Gå til innhold

Bilfilmer = dårlig handling. Hvorfor?

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Hvorfor har nesten alle bilfilmer så utrolig platt og elendig handling?

Er vi bilfolk ekstra dumme, slik at vi lett mister tråden dersom handlingen er bittelittegrann intelligent?

Eller er produsentene kanskje redde for at at ok handling vil ta oppmerksomheten fra de tøffe bilene?

 

Eller er det rett og slett jeg som har blitt så gammel (snart 40) at jeg har gått trøtt av glatte collage-ungdommer og nydusjede politi skikkelser i 20 års alderen med erfaring som 90 åringer?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når bil eller pupp (og omegn) inngår i rollelista har det en tendens til å distrahere manusforfatter og regisør såpass at handlingen kommer i annen rekke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være at de ikke klare å realisere en brukbar handling til temaet. Synes også kjøringa er alt for urealistisk i filmene, litt vil det jo alltid være, men det finnes grenser.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god historie, så anbefaler jeg Pixar filmen "Cars", eller "Biler" på norsk. En godt laget animasjonsfilm som handler om meningen med livet og route 66. Den treffer bilmiljøet midt på spikerhodet i skildringen.

 

Men for all del, se den på originalspråket og ikke med norsk tale, ellers går poengene deg hus forbi.

 

 

Ellers så høres det ut som om du nettopp har sett noen forhatte filmer som gjerne inneholder ordet "fast" i tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har nesten alle bilfilmer så utrolig platt og elendig handling?

Er vi bilfolk ekstra dumme, slik at vi lett mister tråden dersom handlingen er bittelittegrann intelligent?

Eller er produsentene kanskje redde for at at ok handling vil ta oppmerksomheten fra de tøffe bilene?

 

Eller er det rett og slett jeg som har blitt så gammel (snart 40) at jeg har gått trøtt av glatte collage-ungdommer og nydusjede politi skikkelser i 20 års alderen med erfaring som 90 åringer?

 

Tror nok ikke vi som bilinterisserte er noe dummere, men på en annen side så er jo ikke akkurat de fleste nordmenn så glupe...

Jeg er enig med deg, og er 22, så alderen tror jeg ikke har noe å si, det som spiller inn er vel litt erfaring i bilverden og rett og slett hvordan man er som person. Jeg er da den personen som sitter bak i kinosalen og holder på å le meg ihjel av alt det idiotisk i bilfilmer...

 

Når jeg tenker ordentlig bilfilm, tenker jeg Vanishing Point og Smokie And The Bandit :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang på første halvdel av 80-tallet, jeg så en film på tv om etpar karer som stikker av over et helt kontinent med en Mini. De fikk etterhvert en tilhengerskare som fulgte flukten gjennom mediene. De trimmet bilen underveis så den skulle gå fortere og de gjemte seg ombord i jernbanevogner. Tøft...

 

Jeg er redd at hukommelsen bløffer meg litt, så jeg kunne godt tenke meg å se den filmen igjen. Den gjorde et sterkt inntrykk. Noen som vet hva den heter?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i bilfilmer, lastebilfilmer det er tingen.

"Convoy" med Chris Kristofferson er sjefsfilmen når det gjelder kjøretøy, og soundtracket er ikke værst det heller...

http://www.youtube.com/watch?v=0hSrivTWugs

http://www.youtube.com/watch?v=anrTSU-kV30

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gamle (org) serien av Dukes of Hazaard! Men ny filmen er ikke så gærn den, kjøpte jo til og med DVD'en jg så. Jeg kjøpte KUN første F&F filmen, likte den, men resten= SPY, en kompis sier den er bra, så sier jeg hvorfor? Den er fette urealistisk, dårlig handling og slikt, og mye av det er ikke mulig. Da sier han: Du har ikke fantasi du. Kanskje ikke sier jeg.. Men det får bare være, drittfilmer.

 

Smokie & the bandit er klassikere.

Convoy også!

Og endel flere, men de er som regel 'gamle' nå, minst 10år.. De nye nå, er rimelig dårlige..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang på første halvdel av 80-tallet, jeg så en film på tv om etpar karer som stikker av over et helt kontinent med en Mini. De fikk etterhvert en tilhengerskare som fulgte flukten gjennom mediene. De trimmet bilen underveis så den skulle gå fortere og de gjemte seg ombord i jernbanevogner. Tøft...

 

Vet desverre ikke hvilken film du mener, men når du nevner Mini og bilfilmer så er definitivt The Italian Job en film å se. Har den gamle liggendes, ikke fått sett den enda, men digger den nye.. Er også en kul scene med en Mini i The Bourne Identity :)

 

Og så har ingen nevnt Taxi enda? De to første er jo kule! Gone in 60 seconds er jo enda en film å se.. Inital D og The Transporter anbefales også :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at bilfilmer har dårlig handling er vel at det strengt tatt ikke er nødvendig med så alt for god handling, så lenge filmen har bra biler, og inneholder bra kjøring.... når du fx henger deg opp i handlingen i " smokey and the bandit", så har du sett filmen for mange ganger...

 

Edit: for å motargumentere meg selv, så var eg temmelig skuffa over de to etterfølgerene til smokey and the bandit.. det går grenser....

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang på første halvdel av 80-tallet, jeg så en film på tv om etpar karer som stikker av over et helt kontinent med en Mini. De fikk etterhvert en tilhengerskare som fulgte flukten gjennom mediene. De trimmet bilen underveis så den skulle gå fortere og de gjemte seg ombord i jernbanevogner. Tøft...

 

Jeg er redd at hukommelsen bløffer meg litt, så jeg kunne godt tenke meg å se den filmen igjen. Den gjorde et sterkt inntrykk. Noen som vet hva den heter?

 

Jeg fant den: Den heter Goodbye Pork Pie og foregår på New Zealand. På omtalen virker den ikke så bra som jeg husket... : http://en.wikipedia.org/wiki/Goodbye_Pork_Pie

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår