Gå til innhold

0-100 på sierra cosworth?


candyman

Anbefalte innlegg

Originally posted by Henrik H

Har det på film. Er den grommeste corvetten liegenfelter har bygd. Ser helt orginal ut. Ogrinal innvending osv. 402m på en lav nier!! Filmen heter Top Motoring tror jeg. De sammenligner corvetten med et jagerfly (f-18 hornet tror jeg) fra "blue angel"...

 

Rimlig syk bil.... :)

Syykt..

Hilken av Best Motoring filmene er det a ?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

Har det på film. Er den grommeste corvetten liegenfelter har bygd. Ser helt orginal ut. Ogrinal innvending osv. 402m på en lav nier!! Filmen heter Top Motoring tror jeg. De sammenligner corvetten med et jagerfly (f-18 hornet tror jeg) fra "blue angel"...

 

Rimlig syk bil.... :)

Greit nok, da har den drag slicks, men jeg tviler fortsatt! Er ingen Top- Fueler heller da!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bruker 3.5 sek til 100 og kjører 201 m på 6,5 har han i underkant av 200 km/t over mål! PÅ 201 M?

Fant et Right On fra 99, og da kjørte Kjetil Hauge i en Pro Stock Mustang 303 km/t på 402 m på G-moen

I Super Gas som heller ikke akkurat er vanlige gatebiler ligger slutthastigheten i underkant av 200 Km/t etter 402 m! Denne gatebilen har altså samme hastigheten på halve strekka? Utviklingen har riktignok gått fremover siden 99, men dette tror jeg ikke før jeg ser det!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Henrik H

 

legenfelter corvetten gjør vel 0-60mph på 1,97sek eller noe....

 

Sjekk her du gutten...

 

http://www.supercars.net/index-sixty.html

 

Der ser du at verdens raskeste bil fra 0-60 mph (96 km/t) gjør denne etappen unna på 2,6 sekunder..

 

Så tviler på det du forteller om legenfelter corvetten.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne testen... Lingenfelter C5 twinturbo - 1100hk, 402m 8,95s (for de som ikke gidder - 1,97s tiden står på forsiden av bladet)

 

Ydstebø har lillebroren til denne bilen. Den går ikke mye dårligere enn Polly sin bil (har faktisk slått Polly i ett drag på hjemmebane på Eikås), og Polly har kjørt 0-100km/t på 2.8s på gatedekk på Mantorp.

 

Når det gjelder 200km/t på 1/8 mile så er det enormt fort og står ikke i forhold til 3,5s til hundre. Husker bare tall fra en loggfil jeg så hos Polly, men han hadde litt over 180km/t på 201m med 2,8s til hundre. Tiden mener jeg var rett rundt 6,40.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Ta en titt på denne testen... Lingenfelter C5 twinturbo - 1100hk, 402m 8,95s (for de som ikke gidder - 1,97s tiden står på forsiden av bladet)

 

Ydstebø har lillebroren til denne bilen. Den går ikke mye dårligere enn Polly sin bil (har faktisk slått Polly i ett drag på hjemmebane på Eikås), og Polly har kjørt 0-100km/t på 2.8s på gatedekk på Mantorp.

 

Når det gjelder 200km/t på 1/8 mile så er det enormt fort og står ikke i forhold til 3,5s til hundre. Husker bare tall fra en loggfil jeg så hos Polly, men han hadde litt over 180km/t på 201m med 2,8s til hundre. Tiden mener jeg var rett rundt 6,40.

 

Der kom bevisene ja! Driver ikke med tull ;) ;) :)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by espen

Ta en titt på denne testen... Lingenfelter C5 twinturbo - 1100hk, 402m 8,95s (for de som ikke gidder - 1,97s tiden står på forsiden av bladet)

 

Ydstebø har lillebroren til denne bilen. Den går ikke mye dårligere enn Polly sin bil (har faktisk slått Polly i ett drag på hjemmebane på Eikås), og Polly har kjørt 0-100km/t på 2.8s på gatedekk på Mantorp.

 

Når det gjelder 200km/t på 1/8 mile så er det enormt fort og står ikke i forhold til 3,5s til hundre. Husker bare tall fra en loggfil jeg så hos Polly, men han hadde litt over 180km/t på 201m med 2,8s til hundre. Tiden mener jeg var rett rundt 6,40.

 

 

FYYY FAEN for en bil! :D:D

* 98 Aprilia rs 125

Lite orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Arnando

 

Sjekk her du gutten...

 

http://www.supercars.net/index-sixty.html

 

Der ser du at verdens raskeste bil fra 0-60 mph (96 km/t) gjør denne etappen unna på 2,6 sekunder..

 

Så tviler på det du forteller om legenfelter corvetten.. ;)

 

Merkelig at ikke Ford RS200 står på denne lista, den har jo 2,9Sek på 0-100.

 

*lete på google*

 

http://www.supercars.net/garages/imprezawrx14/79v2.html

 

0-60 mph in 2.01 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår