Gå til innhold

Bråker fælt når jeg setter på varmen!

Ranger emnet


siestaz

Anbefalte innlegg

Dette er noe som har skjedd i løpet av uka. Jeg satt meg inn i bilen og det var kjempe kalt ute så jeg setter på varmeannleget på fult. Men så bråker det noe veldig. Slår jeg ned hastigen på vifta bråker det mindre. Og setter vrir jeg opp bråker den ennå mer. sånn har nå det vært en stund, hver gang. det høres ut som en flymotor nedi dashbordet!

hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne ulyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som har skjedd i løpet av uka. Jeg satt meg inn i bilen og det var kjempe kalt ute så jeg setter på varmeannleget på fult. Men så bråker det noe veldig. Slår jeg ned hastigen på vifta bråker det mindre. Og setter vrir jeg opp bråker den ennå mer. sånn har nå det vært en stund, hver gang. det høres ut som en flymotor nedi dashbordet!

hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne ulyden.

 

hadde samme problemet jeg også.tok å bytta vifta som sitter under dashbordet på passasjer siden som ble det bra igjen.lageret i vifta som gjør at den lyden kommer

96 bmw 320ic

2005 bmw 525 Dat M-sport

95 bmw 318i cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lagerene i vifta som er kaputte. Er desverre ikke mulig å bytte disse, så ny vifte må nok til. Jeg betalte rundt 800 på Gs Bildeler. Det er to typer, så pass på at du kjøper den riktige.

 

Du skifter den ved å skru av det store dekselet oppe på torpedoveggen, og da ser du vifta under noen plastdeksler. Resten burde være selvforklarende...?

 

Dette gjelder altså for e30...

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lagerene i vifta som er kaputte. Er desverre ikke mulig å bytte disse, så ny vifte må nok til. Jeg betalte rundt 800 på Gs Bildeler. Det er to typer, så pass på at du kjøper den riktige.

 

Du skifter den ved å skru av det store dekselet oppe på torpedoveggen, og da ser du vifta under noen plastdeksler. Resten burde være selvforklarende...?

 

Dette gjelder altså for e30...

 

800 kr var jævla dyrt !

men bmw er ikke i det hele tatt billig når det gjelder deler så hehe.

takk for infoen.

kanskje det blir fortere og bedre varme med ny vifte hehe :) hvem veit :P

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår