Gå til innhold

GolfRacing2 : Grønngolfen min!

Ranger emnet


GolfRacing2

Anbefalte innlegg

Det er vel mer det at jentene på dette forumet henger fast i 97. Det er ikke dermed sagt at jenter er håpløse på bil, det er flere geniale biler der ute bygget av jenter. På dette forumet er det ikke overflod, derimot.

 

Hvorfor skal man gi positiv respons på noe man ikke skjønner? Skal jeg late som om jeg liker planene, og si "Ja, kjempeflott"? Alle blir tråkket på på et forum, og man må tåle det. Er man med på leken, må man tåle steken, enkelt og greit..

 

 

Eirik

 

Gjort før? uu, en gang eller noe?

 

Lage en Golf II "clean"? Hvor mange ganger er ikke det gjort da? :mat

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjort før? uu, en gang eller noe?

 

Lage en Golf II "clean"? Hvor mange ganger er ikke det gjort da? :mat

 

Tro meg, dette er ikke andre gangen noen planlegger Golf II med Golf IV front. Subkasse i pappkasse og amp inne i en colapakning, der har du innovativitet. Å sette Golf IV front og bakfanger på en IIer er ikke blant det.

Jeg er yet to see en Golf II med USA-fangere, Westmorelandfront, Porsche-håndtak og takgrind, samt bredda stålfelger, helrøde baklamper og 20v motor i Norge.

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eirik sier her hadde vært noe! Når man først legger ut idèer og planer for hele norge å se så kan man ikke forvente uendelige mengder med positive tilbakemeldinger. Det er en grunn til at man ikke ser toergolfer med firerfront, det er ikke sagt at noe sjeldent alltid er bra.

 

Når jeg først er offtopic, så ville jeg bare også nevne hvor utrolig ubegrunnet aldersbemerkningene er. Dere ser vel tydelig at Eirik her skriver velformulerte og saklige innlegg, det kan man ikke si om alle andre her, gammel eller ung.

 

Tilbake til on-topic, jeg tror en firerfront bryter for mye med resten av bilen til å kunne bli noe særlig bra, da måtte man isåfall byttet mye annet så hele bilen ble "rundere", men da kunne man jo like gjerne bare kjøpe en firer. Du er dog heldig som har et tilsynelatende bra startpunkt, så det kan jo veldig fort bli veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk men nå begynner det å bli litt mye :offtopic

 

jeg skal SELFØLGELIG ta i mot både positive og negative kommentarer!!!!

men nå er det slik at jeg har bestemt meg for golf 4 front så det er ingen vits i å si hvor det stygt og domt det kommer til å bli... jeg må gjøre det jeg selv vil;)

Derfor hadde det vært bedre med ideer om foreksempel hva jeg kan gjøre med resten av bilen.....(?)

 

ellers vil jeg bare si takk for alle fine kommetarer og ideer:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jenta som har startet denne tråden hadde likt kommentarer om bilen og ikke planene hennes som ikke er utført enda... La jenta få holde på med bilen sin sånn som hun vil! :boxing hehe

 

Har du noen bilder eller snuppa???:sombrero:

 

 

vi skal ta noen bilder i kveld;) men vi venter enda på litt deler så har ikke begynt med så masse enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk men nå begynner det å bli litt mye :offtopic

 

Derfor hadde det vært bedre med ideer om foreksempel hva jeg kan gjøre med resten av bilen.....(?)

 

ellers vil jeg bare si takk for alle fine kommetarer og ideer:happyhappy:

 

Jeg har faktisk aldri lest en tråd på BF hvor andelen av innlegg som faktisk følger topic har vært så stor som den er her - det er i hovedsak kun bilen som diskuteres.

 

Det hadde kanskje vært greit å utdype det litt mer, hva med resten av bilen du snakker om? Interiøret? Kjør TT eller Golf IV-interiør, hvis du absolutt må. Derimot ligg unna Golf IV bakfanger, det vil bare gjøre bilen enda rarere. I tillegg innebærer det noget jobb mtp at du da enten burde cleane fangeren eller bakluka, to skiltplasser ser dust ut. Ikke at det kommer til å se bra ut, da.

 

Angående bakfanger, hva skal du egentlig gjøre der? Kjøre 90-fanger? Du skal vel neppe beholde pre-90 fangere? Det kunne forresten blitt morsomt å se, front fra 97 og ende fra 84. Hoho.

Ikke prøv å gjør noe mer drastisk for å få resten av bilen til å flowe med fronten, mtp runde av bakluka, ettersom det antageligvis vil se dårligere ut enn noe annet.

 

Og hva du enn gjør, ikke kast noe du ikke vil bruke. Behold fangerene, fronten, forskjermer og ikke minst radioen du har der. I tillegg, hvis det ikke er hull i dørtrekkene dine, ikke finn på å lag hull. Finn deg noen som allerede har hull, og lag større i dem. Har du skinnseter til bak, eller er det kun foran du har til? Isåfall finn deg noen bakseter òg.

 

Du skal vel ikke lakke opp i lilla/rosa farge? Behold gjerne originalfargen, ettersom hvis du skal selge bilen og konverterer tilbake til G2-front er det greit å ikke ha en gris av en bil, når bilen opprinnelig var kul.

 

Dette er den mest konstruktive kritikken og de beste rådene jeg har på lager; det er ikke lett å gi råd til en som vil gjøre alt motsatt av hva som appellerer med en firedørs Irischgrün Golf II fra 1984, en bil jeg gjerne ville hatt relativt umodifisert selv.

 

 

Tror jenta som har startet denne tråden hadde likt kommentarer om bilen og ikke planene hennes som ikke er utført enda... La jenta få holde på med bilen sin sånn som hun vil! :boxing hehe

 

Hva mer om bilen er det å si enn at det er en original firedørs Irischgrün Golf II som ble bygget i 1984? Derfor når man presenterer planer på et forum, har man mer å snakke om, derfor blir planene diskutert.

 

Som sagt er det vanskelig å gi fornuftige idéer til en bil m/ fromt fra 97, ettersom ingenting vil flowe.

 

 

JDenne bilen er nok ikke noe utstillingsbil men det er nettopp det vi har tenkt å forandre på!

 

Så man må kjøre Golf IV-front på en Golf II fordi den skal være utstillingsbil, altså? Med andre ord, en Golf II kan ikke være utstillingsbil når den er i riktig tid? Nei, nei. Du kommer sikkert til å få god respons på GateBil-treff, dra derimot på et VACN-treff og bli ledd ut. Dette er forresten også utstillingsbil, tidligere eid og betalt (ikke akkurat bygget av ham :P) av Zack Kurth. En firedørs Jetta, som har plukket opp pokaler på treff som Waterfest, og fikk feature i PVW 10/05. Hvor er Golf IV-fronten?? Ser ingen, jeg.

 

124-2411_IMG.jpg

 

 

Eirik

 

PS: Når dette er sagt, gleder jeg meg faktisk til å se hva som skjer i fremtiden, og håper jeg har gleden av å neste år kunne se en Irischgrün IIer m/ G60-motor og nylakkert og restaurert.

Jeg skal iallfall få noe å smile av hvis du kommer med en rosa Golf II med Golf IV-front. Det skal være sikkert! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva du enn gjør, ikke kast noe du ikke vil bruke. Behold fangerene, fronten, forskjermer og ikke minst radioen du har der. I tillegg, hvis det ikke er hull i dørtrekkene dine, ikke finn på å lag hull. Finn deg noen som allerede har hull, og lag større i dem. Har du skinnseter til bak, eller er det kun foran du har til? Isåfall finn deg noen bakseter òg.

 

Det som står av fangere å dørtrekk kan du få kjøpe å sette på din..hehe;)Det er et komplett skinninterør som skal inn i bilen!Det blir laget nye dørtrekk for bedre utsende:)

 

Du skal vel ikke lakke opp i lilla/rosa farge? Behold gjerne originalfargen, ettersom hvis du skal selge bilen og konverterer tilbake til G2-front er det greit å ikke ha en gris av en bil, når bilen opprinnelig var kul.

 

Bilen SKAL lakkes om!:) Skal ikke beholde den stygge orginalfargen som er på nå!Den skal heller ikke bygges om tilbake til orginalstand..da går den heller på skroten;)

 

Så man må kjøre Golf IV-front på en Golf II fordi den skal være utstillingsbil, altså? Med andre ord, en Golf II kan ikke være utstillingsbil når den er i riktig tid? Nei, nei. Du kommer sikkert til å få god respons på GateBil-treff, dra derimot på et VACN-treff og bli ledd ut. Dette er forresten også utstillingsbil, tidligere eid og betalt (ikke akkurat bygget av ham :P) av Zack Kurth. En firedørs Jetta, som har plukket opp pokaler på treff som Waterfest, og fikk feature i PVW 10/05. Hvor er Golf IV-fronten?? Ser ingen, jeg.

 

Det er ikke for bilen er en utstillingsbil! det er bare for egeniteresse å ha det arti med å bygge om biln:)

Den skal heller ikke på noe VACAN treff uansett så ingen bekymring..hehe;)Å når de gjelder den kjedlige jettaen der så skal den verfall ikke bli i nerheten av den..heldivis:)

 

PS: Når dette er sagt, gleder jeg meg faktisk til å se hva som skjer i fremtiden, og håper jeg har gleden av å neste år kunne se en Irischgrün IIer m/ G60-motor og nylakkert og restaurert.

Jeg skal iallfall få noe å smile av hvis du kommer med en rosa Golf II med Golf IV-front. Det skal være sikkert!

 

Det gjør vi også:)du blir ikke å se noen orginalbil uansett...det har vi nokk av rundt husan!

 

Ps.Kansje den andre golfen vi har ska får Audi front..hmmm...kansje kansje:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri lest en tråd på BF hvor andelen av innlegg som faktisk følger topic har vært så stor som den er her - det er i hovedsak kun bilen som diskuteres.

 

Det hadde kanskje vært greit å utdype det litt mer, hva med resten av bilen du snakker om? Interiøret? Kjør TT eller Golf IV-interiør, hvis du absolutt må. Derimot ligg unna Golf IV bakfanger, det vil bare gjøre bilen enda rarere. I tillegg innebærer det noget jobb mtp at du da enten burde cleane fangeren eller bakluka, to skiltplasser ser dust ut. Ikke at det kommer til å se bra ut, da.

 

Angående bakfanger, hva skal du egentlig gjøre der? Kjøre 90-fanger? Du skal vel neppe beholde pre-90 fangere? Det kunne forresten blitt morsomt å se, front fra 97 og ende fra 84. Hoho.

Ikke prøv å gjør noe mer drastisk for å få resten av bilen til å flowe med fronten, mtp runde av bakluka, ettersom det antageligvis vil se dårligere ut enn noe annet.

 

Og hva du enn gjør, ikke kast noe du ikke vil bruke. Behold fangerene, fronten, forskjermer og ikke minst radioen du har der. I tillegg, hvis det ikke er hull i dørtrekkene dine, ikke finn på å lag hull. Finn deg noen som allerede har hull, og lag større i dem. Har du skinnseter til bak, eller er det kun foran du har til? Isåfall finn deg noen bakseter òg.

 

Du skal vel ikke lakke opp i lilla/rosa farge? Behold gjerne originalfargen, ettersom hvis du skal selge bilen og konverterer tilbake til G2-front er det greit å ikke ha en gris av en bil, når bilen opprinnelig var kul.

 

Dette er den mest konstruktive kritikken og de beste rådene jeg har på lager; det er ikke lett å gi råd til en som vil gjøre alt motsatt av hva som appellerer med en firedørs Irischgrün Golf II fra 1984, en bil jeg gjerne ville hatt relativt umodifisert selv.

 

 

 

 

Hva mer om bilen er det å si enn at det er en original firedørs Irischgrün Golf II som ble bygget i 1984? Derfor når man presenterer planer på et forum, har man mer å snakke om, derfor blir planene diskutert.

 

Som sagt er det vanskelig å gi fornuftige idéer til en bil m/ fromt fra 97, ettersom ingenting vil flowe.

 

 

 

Eirik

 

 

jeg som trodde det var jenter som var premenstruelle?

greit nok me å kritisere noe du ikke liker, men nå beyunner det faktisk å se ut som du har en "fasit" på hvordan hun skal bygge bilen sin, og det synest jeg er å gå litt langt... å så sier du at hun "ikke bør prøve engang..." for at det er mye jobb? Er ikke bil mye jobb? er ikke det det vi liker? å jobbe me bil? jaja..

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil: Herregud, det kommer fra en fyr som bygger daihatsu(?). Sier ikke mer.

 

Golfracing2: Dette er kult:) Alltid kult med jenter som bygger bil;) Ikke hør på alt de sier, gjør AKKURAT som du selv vil!

 

Dette BLIR bra, hvis du får IV fronten til å "blend'e" inn. Men da må det gjøres skikkelig. Få noen til å photoshope IV fronten på bilen. Evt tegne den hvis det er lettere;)

 

Stå på!

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare kaste inn ett innspill her. latt jenta få ha bilen sin som hun selv vil! bra at noen skiller seg ut, å for eksempel eirik, bygger du bil for at andre syns den skal være fin , og du syns den er dritstygt?syns du har begynt å hate alt som har med styling å gjøre, det gjør jeg også, men jeg sier ikke min mening hele tiden! noe du gjør, greit at du leker polo clasic, men frode han kan nok litt mer om deg om detta, å frode sier det ikke så sarkastisk som du gjør!

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår