Gå til innhold

Bil i feil retning! Igjen..

Ranger emnet


clumsy2k

Anbefalte innlegg

Søndag kveld kl 21:00 etter besøk i Halden, på vei nordover mellom Mosseporten og bomstasjonen fikk jeg mitt hittil største sjokk.

i nordgåendefelt kom det en bil sydover! (4-feltsvei.)

Hadde det ikke vært for en bil som varslet om noe galt med blunkende lys og at vi heldigvis akkurat da ikke lå på siden av en trailer så fikk sjåføren vrengt bilen over i høyre felt ville ikke jeg og to andre, en av de min datter, vært i live i dag.

Hvordan i hel.... kan noen være så enten dopa eller nedsnødd at de ikke skjønner at de ligger i feil kjørebane?

I og med at det ikke har stått noe i noen av avisene så regner jeg med at det var flere som var heldige den kvelden. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om vi hadde liggi på utsida av et par trailere el. lignende.

Er det mulig for de norske myndighetene å forstå at det ikke er det teoretiske som er viktigst når du kjører bil men den praktiske delen og gjennomføring.

Etter å hele livet hatt glede av å kjøre bil, hatt lappen i 30 ÅR, har ikke de norske myndigheter men en av verdens største duster, tatt fra meg gleden.

High speed roadtrips til Sverige blir ikke de samme mer.

De eller den som kjørte den bilen kan anse seg som evig forbannet!

 

Til dere andre, unnskyld utbruddet og pass på kjøringa, bruk hue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig... Hvis det er påkjøringsramper osv, så hvordan kan du klare å få det til å bli riktig å kjøre feil vei?

"jeg skal bytte fil når jeg har kommet innpå veien??"

Hallo? er det mulig...

Slike folk burde faktisk ha vett til å bare parkere, å ta bussen videre... forstår de ikke selv at noe er galt eller gir de bare F***?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ofte jeg tenker på folk i feil kjørefelt, men når jeg gjør det er jeg glad hvis jeg kjører lastebil og ikke personbil.. Det er for jævlig at folk skal bli drept av noe så unødvendig som folk som ikke klarer å kjøre riktig vei, eller å forstå at når det er 2 ekstra felt i samme retning som deg på din høyre side som er adskilt fra ditt eget felt, så er det noe feil.

 

Var en engelskmann som traff fronten til min far her for noen mnd siden, han hadde leid bil og kjørt ut på veien i feil kjøreretning.. Heldigvis hadde han bare kjørt 50-100 meter, så farten var lav.. Dumme fyren begynte først å svinge rett før han traff, han skjønte ikke at han måtte svinge unna, selv om min far sto i ro i grøften..

 

EDIT, husker en gang jeg satt på en bil, og tenkte "faen hadde jeg kjørt nå hadde jeg havnet i motsatt kjørefelt", men så kom jeg på at det var jo for jeg så ned og var desorientert da jeg så opp igjen midt i krysset. Hvem kjører rundt og er så desorientert som en som ikke har sett på veien på 3 minutter?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt..... Det skal ikke være mulig for en som har lappen å kjøre feil vei på en motorvei... Leser jo om det i avisene en gang i blandt.. og det straffes med inndragelse av lappen i lang tid... Ring politiet med en gang du ser no sånt.. så kansje de får stanset galnignene!

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette skjer ukentlig på E18 her i fylket! Skjedde også senest forrige uke midt i byen..dame i 70 årene som kjørte på feil side av midtrabatten!!! Min mening er at når folk blir over 70 skal de årlig avlegge førerprøve, og dette skal være OBLIGATORISK og ikke frivillig som idag. For dette skjer ALDI med yngre førere...

 

Les forøvrig:

 

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061116/NYHETER/111160331&SearchID=73274766737888

 

 

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060810/NYHETER/108100263&SearchID=73274766799683

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår