Gå til innhold

toyota corolla 1600st liftback 1980

Ranger emnet


per s

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja der stårdet att de har forskjermer ja:) men det serikke ut til attde har noen på lager.får vell ringe på dem å høre om de kan skaffe på mandag. tusen takk for hjelpen folkens:) nye bilder kommer straks foresten.glemte kameraet i verkste så ble litt forsinket

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg endelig husket å ta med kameraet så her er noen bilder av ing som er gjort de siste ukene

hjulbuene har kommet:)

DSCN8574.jpg

skjært ut for å få på plass hjulbuen og for å komme til for å sveise innerskjærmen

DSCN8598.jpg

DSCN8613.jpg

hjulbuen så vidt festes bare for å se hvordan det blir

DSCN8644.jpg

tatt mål av kanalen for å få laget ny

DSCN8645.jpg

gjort en del mere arbeid med gulvet, fant noen rust hull ved noen av kantene men det var ikke mye

DSCN8619.jpg

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye arbeid forran deg mann........

Du skulle hatt deg nye dørplater......Jeg kjøpte et par nye dørblad hos toyota da jeg fikset opp de.Va litt dyrt husker jeg,men sparer jo mye arbeid på fjerning av rust.

Husk å slipe vekk transportgrunningen å få på noe skikkelig grunning då......

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig prosjekt, og utrolig kult at det er noen som gjør slikt med toyotaer. Disse herlige bilene er jo bare helt konge!

 

Stå på videre. :-)

 

takktakk:) morsomt å høre att folk liker prosjektet:) blir enda morsommere å holde på med det da:)

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye arbeid forran deg mann........

Du skulle hatt deg nye dørplater......Jeg kjøpte et par nye dørblad hos toyota da jeg fikset opp de.Va litt dyrt husker jeg,men sparer jo mye arbeid på fjerning av rust.

Husk å slipe vekk transportgrunningen å få på noe skikkelig grunning då......

 

Levin GT

 

litt arbeid er det men så lenge man synes det er morsomt å holde på så har ikke det noe å si:) dørplater ja skal innom det lokale toyota verkstedet for å høre om de kan skaffe en fremskjerm til meg så skal jeg høre om de kan skaffe dørplater og div andre deler som jeg trenger der. hvis jeg ikke husker feil så hadde de dørplater på http://www.sanitas.no (som evil twin og turbokjell var så snille å finne frem til til meg:) ) men delene blir handla inn etterhvert som jeg har penger til det.så ny skjerm er prioritert nå.har ikke så mye penger å bruke siden jeg er student:P

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sjekke åssen bakaksling det står at det er frammi motorommet? åsså ta bilde av den bakerste delen av mellomakslingen og av bakakslingen.

Kan du måle størrelsen på bremsetromlene også?

 

Hadde du gjort det hadde det vært snilt! Toyota har problem med å finne bremsebånd til min sjø, så da lurer jeg på om du har de samma delene som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt fere ganger att toyota har problemer med å finne deler til disse modellene. skal i verkstede i etter midag/kveld kan sjekke da;)

-1992 nissan 200sx

-1987 vw caddy pickup..solgt

-1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt

-1980 toyota corolla 1600 SR

-1990 mercedes 190d...RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TE71 SR har T-292 bakasling.

TE71 GT har T-293 bakasling.

Disse to akslingene er identiske bortsett fra at T-293 har LSD.

Bremseskålene har 230mm innvendig dim +/- litt slitasje.

Mellomakslingen på SR og GT er lik,men prismen på ugående fra T-50 kassen kom i to tykkelser.

Bakerste del av mellomakslingen er 735mm total lengde og boltmønsteret er 78mm målt i kryss.

 

Levin GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sjekke åssen bakaksling det står at det er frammi motorommet? åsså ta bilde av den bakerste delen av mellomakslingen og av bakakslingen.

Kan du måle størrelsen på bremsetromlene også?

 

Hadde du gjort det hadde det vært snilt! Toyota har problem med å finne bremsebånd til min sjø, så da lurer jeg på om du har de samma delene som meg

 

Om du er interessert i T serie bakasling og mellomaksling så har jeg det.Har også gode bremsesko og nye bremseskjold og div til T serie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TE71 SR har T-292 bakasling.

TE71 GT har T-293 bakasling.

Disse to akslingene er identiske bortsett fra at T-293 har LSD.

Bremseskålene har 230mm innvendig dim +/- litt slitasje.

Mellomakslingen på SR og GT er lik,men prismen på ugående fra T-50 kassen kom i to tykkelser.

Bakerste del av mellomakslingen er 735mm total lengde og boltmønsteret er 78mm målt i kryss.

 

Levin GT

 

 

TE71 SR kom også med S-bakaksling og. Om ikke kun med S-aksling.

på TE71 SR som jeg hadde var det S, og det er lest av på den blanketten fremme i motorrommet på flere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår