Gå til innhold

Best veteranbil om vinter?

Ranger emnet


Sower

Anbefalte innlegg

Det er snart vår igjen og da skal bobla ut av garasjen og trekke i seg frisk luft og få sol på kroppen :D men.... så er det en vinter til... *aff* og da skal bobla inn og jeg må ta buss igjen.. men hva om det er en veteranbil som er billig i drift som liker seg i vinterføre.? :)

 

Det som er en bra bil på vinterføre er da:

*Lett varma bil.. Helst ikke pottestyrt.

*Holder seg greit på veien.. ikke så mye slit på sving etc.

*Dogger lite

 

 

er det en slik veteran der ute? Selv jakter jeg på en saab 92/96 som andrebil, men har mine tvil at dette er en bil som vil overleve vinteren og jeg vil prioritere en vinterbil før 'kos' ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe må da brukes under saltlake sesongen, og er såklart ikke alle som vil ha en 2006 modell som er immun mot slik.. :\ plana her iallefall er å heltechtylere bilen for å skåne den mest mulig.. (spørs om kanalene og buene er smuldra seff) ..er utrolig glad i veteranbiler... + bonusen med de er årsavgiften og forsikringa. :)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 140 serien. Det er mange av dem til greie priser. Varmeapparatet er godt, dugger lite, b20'n er driftsikker. Finn en med limited-slip diff, og med nye nokian hakka 5 så sitter den som et skudd og du kommer deg frem overalt, og du har en bil som kan brukes hele vinteren.

Bravo, Mike, Whiskey!

 

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Alle de bilene jeg har hatt er brukt året rundt. Ser ikke noen problemer jeg.Jeg har kjørt veteranbil oppimot 16000 km i året uten noe mer problemer enn kona har med sin BMW 97 mod.Den siste en anglia varebil 1962 mod komme jeg meg godt frem med og bensin bruke den svert lite av. Tror det handle mye om Hvor mye man er villig til å legge av penger til i veteranbil.

Mine Biler kan sees her:

http://www.freewebs.com/bsaa7veteran/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt rusten volvo 142 67mod med b18 i gjennom 2 sesonger på Røros.Når alle de andre bilene står pga.at det er for kaldt så er det bare å vri om nøkkelen på volvoen!Bra varme apparat må sies da de to bakrutene mine ikke gikk igjen så det var glippe på en cm,så holdt den allikevel på varmen i 30 spek.Litt verre da det var snøstorm,da det virket som det meste av stormen kom inn i bilen,men det var bare å koste bilen utvendig og innvendig før neste tur.Den dro jo en god del suppe men det tar jeg som en bagatell.Det var jo også en ultimat vinterbil,ikke for at den satt på veien da jeg kjørte med kjempegamle og stive "helårsdekk".Men det er jo en enorm svingradius,så man kunne nesten ligge med rompa først rundt en sving å alikevel klare å ta seg inn igjen.

Og det enorme lastebilrattet og langstang gir var kjempe gromt.

Håndbrekket virket aldri så jeg brukte en gammel kassettspiller å kastet under det ene hjulet.

Savner faktisk den bilen ja!!!

Kjører volvo 244 78modell nå som er rene luksusen i forhold,kan jo ta av seg lua inni den uten å få ørebetennelse.

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med feks. amazonene? Varmer de greit nok? tåler de el-vifte i seg.. gode på vinterføre? :)

1347901-bilde2-amazoner003.jpg

 

Amazon har veldig bra varmeaparat, og er som gamle volvoer flest når det gjelder fremkomlighet på veien. Har selv hatt Amazon som helårsbil. Men synes nok att de fleste Amazoner burde holde seg unna saltlakan ja. En tidlig produsert 240 hadde kansje vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan skjønne jeg bruke den på vinterføre.Trodde alle bilene var laget til helårsbruk unntatt de uten tak da. Når det gjelder anglia så var det en bil for å levere varer og det tror jeg de gjorde hele året. Se nå på min webside.De ser nå ikke så verst ut noen av dem. Men når noe går galt så spare ikke jeg på penger for å få dem fikset. For meg er det en stor glede å kunne kjøre de gamle bilene og motorsykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suede1.jpg

får en liten tåre i øyekroken av alle de søte veteranbilene som er der ute ;)

du er vel tilfeldigvis ikke i vw2you forumet kanutten?

 

bsaa7: brukte du virkelig Anglian på vinterføre? O.O

 

 

 

HAR ALDRI SATT MINE BEN I EN RACKERT!

(ELLER EN VW).

--------------------------------

fortell meg hva slags bil du har!

og jeg skal fortelle deg hvem du er!

FOR LIVETS GLADE GUTTER,

GÅR SOLEN ALDRI NED!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår