Gå til innhold

Kjøpe 79 mod caprice. noen spm?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hadde en nesten maken som førstebil ('80 modell med 305/350), kjempebil å kjøre, godt med plass, beste langturbilen jeg noensinne har hatt.

 

problemområder:

endel av bakakslingene på disse bilene har løsningen uten indre lagerskåler. er lageret gåent er antageligvis stikkakslene det også. skjekkes ved å jekke opp, og nøske av felg og trommel. er det slark her, blir det endel jobb (pluss det at lagrene er ordentlig F å få ut)

bensintanken ruster fort i forkant, da det her er en fals som er oppovervendt.

som nevnt tidligere i tråden, rust i bakramme, spesielt ved siden av tanken, samler seg dritt der.

rust i bunn av dører. men det er tross alt trivielt å skjekke.

 

Men som nevnt, utrolig gode bruksbiler. Angrer fremdeles på at jeg solgte min gamle. blir en til som neste bruksbil. deler er veldig standard, og rimelige. kjøpte en gang ny masterpumpe, calipere, pumper, bånd, klosser, skiver, og bremseslanger for 5000.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøpte den. Jeg kjørte den fra Sirevåg til Oslo pga han har ikke lappen enda....

Nydelig bil å kjøre. Litt vinglete på rattet og gikk ikke så bra som jeg hadde håpa på, men ellers var den veldig fin. Er litt misunnelig nå.

 

Litt rust her og der, dører, dørstokk, bakluke-dørstokken og under bakvinduet.

Også er det en liten lakkasje mellom manifolden og eksosanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det ser ut som Olds custom bilen som var i amcar for ca 5 år siden? Bilen ble vel første gang customisert allerede på 70 tallet av han "snekkeren" som han kaltes.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cccc1.jpg?t=1168093663

 

rosaamcar.jpg?t=1168093771

Var innom en bilskrot i Risør for å kjøpe vinterdekk så sto denna der. Hvordan bil er det? Så ut som et ordentlig 80-talls custom prosjekt.

 

Pink Panter ble bilen kallt.

Snekkern var eier den gangen

Mener Martinussi var med på å bygge karosseri, mulig jeg husker feil.

En meget kjent custombil, med Dark Vader masker som nakkestøtter mener jeg også å huske.

egynner å bli gammal og huskern er ikke 100 lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosaamcar.jpg?t=1168093771

Var innom en bilskrot i Risør for å kjøpe vinterdekk så sto denna der. Hvordan bil er det? Så ut som et ordentlig 80-talls custom prosjekt.

 

Er en '69 oldsmobile Cutlass kallt "Dream machine"

 

reportasje i

 

Amcar nr. 4 1980

Amcar nr. 9 1992

Right On nr. 1 1993

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår