Gå til innhold

Prosjekt: Einser GTi '83 (rat look?)

Ranger emnet


iamdrunk

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med all den lakkeringen du driver med kan du jo bli golf 1 forumets egne lakkerer

:)

Tror mange hadde satt pris på det , hint hint :)

 

Hehe, tenker meg det ;)

Vel, jeg er ikke vanskelig der, så skal ta alltids få til noe :)

 

Er blitt med på en gruppebestilling nå, så da kommer det klare frontlykter med kryss, et boss og noe duppeditter.

Og så var jeg så heldig å komme over så og si komplett sett med Poly-foringer til hele bilen, så den skal jaggu meg bli stiv til våren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bytte termostat i morgen, noen som kan vise meg et bilde av hvor den sitter?

Fikk beskjed om å følge den nederste slangen fra radiatoren og inn til motoren..

 

Og en annen ting, er termostaten fra g1 og g2 så og si den samme?

Kjøpte en 92graders termostat på tema for 1.6, jeg har jo egentlig 1.8, men denne så jo temmelig lik ut som den til 1.8, prøvde bare å holde meg innenfor riktig årstall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bytte termostat i morgen, noen som kan vise meg et bilde av hvor den sitter?

Fikk beskjed om å følge den nederste slangen fra radiatoren og inn til motoren..

 

Og en annen ting, er termostaten fra g1 og g2 så og si den samme?

Kjøpte en 92graders termostat på tema for 1.6, jeg har jo egentlig 1.8, men denne så jo temmelig lik ut som den til 1.8, prøvde bare å holde meg innenfor riktig årstall :P

 

Termostaten sitter nederst på vannpumpe huset med 2 skruer, du kan bruke

g2 termostat ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, endelig fikk jeg da litt tid og plass til å begynne på golfen da, herlig!

Planen var bare å få bort all sotinga, det klarte jeg nesten, men ble litt dårlig tid, så bakruta får vente.

Kom også over litt klassisk einser-rust, så jeg klarte ikke dy meg, hehe..

 

Forresten noen som har en smooth pakning til bakrute liggende, kanskje en kliss ny?

Bakruta er limt nemlig. Det liker vi ikke!

 

Dårlig grunnarbeid ja, kunne stå med blåsepistol og fjerne gammel lakk, lag på lag :S

DSC00413.JPG

 

Verktøyet jeg brukte til jobben, varmet opp filmen og så dro jeg den av, veldig effektivt på siderutene bak.

DSC00414.JPG

 

underveis:

DSC00415.JPG

 

Litt silikon-fjerner måtte til for å rengjøre tilslutt.

DSC00416.JPG

 

Første ruta ferdig!

DSC00417.JPG

 

Her var det jaggu rust, så jeg klarte bare ikke å la det være, slipte det kjapt ned, og fikk bort det værste, skal uansett gjøre litt bedre jobb senere når jeg begynner med litt skikkelig sliping.

DSC00418.JPG

 

Grunnet med rustgrunning på boks, herlig resultat, heh. :partyon:

DSC00419.JPG

 

Var film på førerdøra også, og her gikk det ikke feilfritt, alt limet satt fast, så da var det bare å finne frem de sterke sakene, altså vasketynner. Limet ble som snørr da jeg skrapte det av, haha, nasty.

DSC00420.JPG

 

Den andre ruta på plass etter at grunninga var tørket:

DSC00421.JPG

 

Tada! Endelig ferdig etter 2-3 timers jobb.

DSC00422.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg har fått litt nye planer da, kanskje..heh..

Tenkte jeg skulle hive ut baksetene, eller det skal jeg uansett siden jeg skal lakkere den mest mulig innvendig også, MEN jeg lurte litt på om jeg skal hive dem ut permanent, iom. at jeg aldri bruker bakseter til noe annet enn verktøy og søppel uansett.

 

Så har jeg mulighet til å få tak i nye Recaro-stoler foran og er veldig sugen på et MOMO Rally tre-eikers ratt.

Og siden jeg skal hive ut baksetene så hvorfor ikke få han jeg jobber med til å sveise et halvbur til meg i samme slengen, ikke noe fænsi, men for syns skyld..

 

Hva tror dere om det? :)

Og forresten, jeg gjør regne med at det ikke finnes noen som helst regler for at man MÅ ha bakseter i en 3-dørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg har fått fingern ut i kveld, og jeg fikk meg en ledig plass på verkstedet!

planen var å få av stylinga, forskjermene og så på igjen, men som jeg forventet så fant jeg en del rust.

heldigvis jobber jeg med en som er veeeeeeldig glad i å sveise rust, så det skal vi nok få fikset, men allverden var det jo ikke.

 

resten av rusta skal jeg ta på best mulig måte denne helga, og jeg har allerede begynt..

og istedet for å ta alt dette på en kveld, så trår jeg til på hviledagen også!

 

morsomt å se at ting begynner å ta litt form nå..

 

Her jar jeg påbegynt rivinga, bredding og skjørter var ikke til å redde, siden de var limt GODT, endte opp med å rive av alt det der..

IMG_2822.JPG

 

Tittentei, litt rustsveising en gang skal bli gjort i en fei..

IMG_2824.JPG

 

Kjeksy!

IMG_2825.JPG

 

RIV DET AV! :)

IMG_2826.JPG

 

Trude trådde til med fjerning av limet fra stylingen, takk :)

IMG_2827.JPG

 

Fangeren kom av, i relativt god behold, denne selges nå.

IMG_2828.JPG

 

IMG_2829.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanger!

IMG_2830.JPG

 

Ut med batteriet ja, litt leting etter rust og så måtte jeg komme til boltene til fangeren da..

IMG_2831.JPG

 

En fanger er av, etter litt plunder.. Er spent på om jeg får de nye på igjen :P

IMG_2836.JPG

 

Her et snikbilde av meg vasker innerskjermen på leting etter mer rust, ser ut til at jeg kan overleve med litt sveis rundt dempertårna.

IMG_2837.JPG

 

Den er litt hot.. hirr.. :D

IMG_2839.JPG

 

Så og si bare fin overflaterust!

IMG_2841.JPG

 

Kjørte på med litt suppete rustgrunning på de nye skjermene, bare for å dekke til de ripene som er.. De skal slipes ned uansett før fyllern kommer på:)

IMG_2842.JPG

 

Skjermer til over, to stk søppelskjermer selges for ingenting..

IMG_2843.JPG

 

Trude skraper lim, arbeidstilsynet hadde blitt imponert over denne arbeidsstillingen, heh, hun fikk kink i ryggen ja..

IMG_2844.JPG

 

Noe sliping må til..

IMG_2847.JPG

 

Alt dette er til salgs for en grei sum penger, bare å si i fra, noe fiks må påregnes på fangerne, men ellers er dem ok, kom med bud om noen vil ha! :)

IMG_2848.JPG

 

Einseren hilser skevt...

IMG_2849.JPG

 

Litt rustgrunning er kladdet på etter sandblåsing og litt sliping..

IMG_2850.JPG

 

Her også!

IMG_2851.JPG

 

Forskjerm på andre siden er også av, og det er da klart til litt sandblåsing og sliping i morgen.. så også ganske greit ut her..

IMG_2854.JPG

 

her ligger skjørt og bredding pent slaktet.

IMG_2855.JPG

 

FORTSETTELSE FØLGER...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig skal bilen lakkes :P

blir jo å se ut som et lappe-teppe når jeg er ferdig med rustfjerninga..

bilen blir svart matt med blanksvarte detaljer, som f.eks felger osv..

tror jeg da, enten svart eller gull-felger..

null krom, det er en sykdom, har du litt krom, så må du ha alt i krom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer enda en massiv bilde-update, hele 24 bilder denne gangen, heh.

Og jeg er da fortsatt ikke ferdig, diverse problemer kom opp underveis i dag, uheldigvis :/

Men dette får vi da forhåpentligvis fikset i morgen, må ut å lete etter litt deler..

 

RUST!

IMG_2858.JPG

 

RUST!

IMG_2859.JPG

 

Sveiseren, som velger å være anonym(haha) er i gang med å fjerne rust..

IMG_2862.JPG

 

Trude fjerner den siste sotinga på bakruta, skal bli deilig å se hvor jeg rygger nå :D

IMG_2865.JPG

 

Sveiseren sveiser sveis..

IMG_2875.JPG

 

Jeg sliper lag på lag med lakk :S

IMG_2877.JPG

 

Kanalen er ferdigslipt til rustgrunning, heldigvis var denne siden helt bra, trenger så og si ikke sveis..

IMG_2881.JPG

 

Hei sveis!

IMG_2883.JPG

 

Kanalen og hjulbua er grunnet, men denne hjulbuen trenger sveis etterhvert, kanalen spesielt i bakkant, kjeksy!

IMG_2886.JPG

 

RUST!

IMG_2888.JPG

 

Det begynner å ta form..

IMG_2891.JPG

 

Fangerne pakka ut..

IMG_2892.JPG

 

EH! Hva i hule heite, den passer da overhodet ikke!! Feil fester og ihvertfall 20cm for bred, æsj, da må jeg få levert tilbake og få tak i ny, skjønner ikke dette, for denne skal være til min bil..

IMG_2894.JPG

 

Selvfølgelig enda mer rust, uheldigvis gikk det hull da jeg sandblåste.. Men dette får vi da bare sveise senere..

IMG_2896.JPG

 

ÆH! Det mangler noe her nå, dette kan jeg da ikke kjøre med :S

IMG_2898.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiseren sveiser sveis - igjen, så glad for dette da! Haha :)

Får vel takke for den gode innsatsen så langt!

IMG_2900.JPG

 

Fanken, nå trenger jeg nye fjærbeinslager, bolten knakk jaggu meg, men men, rust-meg-i-hjel uansett..

IMG_2902.JPG

 

RUST! / Sveis

IMG_2904.JPG

 

RUST!

IMG_2905.JPG

 

Opprydding, litt shinings av lokalet ja, trengte det, siden jeg må stå over en dag til, så er det vel greit at sjefen kommer på jobb og ser at det er litt ryddig der, selv om det står en bil der den ikke skal, heh..

IMG_2908.JPG

 

Snart ferdig der nå..

IMG_2909.JPG

 

En Ensom Einser.

IMG_2911.JPG

 

IMG_2912.JPG

 

IMG_2913.JPG

 

FORTSETTELSE FØLGER - igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår