Gå til innhold

hastighetssignal


joe-west

Anbefalte innlegg

Hallo!Jeg har en voyager 2000 mod aut.gir,og har kjøpt Gps navigator.Der sies det at man må ha hastighetssignal.Jeg vet overhode ikke hvor man skal koble dette til.Vet at man kan hente signal fra abs sensor(ikke lurt)og girkassen.Men hvordan skal man finne den rette lednignen?Har jo ikke noe koble skjema over hverken den ene eller andre...:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!Jeg har en voyager 2000 mod aut.gir,og har kjøpt Gps navigator.Der sies det at man må ha hastighetssignal.Jeg vet overhode ikke hvor man skal koble dette til.Vet at man kan hente signal fra abs sensor(ikke lurt)og girkassen.Men hvordan skal man finne den rette lednignen?Har jo ikke noe koble skjema over hverken den ene eller andre...:helpme:

 

 

??

Ingen GPS navigator som jeg kjenner til trenger hastighetsignal fra bilen.

Hastighet og pposisjon regnes ut i GPS'n utifra signalene fra x-antall satelitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at man ikke trenger hastighetssignal til nye GPS'er.Men til de første som kom så trenger man det.Og det er den typen jeg har nå.Så jeg trenger hastighetssignal.Jeg vet at man kan hente det fra ABS sensor,girkassen (siden jeg har automat),cruise kontrollen.Det sies at det skal være på stereoen,men jeg vet ikke hvordan man skal finne den,har ikke noe koblingsskjema heller.Så jeg sliter litt der kan man si...Trenger virkelig hjelp der ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke no med om den e gammel eller ny. Har en NY Pioneer Avic X1BT som helst skal ha hastighetssignal så den kan fortsette kartvisningen i tunneller å fortere kan finne tilbake til satelitter hvis man skulle miste signalet, feks i tuneller...

 

Navigasjonen sies også å være nøyaktigere hvis du får koblet til hastighetssignalet. Det er jo slik at en GPS navigator bruker forskjellige beregninger til å angi hastighet å jo mer info den får inn jo mer nøaytig blir det. Du trenger f.eks minst 3 satelitter for å kunne fastslå posisjon men jo flere du har kontakt med jo mer nøyaktig å slik blir også hastighetsanvisningen mer nøyaktig...

 

Jeg fant en overskit over hvor forskjellige biler har speedpulsen (hastighetssignalet) via en nettside som heter http://www.avicx1forums.com

Let litt i forumene der så finner du sikkert din bil og...

 

Correct me if im wrong men for meg virker dette logisk... :D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.delta-autotronics.com/Speedsensors.htm

Der e den sida æ mente du skulle finne på avicx1forums

Men det står stortsett det samme som Rotrex sir, bortsett fra på engelsk... :P

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår