Gå til innhold

Astra F som er veldig gla i bensin. . .

Ranger emnet


Crime

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg en 1.4 16v for 2uker siden ca. (vet at 1.4 kansje er litt lattelig:P)

 

Uansett, hadde jo selvfølgelig håpet at denne skulle bli billigere å kjøre på kontra vectraen min med 2liters motor.

 

Nå viser det seg at 1.4 literen bruker MER bensin per mil enn 2liter`n.

 

Astraen har forgasser og er faktisk sprek. :)

 

Men, jeg kjører aldri med gassen i bånn å prøver å holde meg under 3000 - 3500rpm for å "spare" suppe. noe som ikke funker for 5øre.

 

Noen som har peiling på hva faen som kan feile denne lille søte bilen min? :)

[o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip)

[x]Vw Passat TDI *KNUST*

[x]Opel Astra F SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000-3500 rpm for å spare suppe? Jeg kjører ikke over 2500rpm, og det kun i bratte bakker. Riktignok på en 2.3liter...

 

i 5 gear på 3000rpm har jeg 100km/t. :)

 

Tok litt feil når det gjalt forgasser her.

 

Er noe semi-innsprøytnings tull. var på opel å hørte med dem, dem hadde lyst å kjøre diagnose i hele pakka, (par lapper for å få sjekka opp om det i det hele tatt feiler bilen noe) så, håper enda noen vet noe som kansje kan hjelpe.

[o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip)

[x]Vw Passat TDI *KNUST*

[x]Opel Astra F SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en øko-måler og koble til.

min kadett e 1.6 gasser har economy-måler og da prøver je bare å holde meg lengst mulig unna rød sone. har hatt den nede på 0.55 liter per mil på langkjøring. ca 0.75 på blandet.

 

ikke alltid det lønner seg å kjøre på høt gir og lavt turtall heller har nå jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en øko-måler og koble til.

min kadett e 1.6 gasser har economy-måler og da prøver je bare å holde meg lengst mulig unna rød sone. har hatt den nede på 0.55 liter per mil på langkjøring. ca 0.75 på blandet.

 

ikke alltid det lønner seg å kjøre på høt gir og lavt turtall heller har nå jeg erfart.

 

Hvor får jeg tak i en slik øko-måler? :)

[o]Audi A4 Quattro 1.9TDI 155hk (chip)

[x]Vw Passat TDI *KNUST*

[x]Opel Astra F SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i en slik øko-måler? :)

 

mente jeg hadde sett en slik måler på biltema men fant ingenting på nettsida dems. men jeg mener de har det der de selger rekvisita.

det er et sånn 52 mm instrument akkurat som et voltmeter, amperemeter osv.

 

men unnskuld hvis je har drømt. mulig det ikke finne economy...

men jeg trur det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår