Gå til innhold

Enda en ny audi eier!:) (Mye bilder)

Ranger emnet


turboquattro

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er reglene for motorbytte med tanke på avgift på effektøkning? er det slik at bilen må ha vært i norge i 10 år for å slippe unna avgiften eller tar jeg feil.. Hvis det er sånn ser det dårlig ut med motorbytte for min del.. Bilen min har bare vært i norge siden 2000. Noen som vet?

 

Ang kollevold så har jeg sjekket dette.. Må si det frister med black dimond skiver men ferodo ds2500 klossene egner seg nok ikke til mitt bruk! Spesiellt dersom jeg må utelukke motorbytte...

 

Noen som har 3-eika s4 ratt til salgs?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om dette stemmer helt med tanke på motorbytte, men virka sånn for meg.

 

Engangsavgift for gammelt kjøretøy:

Avgift for egenvekt: 48 974,50

Avgift for motoreffekt: 21 606,02

Avgift for slagvolum: 35 682,00

Engangsavgift: 106 262,52

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 107 563,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Engangsavgift for nytt kjøretøy:

Avgift for egenvekt: 48 974,50

Avgift for motoreffekt: 44 518,50

Avgift for slagvolum: 35 682,00

Engangsavgift: 129 175,00

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 130 475,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Differanse: 22 912,00

Bruksfradrag (85%) 19 475,61

Tilleggsavgift ved statusendring: 3 437,00

 

Er fra Toll.no's kalkulator for statusendring av kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra hvis du finner det ut. Vurderer å dra innom Biltilsynet på Kjeller, men ting tar så lang tid der.

 

Vurdert det en god del ganger ja! :op:

Men tror jeg venter litt til, blir nok utseende fremfor effekt i første om gang. Skal ha bilen i i allefall 2 år til, og da slipper jeg de forbanna avgiftene :)

Edit: Selvom 1.6 literen er passe daff å kjøre med da =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra hvis du finner det ut. Vurderer å dra innom Biltilsynet på Kjeller, men ting tar så lang tid der.

 

Vurdert det en god del ganger ja! :op:

Men tror jeg venter litt til, blir nok utseende fremfor effekt i første om gang. Skal ha bilen i i allefall 2 år til, og da slipper jeg de forbanna avgiftene :)

Edit: Selvom 1.6 literen er passe daff å kjøre med da =/

 

He he.. Skjønner! Skal dra innom der en dag til uka, skal si ifra!

 

Ps: Så bilen din i lillestrøm her om dagen! Tøff den lakken din gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår