Gå til innhold

Starter ikke i fuktigt vær!


FordMan

Anbefalte innlegg

Min 95' Scorpio STV 2.0 har vært inne på verksted i flere dager nå uten at de klarer å finne feilen :hvaskjera

Valgte å hente ut bilen idag, for å be om hjelp her på forumet, og håper at noen kan bidra til å løse dette.

 

Problemet er at bilen ikke vil starte når det er skikkelig fuktig i været.

Når det er tørt ute, starter den med det samme, og går fint.

Testet med å plassere en kupevarmer under panseret, og la den like under fordeleren. Etter ca.1 god times tid, startet bilen.

Når den ikke starter, kan vi slepe den igang.

Den kinner fint, men "tenner" ikke !

 

Verkstedet har skiftet alle plugger, samt fjernet korresjon fra fordeler.

Er selv ganske "grønn" på dette feltet, men skal prøve å beskrive videre.

De skiftet en ventil i fordeleren (sørger for riktig lufttilførsel?) som vår gåen, uten at dette gjorde noen nytte med ny.

 

I morgen skal eg få en epost med nøyaktig data over hva som er sjekket/målt og byttet fra verkstedet, og poster dette her i håp om hjelp.

Vile bare starte tråden nå, og det kan jo være noen som har opplevd samme problemet og sitter med en mulig løsning (?)

 

Håper på snarlig svar da dette haster.

På forhånd takk :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter jo krypstrøm/overslag lang vei..

 

Prøv følgende:: få en til å se under panseret nå du drar på startern, NÅR det er helt MØRKT ute. se om det slår gnister rundt omkring. kan være vrien å se på et verksted, da det sjelden er stup mørkt..

 

 

Tipset er notert "volvo".

Kan du forklare litt nærmere om det f.eks slår gnister eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyspent krypstrøm.. vansleig å forklare,, ser u som LYN. men jeg lover deg at du ser det hvis det er det som er feilen. gjerne i nærheten av pluggledninger, coil, retter sagt, alt som er høyspent..

 

Ok...tusen takk for raskt svar "volvo"...tar dette med meg videre.

Fant en annen liknende tråd hos Bilinform, og kan det være noe i svaret der?

http://www.bilinform.no/index.php?option=com_content&task=view&id=2131&Itemid=105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det være TPS,en, men siden den har vært inne på verkstedet, så regner jeg med at det er en helt banal feil..:o)

 

men hvis du får noen til å måle spjellkontakten (TPS) for deg når det er fuktig ute, så skal volt være 0,9v når spjellet er lukket, og 4,8v når spjellet er oppe.

 

Takker nok en gang "volvo" :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med rapport fra hva som er gjort på verkstedet:

 

doch motor med eec4 motorstyringmodul,mfi-i innsprøytingsystem

kontr:fordelerlokk,rotor,plugger, ok

kompresjon, ok

gnist, ok

bensintrykk, ok

oljenivå, ok

manifoldtrykkføler, ok

tempraturføler, ok

vakuumlekasje, ok

gasspjeldføler, ok

nødbryter for bensinumpe, ok

veivføler, ok

sikringboks hs, ok

pcm(hjerne) opna denne, ok

ledninger,koblinger,spes. dei 2 store under manifold,ok

batteri,noe svakt,ladda dette

luftfilter,ok

omluftventil(på innsug)denne opner/lukker ikkje som den skal.

bensintrykkregulator,lekker litt inn i manifold.

ledningene til veivføler var isolasjonen slitt bort,isolert

ledningene, ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår