Gå til innhold

Krasjtest av Ford F-150.

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

rart med det, men rett etter at jeg hadde sett denne tråden istad så svitsjet jeg på viasat explorer, og gjett hvem bil dem viste i kræsj testen?

joda 2001 F-150 mot "den nye" 2004 F-150..

2001 modellen som vi snakker om her ble kræsjet i 60, og den SUGDE!(fikk poor på alt)

 

For hadde bestemt seg for å gjøre noe med det, den nye F-150 var kjempe bra og fikk good på alt.. fører hytta var hel i motsettning til den gammle, og sjåføren flyttet seg ikke så mye..

 

Bra og se at dem gjør noe.

 

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hastigheter som gäller i lagenliga krockprov är 64 km/h i Europa och 56,3 km/h i USA.

 

Europa proven innebär att bilen träffar barriärblocket med 40% av sin bredd (Offsettkrock).

I USA är det hela fronten som träffar en stel barriär.

 

Tyvärr så är krockproven enligt lag utforamde så att de enbart består i att ta upp sin egen vikt. En lätt bil klarar sig bättre i ett europa (Euro-Ncap) prov än en tung bil, men i verkligheten är det i 99% av fallen en fördel att ha en tung bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som tenker som kontorrottene på stortinget her :)

 

Altså, Forden blir mere knust, hvorfor?

Vekt!

 

Det som virkelig viser den FALSKE tryggheten er når man kommer i en liten Audi A3 som scorer full pott på ncap testen og frontkolliderer mot en F150 som scorer lavt. Da blei plutselig den lille audien ganske flat i forhold.

 

Men ford har aldri laget de mest solide bilene uansett.

men stor bil er ofte en fordel.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

denne ville jeg krasja i :)

 

evt denne:

 

Ironisk at du som har Mercedes "ville" bare krasjet i Mercedes.. :p

 

(Enda det er mange biler som ser ut til å være mye bedre å krasje i, av de filmene som ligger på youtube) ^^

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens fakta:

 

Hvis 2 identiske biler, med lik vekt, fronter og treffer midt på hverandre, er det den bilen med høyest hastighet som kommer best fra det.

 

Hvis to biler fronter, og begge har lik hastighet, er det den tyngste som kommer best fra det..

 

Dagens småprat:

 

lurer på om det ikke var NAF som gikk ut å FRARÅDET folk å kjøpe "høye" biler som crosscountry og x5 og de der.... grunnen var at når en høy bil fronter mot en "vanlig" bil, c5, a4, 520+++ så treffer den høye bilen for langt oppe på den "lille", og setter sikkerhets opplegget på den lille bilen ut av spill... hvis eksepelvis en tahoe treffer en 940, vil alle kraftige konstruksjoner på tahoen, (fanger, ramme, motor++) treffe over og ikke i mot rammen på 940'n... og derfor vil ikke volvoen ta imot sammenstøtet på lik måte som den ville gjort mot en annen 940.... derfor frarådet naf folk å kjøpe SUV biler og lignende, med tanke på med trafikantene.....

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår