Gå til innhold

montere turbo på en b23e... ?

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

har det noe for seg? eller blir det bare masse jobbing til liten effekt??

 

JA, jeg vet det ikke blir MYE effekt, men vil ha bilen kjørbar med turbo!!!!

 

pga kommer til å løfte ut b230et'n for så å montere b23e i 240n imens slik at den er kjørbar... men lurte på å montere turbo på motoren før jeg monterer motoren i bilen:driving

 

dersom det blir turbo på b23e'n klarer vell ikke dysene mere enn 170? hk?

 

 

er det mere som må gjøres for å montere turboen enn å borre opp å gjenge opp for oljetrykk og retur av olje til/fra truboen? evt montere dobble toppakninger?

 

 

tenkte også å bruke oljekjøleren og div deler fra b230et'n, slikt som dynamo, servopumpe, grenrør m/turboen, IC, trykkrørene ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må flytte luftmengdemåleren fordi turboen må suge lufta igjennom den, ikke blåse.. Det kan også bli et problem med de korte rørene på dysene hvis du flytter lmm`en.. Heldig hvis du kommer over 160 hk med dette.. Mye arbeid får svært lite hk.. Hvilken model er motoren?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må flytte luftmengdemåleren fordi turboen må suge lufta igjennom den, ikke blåse.. Det kan også bli et problem med de korte rørene på dysene hvis du flytter lmm`en.. Heldig hvis du kommer over 160 hk med dette.. Mye arbeid får svært lite hk.. Hvilken model er motoren?

 

 

LMM kan du ikke bruke på mekanisk innsprut;)

 

Vomaz:

bare å ikke lade for mye på b23e hvis du kaster turbo på.

menne offor bruke tid å penger på ett budget trim på en midlertidig motor? offor ikke legge de penga i no grom deler til 230et? bare ett tips...:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge meg på denne tråden, siden jeg vurderer å turbomate min b230e. Er det noen forskjell på b23e og b230e? Hvem er best til turbo? Og hvor mange hk kan man hente ut om man bruker k-jet systemet?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230 ET er ikke noe å legge penger i, Volvo-Lars, det er budsjett fra fabrikk. :)

 

Legg heller penga i B23E'en, er vel grom veiv der? og råder?

 

230et er ingen dårlig motor. er dårliger råder. smidde koster slikk å ingenting hos sten parner.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM kan du ikke bruke på mekanisk innsprut;)

 

Vomaz:

bare å ikke lade for mye på b23e hvis du kaster turbo på.

menne offor bruke tid å penger på ett budget trim på en midlertidig motor? offor ikke legge de penga i no grom deler til 230et? bare ett tips...:)

 

 

Haaallloo.. LMM som i Luft MENGDE måler.. Tror du ikke jeg vet hvordan k-jetn fungerer??

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår