Gå til innhold

Bilder fra tur til Nürburgring juli 2006

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vel.. nå er jeg 30 år og har ikke tenkt å bruke konfirmasjonspengene mine på turen...:anger:

Så stryk meg fra liste over ønskedrømmende kålhue.. jeg SKAL nedover neste år. Skal ha med en kompis og fruen. Tenkte at beste måte i tilfelle havari, hvor pokker skal man osv var å dra med en annan norsk gjeng.

 

var ikke vondt ment det vi sa...jo flere vi drar nedover jo bedre er det jo..men fellesbestilling av hotell og sånt blir bare surr når man er mange. det er et veldig enkelt og konsentrert sted såer ikke noe problem og være førstereis....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke vondt ment det vi sa...jo flere vi drar nedover jo bedre er det jo..men fellesbestilling av hotell og sånt blir bare surr når man er mange. det er et veldig enkelt og konsentrert sted såer ikke noe problem og være førstereis....

 

 

Nei nei, greier da å bestille hotell... det jeg tenkte på var at det vill føles "tryggere" å ha noen rundt som visste hvor/hva og hvem i tilfelle noe skulle gå i kål.. er ikke ute etter en fellestur med fellesrom og fellesmiddag..hehe. Bare at det er noen der som snakker Norsk og som vet litt mer gangen i sakene enn en fersking som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, greier da å bestille hotell... det jeg tenkte på var at det vill føles "tryggere" å ha noen rundt som visste hvor/hva og hvem i tilfelle noe skulle gå i kål.. er ikke ute etter en fellestur med fellesrom og fellesmiddag..hehe. Bare at det er noen der som snakker Norsk og som vet litt mer gangen i sakene enn en fersking som meg :)

 

ja vi legger som sagt ut datoen vi drar når det er avgjort så jo flere som blir med jo kulere er det. er kun 50 raske mil fra kiel.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
Det er gull, er egentlig litt type spørre om veien og hvor er hva jeg trenger hjelp til. Det å kjøre i samlet "flokk" fra kiel er jo også litt bra, da finner jeg jo frem :)

 

 

....Det er overraskende lett å finne fram til Nürburgring faktisk..! Ta motorvei A1 hele veien fra Kiel og nedover. Bare vær oppmerksom når du passerer større byer som Hamburg og Köln så du ikke havner på andre motorveier ved de større motorveikryssene. Ellers er det bare å kjøre A1 helt til den stopper (den er ikke ferdig mellom Bonn og litt sør for Nürburgring). Da penser du over på vei nr. 257 (kommer skilt på motorveien ca. 3 mil før Bonn). Denne følger du hele veien til Nürburgring. Adenau er uten tvil det beste stedet å bo, ca. 5 km fra påkjøringa til Ringen, og ca 1 km fra Breidscheid-broa. "Die Blaue Ecke" er det peneste hotellet, men jeg liker "Zum Wilden Schwein" best. Kjempetrivelig bestyrerinne :D Hu er skikkelig "mafiaqueen" i byen og har ei hånd med i alt som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..."Die Blaue Ecke" er det peneste hotellet, men jeg liker "Zum Wilden Schwein" best. Kjempetrivelig bestyrerinne :D Hu er skikkelig "mafiaqueen" i byen og har ei hånd med i alt som skjer...

 

"Zum Wilden Schwein" er et høl, og dyrt er det også. Innredningen ser ut som det er hentet fra en kassert 70-talls campingvogn. Bodde der èn natt...aldri mer.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Zum Wilden Schwein" er et høl, og dyrt er det også. Innredningen ser ut som det er hentet fra en kassert 70-talls campingvogn. Bodde der èn natt...aldri mer.

 

Det er dyrt hvis du bestiller etter "bokprisene" ja... Men hvis du kommer off-season og prater med damen så får du en ganske ålreit pris..! Fikk vel et pent dobbeltrom for ca 50 euro natta. Det var inklusiv frokost for meg og samboeren. Ikke den peneste innredinga skal jeg innrømme, men det er jo Tyskland vi snakker om her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt hvis du bestiller etter "bokprisene" ja... Men hvis du kommer off-season og prater med damen så får du en ganske ålreit pris..! Fikk vel et pent dobbeltrom for ca 50 euro natta. Det var inklusiv frokost for meg og samboeren. Ikke den peneste innredinga skal jeg innrømme, men det er jo Tyskland vi snakker om her :D

 

 

Bodde der i juli. Betalte 80 euro for et dobbeltrom inklusive garasje. Fikk da et slitt, halvmøkkete rom som vendte ut mot bakgården og alle kjøleaggregatene der.

 

Til sammenligning betalte jeg 50 Euro/natt for å bo på Fuchshof. Fikk da nyoppusset rom, garasje og en førsteklasses kontinental frokost på Hotel am Tiergarten.

 

Kan forøvrig nevne at jeg prøvde å spise på Blaue Ecke en gang. Hver gang jeg bestilte tok det 20 min, så kom de tilbake og sa at "Det har vi ikke mer igjen av." Ventet 2,5 timer på mat før vi ga opp. Ikke engang nachos klarte de å servere riktig. Fikk servert nachos med sur-søt saus, og det tok 45 minutter!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde der i juli. Betalte 80 euro for et dobbeltrom inklusive garasje. Fikk da et slitt, halvmøkkete rom som vendte ut mot bakgården og alle kjøleaggregatene der.

 

Til sammenligning betalte jeg 50 Euro/natt for å bo på Fuchshof. Fikk da nyoppusset rom, garasje og en førsteklasses kontinental frokost på Hotel am Tiergarten.

 

Kan forøvrig nevne at jeg prøvde å spise på Blaue Ecke en gang. Hver gang jeg bestilte tok det 20 min, så kom de tilbake og sa at "Det har vi ikke mer igjen av." Ventet 2,5 timer på mat før vi ga opp. Ikke engang nachos klarte de å servere riktig. Fikk servert nachos med sur-søt saus, og det tok 45 minutter!

 

 

Ai...!! Da skjønner jeg... :D

 

Har egentlig bare vært på Nürburgring en gang i høysesongen, da bodde jeg i Köln. Ellers er jeg der stort sett off-season. Heeelt annen opplevelse å få bana litt "for seg selv" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår