Gå til innhold

Diffsperra på Senator, begge eller eit bakhjul?

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det vanskelig å montere sperre? Korleis er sperra på Senator/Monza? Slik at ein kan spinne på begge hjulne?

 

Er ikke så vanskelig...

Hvilken aksel/bil skal du ha den i?

Først må du skru opp de fire skruene som fester trommelen til akselen... lett å se... Så bare slår ut stikkakslene (de som går fra midten av akselen og ut til hvert nav,), dem kan sitte ganske godt, så et triks er å skru på en gammel felg og slå løs med slegge, jevnt fra begge sider, til den løsner. Når du har gjort det er det fire skruer som fester differensialen, og da er det bare å ta ut den gamle diff-klumpen og sette inn sperra. (Viktig at du har stor nok aksel da...)

 

Håper du skjønner forklaringen min, og at det hjelper:thumb

Opel har Rekorden

 

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler vel litt på at du spinner på begge bakhjula med en org "sperre". Sperre kan låses 100%, diffbrems er noe annet

 

om difffbremsen er i grei stand så gjør den det ja. er lamell "sperre" med forspenn.

 

diffbrems og sperre er i prinsippet det samme, men ordrett låser en sperre 100% hele tida. mens en diffbrems kun bremser opp litt :D

 

har kjørt mye med sveisa sperre, gode greier det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nissanpower: Du har faen meg rå bil, men er ikkje det litt dumt med automat?

 

takk:)

joda er litt kjipt med autolat gir:P

men har komplett delebil med manuell;)

skal bygge om so snart eg har tid;)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Senator og Monza kom hverfall orginalt med sperre (diffbrems). Husker ikke åssen det var på commodoren... Du får nok ikke tak i noe nytt av disse, så må nok bare høre med høggere og privatpersoner. Husk at det ikke er plass til den diffbremsen i alle opel-aksler. Det er plass i Senator/Monza, Commo C, Rekord E 2.2i stv.

 

sperre kom ikke orginalt på aller senatorer iallefall..

mulig det kom på noen 3.0 utgaver

 

er ikke det på min 2.5i fra 85 iallefall og har ikke vert det på de andre som jeg har kjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår