Gå til innhold

Varmeluft på e36 virkerikke - sluttet plutselig å gi varme - hva er feil?

Ranger emnet


Javvad

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, sluttet varmeapparatet plutselig å virke, nå i disse dager det har begynt å bli kaldt.

 

Jeg tar på fullt varme, men det kommer kun kald luft.

Om jeg lar bilen stå på en stund stille, med varme på, går vannmåleren og viser "kritisk"-varmt.

 

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er ikke vanskelig å bytte?

Og er det mulighet for at det kan være noe annet som ikke fungerer?

 

Kan f.eks det være en mulighet at det ikke er mer vann i radiator? Evnt. har det noe påvirkning på om varmluften virker eller ei?

 

Har også hørt noen som sa noe om toppakning, har det en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vannnivået? Har du nok vann på radiatoren? Hvis vannnivået synker, ville jeg sjekka vannpumpa. Virker ikke denne, vil jo bilen gå seg varm. Du har kanskje også fått luft i kjølesystemet. Da vil den kun pumpe luft slik at du ikke får varme i bilen. Hadde akkurat samme problemet får litt siden.

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nettop samme problem. bilen er på verksted i dette øyeblikk å for det fikset:)

det viste seg da at topp pakninga var ødelakt hos meg.

sjekk olja, hos meg var det komment vann dr. å da var d ingen tvil at pakkninga var ødelakt.

 

men prøv å "lufte" varmeapparatet. kan være så enkelt som det.

 

går den seg varm under kjøring og eller bare når du bakker?

 

først hos meg jikk målern på varm under bakking, men holdt seg på midten under kjøring.

men så etter noen dager jikk målern på varm under kjøring og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det samme greiene på min bmw e36-

 

å fylle på vann hjelper ikke.. en må lufte systemet slik at vannpumpen sirkulerer vannet også..

 

Det er en lufteskrue ved siden av der du fyller på vann.. Fyll på vann.. luft ut.. gjør dette i noen omganger.. Da vil du se at du får varme i varmeapparatet og at bilen ikke koker lengre..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer VELDIG mye luft ut, skal det gjøre det? Det kom ikke så mye, men så puttet jeg på vann, så kom det utrolig mye. Skal jeg vente til all luften er gått ut, for så å fylle på med nytt vann?

 

Det kommer forresten varme om jeg holder gassen langt nede, altså høyt turtall. Men så fort den kommer ned til lavt turtall blir lufta kald igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha litt turtall ca 1500-2000.

fyll etter med vann hele tiden etter hvert som lufta og vannet kommer ut fra det lille luftehullet. d kommer nokk en luft ut ja og det gjør ingenting.

gjør dette en stund, 15-20 min kansje, alt etter kansje mer om du må.

så ser du at du både får varme og tempen holder seg stabilt.

får du samme problemet etter dette igjen er det mulig noe annet som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig mye enklere hvis du hadde skrevet hva slaks E36 det er snakk om...

 

Er det en 6 sylinder eller 4 sylinder?

 

Er det en 6 sylinder så er vannpumpa en svakhet. Da er det typisk at du får varme når du gasser på litt..

At termostaten er en vanlig feil på BMW er bare piss...

 

Hvis du skal lufte en 6 syl E36 så løsner du lufte skruen på radiatoren og fyller opp med kjøleveske til det kun kommer vann ut av den skruen og ikke noe luft. Så skrur du igjen lufteskruen og fyller opp radiatoren med vann til det renner over. Skru på lokket og kjøre en tur så bilen blir god og varm.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår