Gå til innhold

Ny bil: BMW 318i E46 :D

Ranger emnet


BMWCruiser

Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp kommet hjem fra Larvik hvor en hyggelig ung dame solgte meg denne bilen, en BMW 318i 1999 modell med m-tech2 styling. Er også satt på røde/hvite baklykter så denne utgiften sparer jeg meg også for...

 

Planene fremover med bilen er ikke helt ekstreme, men å holde bilen mest mulig "clean" og original! Er først og fremst på utkikk etter angeleyes, og er i den forbindelse usikker på om jeg skal kjøpe disse Predator ringene til å sette inn i de originale lyktene eller om jeg skal kjøpe nye...har sett på hele lykter på koed.dk til 2.600, hva mener dere om dette? Må også bestille noen klare blinklys til foran samt på sidene av bilen...

 

I tillegg var jeg fast bestemt på å senke bilen en liten smule, men når jeg fikk se bilen i virkeligheten så den mye lavere ut enn på bildene...må tenke litt på dette!

 

Foruten dette vil jeg utvendig også sette på kromgrill slik som 320 og oppover har. Når det gjelder interiøret, sjesker jeg på mat chrom interiørlister og girspak i m-tech og muligens instrumentringer... skal også bestille koppholder til midtkonsollen!

 

Så må jeg få byttet bremskiver og klosser foran samt abs føler da denne lyser. Lampene til håndbrekk og antispinn lyser forøvrig samtidig med abs lampen, men bare av og til. Airbaglampen lyser hele tiden...Noen som vet hva som kan være årsak eller må jeg bare få den diagnoisert på verksted?

 

Her er bilder av bilen:

 

7_1165928630389.jpg

 

7_1165928630803.jpg

 

7_1165928631018.jpg

 

7_1165928631128.jpg

 

7_1165928631516.jpg

 

7_1165928631603.jpg

 

7_1165928630668.jpg

 

Felgene som står på bilen blir byttet ut med en gang våren kommer med noen spenstige 18". Synspunkter, tips og ideer mottas med takk, God natt!!

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett sett med sånne insert-Angel Eyes ringer liggende her. Aldri montert, kun testet på 12V kilde.

Disse lyser Blått/Hvitt i Xenon-look. Perfekt. (PM meg om interessert)

 

Men ellers så har du kjøpt den en utrolig vakker bil!

Liker det at du skal beholde den clean.

Større felger og senk er ikke dumt.

Med større felger så trenger du kanskje ikke senk heller? Det fyller jo ut, og den ser jo forholdsvis lav ut allerede..

 

Lykke til med ny bil!

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ellers så har du kjøpt den en utrolig vakker bil!

Liker det at du skal beholde den clean.

Større felger og senk er ikke dumt.

Med større felger så trenger du kanskje ikke senk heller? Det fyller jo ut, og den ser jo forholdsvis lav ut allerede..

 

Lykke til med ny bil!

 

Takk for det Xander. Ja du har nok rett i at større felger vil fylle mer ut, men hvis man ser på bildene vil bilen fortsatt være høy i hjulbuene alikevel, men kanskje se bra ut bak..

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At airbag-lampa lyser skyldes trolig at sensoren i ett av forsetene (trolig passasjersetet) er defekt. Dette sjekker de raskt opp på et BMW-verksted ved å ta diagnosetest :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kikket nøyere på lyktene mine i dag, og fant ut at disse var gode som nye! Derfor tar jeg bare å bestiller meg angeleyes ringer til å sette i de originale eventuelt også nye pærer... hvordan blir det eventuelt med origianal pærene?

 

Noen som har noe erfaring med senkefjærene fra koed.dk? koster 900 kr. der...

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil det der..!!

 

Ang senk, så var den jo litt høy da;)

 

Med 18" felger vil den bare bli høyere, de fyller ikke ut på den måten. bygger jo både mot skjermkant og bakken hvis du skjønner..Resultatet blir iallefall ikke en lavere bil...

 

Nei det er jo sant, og etter å ha vasket bilen i dag ser jeg at den må ned litt...40/30 eller 50/40? Fronten bygger ganske mye ned også så kan ikke ha den for lav..

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil!

 

Si i fra hvis du er interessert i xenon i tåkelyktene. Ligger et sett i Kristiansand og venter på deg ;)

 

Hei, jeg er mest egentlig bare interresert i angeleyes ringer jeg hvis det er noen som har?

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe farlig å senke denne ;) Pen bil! Ville byttet rattet og speilene!

 

Nei det blir nok 40/30 senk regner jeg med! Er veldig interresert i å bytte ut rattet til 3 eiket ja...er det bare plug and play, vet du det? Noen som har et slikt ratt til salgs så si fra:D

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår