Gå til innhold

En BMW jeg liker ( K20VTEC )

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Blir feil å sammenligne VANOS mot VTEC. (Skrives ikke V-Tech:ass: )

 

VTEC er noe helt for seg selv. Toyota kom jo med VVTI for ikke mange år siden og mente dette var helt nytt, men i utgangspunkter var dette basert på vtec. Vtec kom i den første bilen på 80-tallet.

 

VTEC forblir og er det ubestritte systemet når det gjelder ventilstyring. Må oppleves i en bil nær deg kiddie

 

Da må du forklare meg forskjellen på VTEC og VANOS.. Bortsett ifra at VANOS er trinnløs camjustering og VTEC justere med 3 trinn...

VANOS juster kammene på både innsug og eksos siden..

 

Hva gjør VTEC anderledes en VANOS og hvorfor kan man ikke sammenligne disse to prinsippene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

VTEC er ikke trinnløst, mens iVTEC er.. Vanos bruker ikke throttle butterfly valve.

 

Takk for at du skrev det før meg :partyon:

 

Du er :cook

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lurer på hvorfor han har valgt en 2.0l sugemotor fra honda, istede for M3: er lettere å få tak i en s2000 maskin der nede enn en m3 motor.. mye billigere og..og kanskje for å erte oss som kun vil ha rekke 6ere i bimmerene.

Hadde han vært tysk så hadde det nok vært en helt annen sak=D

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V-Teck er et bra system, men ikke så veldig unikt lenger.

BMW har jo samme systemet på sine motorer, men BMW sitt system er trinnløs justering og kalles for VANOS..

V-Teck har vel 3 trinn eller no..

 

VANOS = fullt av feil

 

VTEC + E36 = Lett motor i godt karosseri. Kan det bli bedre?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel helt ann på om det er jdm eller ikke etter min erfaring!

 

De jeg har sitti på med, før jeg bytta motor selv ( orginale VTI ) hadde ikke no særlig drag før vtec slo inn, men motoren min har ett veldig godt drag før vtec slår inn også, min er JDM mens de andre er Solgt ny i europa.

 

min har hvertfall 168hp@7800rpm, og sperrer på 8200

 

Har ikke snøring på disse selv egentlig, så spec kan folk som har peiling komme med :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår