Gå til innhold

Carleet: Peugeot 106 Rally/Breddet (ny vinterbil)

Ranger emnet


carleet

Anbefalte innlegg

fett prosjekt.. jeg driver med noe av det samme.. Det er virkelig gøy med små biler:)

Lurte på om hva du har gjort med gulv teppet ditt!? Det er blått eller hva?

 

takk takk

 

gulvteppet er orginalt blått i rally utgaven. noen kom også i rødt.. men du kan lakkere det du har. ellers kan du lage eget;) hadde jeg tenkt til, men stooort prosjekt:(

hva gjør du med bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk takk

 

gulvteppet er orginalt blått i rally utgaven. noen kom også i rødt.. men du kan lakkere det du har. ellers kan du lage eget;) hadde jeg tenkt til, men stooort prosjekt:(

hva gjør du med bilen din?

 

heldig assa

tror det beste for meg er å lakke det da...

Her er linken til prosjektet mitt:)

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/173332-singh-supremes-lupo-projekt.html

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min holder til i Haugesund.

Og er nermest 100% sikker på at det bare er jeg som har en slik her i haugesund.

Hvertfall sikkert på at eneste som har to stykk;)

 

Begynte å tenke litt når du sier at turbo ikke er så veldig heldig for denne maskinen, for jeg har lest en del på den engelske club sida.

Eneste de driver på med der er å sprite opp innsuget.

Altså setter på forgassere fra eks yamaha R6 sykler.

De får hvertfall ut 25hk ekstra med dem.

Mange som porter og kjøper forgassere som er spesielt laget til maskine.

Har funnet nye til 6000,- uten frakt vel å merke.

 

Men en ting er kammen, jeg tror ikke det er så lett å finne noe som er så veldig mye mer optimalt for denne maskinen med tanke på ventilene. For ventilene klarer ikke å slippe inn mer uansett,

mulig det hjelper med porting og en annen timing på kammen.

Er litt skeptisk til den saken der, har du byttet din?

 

Har helst lyst å ha en maskin som går jevnt og fint.

 

I måren klokka 06:30 tar jeg bussen til bergen og henter bil nr2:) Gleder meg. Håper å få pruta litt og, skal hvertfall leite mest mulig etter ting som kan koste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt ikke dumt! ja. det er ikke stort annet enn å sette på ammem kam, forgasser fra R6 R1 1000gsx-r osv. dette er ofte det eneste som gjøres med de motorene. skjelden noen gidder å legge mer tid i de. pga lite effekt og lite moment å hente på 8v`en, jeg har ikke gjort noe med min. pga jeg revurderer sterkt å bygge meg ny motor og da blir denne solgt som den står. er veldig usikker på hva jeg gjør. om jeg mulig henter meg en 106 16v eller om jta. usikker.. får se når motor bygg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kunne tenkt meg en 16v jeg og, sikkert litt mer fart i den.

Har du kjørt en slik?

 

Var i bergen i går for å kjøpe nr.2 men det ble kjempe skuff.

Bilen var i helt forferdelig standt, mye rust, maskinen tikket, ingen dører gikk skikkelig igjenn, masse vann på gulvet, bulker og riper over alt, hadde bare halve eksosanlegget på.

 

Jeg ble self dritt forbanna for han selgeren hadde løyet og sagt noe helt annet over tlf.

Denne bilen kommer helt sikkert ut på finn igjenn vil jeg tro, men jeg ambefaler å holde god avstant.

 

Så det var 600,- tapt i reisepenger på grunn av en pappegøye i bergen. Fatter ikke at folk kan sitte å lyge slikt.

 

Så nå venter jeg til mandag og snakker med en oppretter for å se om de kan fikse bilen min, litt tvilsomt at jeg finner en ny rallye:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kunne tenkt meg en 16v jeg og, sikkert litt mer fart i den.

Har du kjørt en slik?

 

Var i bergen i går for å kjøpe nr.2 men det ble kjempe skuff.

Bilen var i helt forferdelig standt, mye rust, maskinen tikket, ingen dører gikk skikkelig igjenn, masse vann på gulvet, bulker og riper over alt, hadde bare halve eksosanlegget på.

 

Jeg ble self dritt forbanna for han selgeren hadde løyet og sagt noe helt annet over tlf.

Denne bilen kommer helt sikkert ut på finn igjenn vil jeg tro, men jeg ambefaler å holde god avstant.

 

Så det var 600,- tapt i reisepenger på grunn av en pappegøye i bergen. Fatter ikke at folk kan sitte å lyge slikt.

 

Så nå venter jeg til mandag og snakker med en oppretter for å se om de kan fikse bilen min, litt tvilsomt at jeg finner en ny rallye:(

 

har sittet på med en 16v og kjørt en. denne var litt modifisert da.. ca 140hk+ suge tenker jg, denne går helt sykt forhold til 8v`en, sykt mener jeg myye bedre, selvom du kanskje ikke trur det merker du stor forskjell i en så liten bil.

 

huff. det var synd å høre. er ikke altid like lett å finne gode biler, hva er det du mangler for å bygge opp bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sittet på med en 16v og kjørt en. denne var litt modifisert da.. ca 140hk+ suge tenker jg, denne går helt sykt forhold til 8v`en, sykt mener jeg myye bedre, selvom du kanskje ikke trur det merker du stor forskjell i en så liten bil.

 

huff. det var synd å høre. er ikke altid like lett å finne gode biler, hva er det du mangler for å bygge opp bilen din?

 

Ja ser det ut for at ting fikser seg litt for mer, fikk pris for rep av bilen i går og han sa at det kom rett under 20,000,- for rep og lakkering.

 

Så da sitter jeg igjenn med 20,000,- Har du noe tips til hva jeg bør bruke dem på?

Jeg har i dag induction kit fra green filters, tenkte på å slenge på ny eksos. Altså med gren og det hele.

 

Har leitet etter en del eksos de siste dagene men finner ikke noe spes. Det som er viktig for meg er at pass formen er bra, spesielt bak potta slik at den ikke henger og slenger.

 

Hvordan er det anlegget du har på din?

 

Såg raceland hadde grenrør men det var vist litt pes med passformen leste jeg.

litt sliping og noen fester som ikke passet helt under på girkassa. Men forstår at dette er et bra grenrør med tanke på effekt.

Og bør jeg droppe katalysator eller kan jeg sette på en kat fra en større bil med mer flow i?

 

Og er det noe mer jeg trenger så si i fra:) bilen er orginal ellers, har bare satt på 16" oz turismo wrc. og filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser det ut for at ting fikser seg litt for mer, fikk pris for rep av bilen i går og han sa at det kom rett under 20,000,- for rep og lakkering.

 

Så da sitter jeg igjenn med 20,000,- Har du noe tips til hva jeg bør bruke dem på?

Jeg har i dag induction kit fra green filters, tenkte på å slenge på ny eksos. Altså med gren og det hele.

 

Har leitet etter en del eksos de siste dagene men finner ikke noe spes. Det som er viktig for meg er at pass formen er bra, spesielt bak potta slik at den ikke henger og slenger.

 

Hvordan er det anlegget du har på din?

 

Såg raceland hadde grenrør men det var vist litt pes med passformen leste jeg.

litt sliping og noen fester som ikke passet helt under på girkassa. Men forstår at dette er et bra grenrør med tanke på effekt.

Og bør jeg droppe katalysator eller kan jeg sette på en kat fra en større bil med mer flow i?

 

Og er det noe mer jeg trenger så si i fra:) bilen er orginal ellers, har bare satt på 16" oz turismo wrc. og filter.

 

Hvis jeg hadde 20 lapper liggende hadde vælget vært strålende enkelt. lett etter ny GTI eller VTS(saxo) Motor fra tyskland/england. kjøpt meg det.. de går for like under 10lapper. kjøpt meg grenrør på ebay. 3lapper. komplett strakt rør med eller uten kat? for resten omtrent, mulig jeg hadde skrapt samen litt penger ny kam=):D da har du fort 140hk lett trimmet. og det går brutalt bra! kjører lett fra en 1,8t audi 180hk. det gjorde nå værtfall vi. den var det filter på. ikke chip!

det er ikke noe vits å sette på en annen kat fra en annen bil det ender bare med feil komp. fra motor og det baller seg på med fler problemer... da må du kjøpe deg datasprut. MS3 ol.

20laks for lakkering og retting? hvor mye lakk blir det eventuelt da? hadde jeg vært deg hadde jeg spurt han hvor mange ekstra lappr han skulle hatt for og lakket resten! det er det vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde 20 lapper liggende hadde vælget vært strålende enkelt. lett etter ny GTI eller VTS(saxo) Motor fra tyskland/england. kjøpt meg det.. de går for like under 10lapper. kjøpt meg grenrør på ebay. 3lapper. komplett strakt rør med eller uten kat? for resten omtrent, mulig jeg hadde skrapt samen litt penger ny kam=):D da har du fort 140hk lett trimmet. og det går brutalt bra! kjører lett fra en 1,8t audi 180hk. det gjorde nå værtfall vi. den var det filter på. ikke chip!

det er ikke noe vits å sette på en annen kat fra en annen bil det ender bare med feil komp. fra motor og det baller seg på med fler problemer... da må du kjøpe deg datasprut. MS3 ol.

20laks for lakkering og retting? hvor mye lakk blir det eventuelt da? hadde jeg vært deg hadde jeg spurt han hvor mange ekstra lappr han skulle hatt for og lakket resten! det er det vært...

 

 

Noen sider jeg kan finne en slik maskin på? Finnes det noen i norge som selger slike maskiner? Link;)

 

Lurte litt på hellakering nå ja men bilen er meget bra ellers så vet ikke om jeg bruker penga på det nå.

Men du, jeg ser du har angel eyes på din, hva mener du på en hvit bil som min, bør de være sorte eller crome?

 

Tar seg hvertfall bra ut på din i den farven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var JÆVLI tøff.. men 2 ting

 

Du burde få kappa skjermkanten din innvendig max, få hjula helt ut i kanten så felga er på spor med skjermkanten, og senke bilen noen cm til:) Blir en helt annen bil tro meg!

 

En Impreza Gt er som regel jævli kjedlig fordi ingen kjøper breie nokk felger, men nå begynner jeg å like min egen:)

 

 

Strøkent gjennomført Pyggot! Credits!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sider jeg kan finne en slik maskin på? Finnes det noen i norge som selger slike maskiner? Link;)

 

Lurte litt på hellakering nå ja men bilen er meget bra ellers så vet ikke om jeg bruker penga på det nå.

Men du, jeg ser du har angel eyes på din, hva mener du på en hvit bil som min, bør de være sorte eller crome?

 

Tar seg hvertfall bra ut på din i den farven.

 

sweet! nei det er nok veeeldig få av den maskinen i norge. stort sett de fleste som har gti er import. og skjelden de blir vraket. du kan altids lete på http://www.ebay.co.uk eller http://www.ebay.de der ligger det ofte en maskin eller fler i uka. men det lønner seg å sende mld med eier om hvordan dere gjør det med sending etc. fordi det er mange som ikke gidder å chipping til norge.

 

kan forklare resten på pm. =)

 

Sugekopp: takk for den! joda. den skal lavere. venter på senkesette. det har jeg fårsovidt gjort siden februar..:/

venter på at de skal bli tuv godkjente. så kjøper jeg da. ellers skal jeg skal jeg kappe skjerm kantene litt til. jeg skal bare ha alit inn i vognkortet først. trenger ikke space mer. det holder. ellers stikker felgene på yttersiden. sett fra siden. det syntes jeg blir litt for tysk etter min smak. ses vel på streetmeet lørdag:yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår