Gå til innhold

ABS påmazda MX3

Ranger emnet


marcusj

Anbefalte innlegg

Bilen har ABS ja. Skjekk sikringsboksen om sikringen til ABS har gått. Kan være så enkelt ;)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
ABS styringsboksen sitter under passasjersetet.

 

-J

-som fikk en del 2`ere på kontroll :p-

----------------------------

Det tok sin tid før jeg fikk lest denne pga. langt utenlandsopphold.

Men det er altså bare å ta ut passasjersetet så ser jeg boksen der, eller må man angripe problemet fra undersiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se den om du titter under passasjersetet.

4 stk 17mm bolter el.no for å få ut setet. Veldig enkelt.

 

-J

 

Da skal dette sjekkes ut når jeg kommer hjem på tirsdag :-)

Du har tilfeldigvis ikke tips til hvor jeg kan kjøpe den miderste delen av eksosanlegget (mellom pottene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Mekonomen har den om jeg ikke husker feil.

 

-J

 

Når jeg først har deg her..

Jeg fan boksen, tok ut ledninene ogsate dem nn pånytt igjen i tilfelle kontaktfeil. På EU kontrollen sa de at ABSlyset ikke virket. Hvilket av lysene er det, det er jo en rekke med lys for bla. håndbrekk, olje etc. på høyresiden der speedometeret er. Er det et av disse lysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at abs lyset på den bilen er et gult lys med en bil som sklir\skrenser. se i instruksjonsboka di.. dette skal lyse ved oppstart, samt hvis abs er defekt. sjekk abs sikring, evnt kan det være en feil på en sensor på et av hjula som gjør at dette ikke virker.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at abs lyset på den bilen er et gult lys med en bil som sklir\skrenser. se i instruksjonsboka di.. dette skal lyse ved oppstart, samt hvis abs er defekt. sjekk abs sikring, evnt kan det være en feil på en sensor på et av hjula som gjør at dette ikke virker.

 

Jeg har sett meg grønn og gul på instrumentpanelet, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har klart å se et sånt lys som skal indikere ABS.

Derimot er det en lampe under bensinmåleren (bare en liten rund sak) som ikke lyser, kan dette være ABS-lyset?

Instruksjonsboka er borte :-\ Har bare serviceheftet...

 

PS. her er et bilde av instrumentpanelet mitt:

http://home.no.net/marcusj/thumbnails/mx3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår