Gå til innhold

luftfilter

Ranger emnet


NiX

Anbefalte innlegg

Har planer om å bytte luftfilter i bilen min slik at jeg kan få litt mer lyd (er vel ikke så mye mer man får.. kanskje litt mer effekt). Det jeg da lurer på er hva som er å annbefale? Har standard luftfilter nå i min Opel Vectra, så alt av slanger å rør er standard, så jeg må jo helst finne noe som passer.

 

Håper noen kan annbefale noen filter, og evt. legge ved linker til hvor produktet kan kjøpes.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha insats filter eller konfilter ( kit ) ?

 

Mange velger KN filter som kjent... men du har også andre merker som Green, King Dragon, ractive, ramair osv

 

Insatsfilter og enkelt kon-filter koster fra ca. 500 - 700 ,-

Kit fra 1000 og oppover.

 

Hvis du skal ha et enkelt kon filter bør du finne ut av hvor du kan sette dette og tykkelsen på røret som det skal tilkobles. Du bør oxå ha et varmeskjold eller lignende..

 

men finnes oxå filter-kit som er tilpasset din bil. da får du med det du trenger.... koster litt mer, men er nok den beste løsningen.

 

http://www.ebcbrakes.no/ - Ramair

http://www.powerzone.no - KN, ractive

 

Bare søke rundt litt så finner du :)

 

LYKKE TIL....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jhs-motorsport.no/pro-kn.shtml K&N kit til 1350,-

 

Når du tar av den orginale luftfilterbokse, så er det ikke noe rør e.l. som stikekr ut fra luftmåleren, men det er kun et firkantet intak, så der må du fikse en brakett eller noe, hvis du velger å kjøpe filter løst... Dette er forutsatt at det ser likt ut på din 16v som på min 8v..

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

http://www.jhs-motorsport.no/pro-kn.shtml K&N kit til 1350,-

 

Når du tar av den orginale luftfilterbokse, så er det ikke noe rør e.l. som stikekr ut fra luftmåleren, men det er kun et firkantet intak, så der må du fikse en brakett eller noe, hvis du velger å kjøpe filter løst... Dette er forutsatt at det ser likt ut på din 16v som på min 8v..

 

Har du et slikt kit på din bil?

 

Lurer bare på hvordan lyden endrer seg? merket du stor forskjell på effekten?

 

Regner med at jeg blir å kjøpe komplett kit hvis jeg først skal invistere på dette området.

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiX

 

Har du et slikt kit på din bil?

 

Lurer bare på hvordan lyden endrer seg? merket du stor forskjell på effekten?

 

Regner med at jeg blir å kjøpe komplett kit hvis jeg først skal invistere på dette området.

Jeg kjører akkurat nå med kun strmpe som luftfilter:D

men nytt filter ligger å venter....

Jeg kan ikke si jeg merket noe forskjell i effekt desverre:)

men lyden derimot... Den ble totalt forandret, hvis jeg har litt turtall, eller gassen i bånn. En dyp fin romling, ved gasspådrag. Dette er med orginalt eksos anlegg også.

Filtere jeg har er ikke et kit, så det blir litt p "smi" i sammen før det passer.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte et K&N filter 57i kit til min bmw til 1200,-

 

ikke vits i det hele tatt!

like så greit og finne ut hva dimmen på insuget er og kjøpe et universal filter

 

jeg KASTET rett og slett vekk K&N filteret mitt etter jeg kjøpte et universal filter fra http://www.czt.no

 

merket på filteret er "Dynamic by autostyle" og både ser og er bedre en K&n sitt filter

 

dette nye filteret mitt lager også en mye mer aggresiv lyd en K6n gjorde....det ligger bilder under "framm me bimmerene" posten i bmw 3 serien forumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme på 16v som 8v. På 16v er det ett rundt hull ut fra luftmassemåler. Kjøp deg et universalfilter. Bor du i oslo, stikker du innom be-4you/forgasserservice el. med massemåleren din. å kjøper ett filter som passer rett på eller med en liten siliconslange i mellom.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KERSHER

jeg kjøpte et K&N filter 57i kit til min bmw til 1200,-

 

ikke vits i det hele tatt!

like så greit og finne ut hva dimmen på insuget er og kjøpe et universal filter

 

jeg KASTET rett og slett vekk K&N filteret mitt etter jeg kjøpte et universal filter fra http://www.czt.no

 

merket på filteret er "Dynamic by autostyle" og både ser og er bedre en K&n sitt filter

 

dette nye filteret mitt lager også en mye mer aggresiv lyd en K6n gjorde....det ligger bilder under "framm me bimmerene" posten i bmw 3 serien forumet. :)

 

Wow... så gromt å stort ut det filtret. Er det større en K&N filtret? Hvor mye betalte du får det?

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... så gromt å stort ut det filtret. Er det større en K&N filtret? Hvor mye betalte du får det?

 

for og si det sånn, K&N sitt filter ser ut som et støvsuger filter i forhold :)

 

Autostyle filteret ser mye mer maskulint ut + det er mer "godstoff" i det liksom..

 

tror det koster normalt 599,- elelr 699,- alt etter stilen du vill ha på det.

 

http://www.caprizonetuning.com/trimming/filter/autostyle/dynamic/blitzstyle.html

 

her er den stilen på filteret som koster 699,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiX

Har planer om å bytte luftfilter i bilen min slik at jeg kan få litt mer lyd (er vel ikke så mye mer man får.. kanskje litt mer effekt). Det jeg da lurer på er hva som er å annbefale? Har standard luftfilter nå i min Opel Vectra, så alt av slanger å rør er standard, så jeg må jo helst finne noe som passer.

 

Håper noen kan annbefale noen filter, og evt. legge ved linker til hvor produktet kan kjøpes.

kjøp pipercross du.de har en serie som er laget av alemnium(hvordan i helvette skriver jeg det ordet!!??).du får mue hissigere lyd med det.kn sitt filter er laget av en gummiblanding så da mister du lyden...+at kn filtret ser helt jævlig ut nårdetbegynner å bli skittent..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår