Gå til innhold

Beste H4 og H3 pærer

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, det blir ikke dårligere lys i det hele tatt!

Kjøpte meg noen pærer fra lysdiode.no her om dagen.

Tok bilde av lysene med ei originalpære, og ei xenon-look pære.

Bildet ble helt blenda på den siden xenon-look pæra var på.

Dessuten blir lyset mye hvitere, 4000 kelvin for å være nøyaktig.

Blir mye bedre lys da. Dagslys er forøvrig 4600 kelvin.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

De kraftigste nå som er lovlige på veien er Philips X-Treme Power disse gir 80% mer lys en en standard pære, dem finnes som H4 og H7.

 

skal du ha Xenon look så ikke gå for sånne jalla plasma pærer de er drit dårlige har blitt slaket i tester, dems ser bare stilige ut men gir like mye lys som en liten lommelykt. skal du ka Xenon look går du for Osram cool blue eller Philips Blue Vision Ultra disse er 4000 kelvin så er ikke like hvite som ekte xenon som er 4300 kelvin men dem er veldig hvite og lyser nesten like bra som 30% mer lys pærene på markedet.

 

de beste pærene for H3 er Philips Premium som gir 30% mer lys en standard pærer. dem har også Blue vision for H3 og dem har også blue vision for parklys:)

 

Philips har også en serie med 100 watts pærer som heter Rally men de er ikke lovlige da, er menst for som navnet sier, ja Rally:P

men regner med dem lyser noe kraftigere igjen enn dems X-Treme Power.

 

Osram silverstar er heller ikke et dårlig valg, osram har også en serie som heter cool blue som er xenon look som er nesten like gode som phillips sine.

 

jeg bestiller alltid pærer fra http://www.powerbulbs.com

gratis levering, raskt og billig.

 

 

noen tester:

http://www.autoexpress.co.uk/products/products/60539/bulb_test_h7_blue.html

 

http://www.autoexpress.co.uk/products/products/60471/bulb_test_h1_blue.html

 

Har ikke funnet noen tester av de nye 80% pærene til phillips men dem er råe! har dem selv:)

 

 

men autoexpress har skrevet noe om dem:

 

This is so new, we could not randomly select test samples, so can’t include it in our assessment. Yet performance of our pre production unit was staggering. Even compared with the current benchmark Plus per cent bulbs, the difference was immediate and dramatic. Philips claim an 80 per cent improvement over standard units, but we think that this is conservative.

 

The results have been achieved in the same way as the 30 and 50 per cent lamps-by taking the allowed tolerances right to the edge. This time though as well as reducing the filament and burning it hotter, Philips has shrunk the glass casing.

 

As a result, the gas pressure can be increased for better light output.Engineers have also optimised the geometry and shield position to focus the light where it is needed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha xenon-look og de trenger ikke være lovlige, skal ha det beste lyset. :)

 

Powerbulbs var dyrt, handler heller pærer på Hellanor. Skal kjøpe Philips Rally i alle lykter, betaler rundt 70kr/stk for dem... :)

 

Før du setter i 100 watts pærer er det noe du på tenkte på.

 

Er ledningene gode nok til det? kan hende du må ha nye siden de som regel på gammle biler er det akkurat store nok ledninger til vanlige pærer. og 100 watts pærer blir en del varmere så reflektorne kan bli matte med tiden pga varmen.

 

synes ikke powerbulbs er så dyrt, phillips og osram kan jo ikke sammenlignes med biltema og de ultra plasma white møkka som dem selger en del plasser.

 

har ikke klart å finne godt utvalg av phillips pærer noen plass i norge så om noen vet om noe som har, si i fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen at jeg mista det bildet som viste forskjellen på standard H4 pære vs. xenon look pære. Nesten som om at jeg får lyst å gå ut, å pakke den gamle pæra i på nytt, bare for å kunne ta nytt bilde av det! Tror kanskje jeg blir nødt å gjøre det!

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du setter i 100 watts pærer er det noe du på tenkte på.

 

Er ledningene gode nok til det? kan hende du må ha nye siden de som regel på gammle biler er det akkurat store nok ledninger til vanlige pærer. og 100 watts pærer blir en del varmere så reflektorne kan bli matte med tiden pga varmen.

 

synes ikke powerbulbs er så dyrt, phillips og osram kan jo ikke sammenlignes med biltema og de ultra plasma white møkka som dem selger en del plasser.

 

har ikke klart å finne godt utvalg av phillips pærer noen plass i norge så om noen vet om noe som har, si i fra:)

 

Regner med 2.5mm^2 er godt nok. Reflektorene får jeg heller bytte oftere, gjør meg ikke så mye. :) Skal bli bra med helt nye reflektorer, 100w og koblet med relé. :D

 

Powerbulbs er dyrt på Rally-pærene hvertfall, koster jo trossalt dobbelt så mye.

 

Godt utvalg av Philips i Norge har du på Hellanor, de har både BlueVision, Premium, Rally, Power2Night osv.. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med 2.5mm^2 er godt nok. Reflektorene får jeg heller bytte oftere, gjør meg ikke så mye. :) Skal bli bra med helt nye reflektorer, 100w og koblet med relé. :D

 

Powerbulbs er dyrt på Rally-pærene hvertfall, koster jo trossalt dobbelt så mye.

 

Godt utvalg av Philips i Norge har du på Hellanor, de har både BlueVision, Premium, Rally, Power2Night osv.. :)

 

 

Takker:)

 

fant forresten en Super White 21/5W pære

http://www.eautoworks.com/html/ORD-1-1-1-214.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skeptisk til alt dette med Xenon look-a-like pærer..

 

 

denne typen pærer bruker "blått" glass, som da fjerner en god del lys.

 

det "SER" bedre ut. men du får i realiteten MINDRE lys enn ved å bruke pærer som har helt blankt glass

 

 

tro meg. dette er selv testa og lest MYE om dette emnet. ta et søk på google etter daniel stern lightning. så skal dere få lest litt om hva disse "blå" pærene egentlig gjør.

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår