å si 440hk / 445hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ingenting av det jeg sa var ment som kritikk, så hvis du trodde at jeg mente det beklager jeg. Du styrer og bestemmer selvsagt hva du vil skrive og det er jo ikke så mye informasjon om denne og hente foreløpig. :)

 

Her er forøvrig tallene jeg nevnte tidligere i tråden.

Bilen skal i følge den informasjonen jeg har 330kW og etter tallene jeg sitter på er 1 kW 1,3578947hk.

 

330*1,357=447,81hk og hvis vi går utifra de nøyaktige tallene jeg har skrevet over her så vil bilen få 448,10525hk og det vil derfor for meg være naturlig å si at bilen har 450hk. Godt mulig BMW selv velger å si 440hk / 445hk.

 

No worries :)

 

Det hender man leser ting litt annerledes enn det han som har skrevet har ment det, og det kan vel hende begge to har lest hverandre sine inlegg litt annerledes enn det de var ment. Jeg tok det absolutt ikke som noe noe voldsom kritikk :)

 

Er ikke den største BMW-mannen selv, det er mange som vet mer enn meg om BMW, så det er bare fint med inspill på ting som kan eller bør endres. Målet er jo å skrive best mulig artikler, og da er man jo avhengig av tilbakemeldinger. Og artikkelen ble skrevet i en fei i går kveld, uten at jeg hadde altfor lang tid på å sette meg inn i det.

 

Skrev "nærmere 450 hk" jeg, for å slippe å sette et eksakt tall.

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår