Jump to content

Her kan du spørre om alt du lurer på angående import av bruktbil!

Rate this topic


Överladdaren

Recommended Posts

Originally posted by Darkstar

Et par spørsmål:

Tenker på å kjøpe meg en Nissan 200 Sx S14a. og de vokser jo ikke på trær i Norge.

 

Har vert å kikket en del på http://www.mobile.de og ww.finnmer.se !

 

1. Er det noe å spare på import fra Sverige?

2. Og hvordan er prisen i Sverige kontra Tyskland?

3. Avgiftene vil vel bli de samme uansett hvor eg henter bilen?

 

1. Import fra Sverige kan være lønnsomt, men bilene er som oftest ganske mye billigere i Tyskland.....

 

2. Prisene er høyere. Eks 2000 Impreza GT kostet 160k i Sverige, en tilsvarende kostet 121k i Tyskland.....Er fort verdt 40 lapper å reise litt lenger enn til Strømstad.

 

3. Avgiftene påvirkes ikke av eksportlandet. Men husk vognkortet, uten det kan import bli vanskelig.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Originally posted by BrennaRacingMember

Tror du man sparer no på å importere en gammal ascona B.

Er mange fete nede i tyskland

 

Du kan muligens spare noen kroner. Kommer helt an på hva du ser etter.

 

 

Let på http://www.mobile.de og regnn ut avgiftene på http://www.tyskland.org

 

Legg til 10.000,- for reise etc

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Originally posted by springbrett

Hvordan vil det være med import av ombygde biler, såkalte replicaer?

Betaler man da engangsavgift for året bilen er ombygd eller året chassise er fra?

For eksempel en pontiac fiero ombygd til en ferrari

 

 

Engangsavgiften beregnes utifra når bilen ble registrert første gang. Det spiller ingen rolle når bilen ble ombygd.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Link to comment
Share on other sites

30 min? Tror du glemte de 2 dagene du bruker på å kjøre bilen hjem? På de 20 bilene jeg har tatt inn, har jeg kjøpt halvparten usett. Ellers er det å fly ned, prøvekjøre, skrive kontrakter og sjekke ut. Så fly hjem. Transport hjem fra f.eks Hamburg - Drammen koster 3500,- alt inklusive. Bare tollskilter koster ofte opp mot 2000 kroner. Så kan du regne fergebillett, bensin og den ekstra tiden det tar. Det er ingenting å spare på å hente bilen selv, men hvis man likevel er arbeidsledig og har god tid, er det jo greit. Eller hvis man likevel kan kombinere det med ferie. Dersom bilen f.eks sendes fra Hamburg på en onsdag formiddag, er den leveringsklar ved Drammen bilhavn torsdag e. kl 14. Skal man lenger ned i Tyskland tar det seff lengre tid. Dessuten er det penger å spare på å bestille frakt i Tyskland, i stedet for Norge.

 

Jeg kan bistå med hjelp til import, hvis noen er interessert. Mail somaen@online.no.

Spooz

Link to comment
Share on other sites

Originally posted by Överladdaren

 

Du kan muligens spare noen kroner. Kommer helt an på hva du ser etter.

 

 

Let på http://www.mobile.de og regnn ut avgiftene på http://www.tyskland.org

 

Legg til 10.000,- for reise etc

10.000,- for reise? Hva mener du? For å fly t/r München betaler man ca 3000 kroner.(under 26 år) Skal du drikke Bayer for 7000,-? ;)

Spooz

Link to comment
Share on other sites

Originally posted by Viking067

Hva med å ta inn bil fra andre land, slik som Spania, Italia etc.Eller USA?

 

Hvordan er opplegget fra USA mht frakt etc?

 

Er det ikke ofte litt problemer med å registrere biler fra USA med tanke på andre blinklys, samt andre rariteter. Frakten vil jo bli noe dyrere og ta noe lenger tid.

Link to comment
Share on other sites

Originally posted by spooz

30 min? Tror du glemte de 2 dagene du bruker på å kjøre bilen hjem? På de 20 bilene jeg har tatt inn, har jeg kjøpt halvparten usett. Ellers er det å fly ned, prøvekjøre, skrive kontrakter og sjekke ut. Så fly hjem. Transport hjem fra f.eks Hamburg - Drammen koster 3500,- alt inklusive. Bare tollskilter koster ofte opp mot 2000 kroner. Så kan du regne fergebillett, bensin og den ekstra tiden det tar. Det er ingenting å spare på å hente bilen selv, men hvis man likevel er arbeidsledig og har god tid, er det jo greit. Eller hvis man likevel kan kombinere det med ferie. Dersom bilen f.eks sendes fra Hamburg på en onsdag formiddag, er den leveringsklar ved Drammen bilhavn torsdag e. kl 14. Skal man lenger ned i Tyskland tar det seff lengre tid. Dessuten er det penger å spare på å bestille frakt i Tyskland, i stedet for Norge.

 

Jeg kan bistå med hjelp til import, hvis noen er interessert. Mail somaen@online.no.

 

 

Hvis du leser med øya åpne så ser du at jeg sier at papirarbeidet kan være unnagjort på så lite som 30 min totalt. Jeg prøver ikke å si at hele importprosessen er unnagjort på 30 min.....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Link to comment
Share on other sites

Originally posted by spooz

10.000,- for reise? Hva mener du? For å fly t/r München betaler man ca 3000 kroner.(under 26 år) Skal du drikke Bayer for 7000,-? ;)

 

 

10.000,- for reise så mener jeg:

 

- Flybillett

- Mat

- Hotell

- Bensin/Diesel

- Ferge

- Skilter

- Forsikring

- Diverse...

 

Dvs alle kostnadene du har mens du henter bilen...

 

Pleier som regel ikke å bli så mye som 10.000, men jeg synes det det er greit å legge på for mye enn for lite i regnestykkene, så slipper man å få en ubehagelig overraskelse.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Link to comment
Share on other sites

hei..skal importere en 95 mitsubishi eclipse gsx fra usa

 

Jeg så ett par til salgs i tyskland og 2 i norge(gst vel og merke).

 

Ringte så klart MMC(mitsubishi norge) og ventet meg en hyggelig samtale...før jeg fikk fortalt modell etc. sa han at denne var det ikke typegodkjenning på og at alle disse bilene ble behandlet individuelt og at jeg måtte fremvise dokumentasjon på at denne bilen tilfredstiller de kravene norge hadde i 1995 for motorkjøretøy.. Han hintet til at blinklys måtte bygges om på en eller annen måte.

 

Jeg har funnet bilen og ordnet med rimelig transport..har veldig snart spart opp nok men har bare dette gokjennings styret igjen.. Kan man f.eks dra til biltilsynet og be dem sjekke co(avgass) og lys\blinklys og be dem skrive en attest på at de møter kravene?

 

Ps: Kjempe bra og starte en tråd spes. til dette siden mange lurer på det =)

 

Mvh

tobias

Link to comment
Share on other sites

Men det skal jo teknisk sett ikke være noe problem å få registrert GSX'n... Den er jo TÜF-godkjent..og så lenge den er det har ikke biltilsynet noe de skulle ha sagt.

Kanskje du kan ringe Mitsu. i Tyskland?

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Link to comment
Share on other sites

sendte mail til tuv i tyskland og fikk følgende svar:

 

it is not possible to issue a confirmation of this vehicle for registration office in Norway, because this car does not fulfill the ECE regulations you need to register in Norway.

 

men den kan vel oppfylle kravene i tyskland(han nevnte ikke noe om det)?

fant jo 2 stykker til salgs på mobile og jeg tviler på at denne bilen ble solgt ny i tyskland(turbo modellen).

 

Eneste jeg ikke har hørt med er mitsubishi tyskland...

 

håper enten dem eller tuv tyskland har ihvertfall data på denne bilen(avgass osv..) også kan kontrollørene i norge gå etter dette og heller pirke på parklys og ce-belter osv små fix

 

Mvh

tobias

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy