Gå til innhold

Breddeskjermer (500E500) og spesiallaget bakrutespoiler til W124, interesse?


fanatic124

Anbefalte innlegg

Ute på vårparten vil breddekit til W124 (alle modeller) være tilgjengelig i glassfiber. Forskjermene vil være identiske med orginale 500E & E500 skjermer, mens de bakre hjulbuene vil være rundere i formen, og ennå bredere enn orginale 500E & E500-buer.

 

Har også planer om et helt bodykit tilpasset skjermene, men dette vil evt komme i annen rekke. Her har dere et bilde av hvordan breddekitet ser ut:

breddekittt8.jpg

 

 

 

Den andre delen som vil komme i produksjon er en ny bakrutespoiler til W124. Den vil bli en nyutvikling av denne spoileren:

back4wx.jpg

 

Jeg importerte et lite parti av disse tidligere og solgte på finn.no, men jeg måtte gjøre ulønnsomt forarbeid på dem for kvaliteten fra leverandøren var hel t elendig (dvs bulkete, tynn gelcoat, dårlig passform mm)

 

Etter den hadde ligget en stund på finn kopierte firmaet "tuning.no" bildet fra finn og ideen min, og de sporet opp leverandøren, så nå selger tuning.no bakrutespoilere med ubrukelig kvalitet.

 

Jeg har et eksemplar igjen jeg vil bearbeide og lage form til, der kvaliteten vil bli veldig bra. Denne spoileren passer kun til sedan.

 

Kunne folk vært intressert i dette?

 

Breddekitet kommer til å ligge på en meget fin pris.

 

Husk: IKKE kjøp bakrutespoiler fra tuning.no med mindre du vil ha en stor jobb foran deg med tilpasning :angry:

 

Mvh

Martin Heie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde vært veldig interessant om jeg hadde hatt en w124..men det skal jeg nok ha igjen..ganske så snart...fett at det endelig lages noe kult til disse bilene..men hvilken prisklasse regner du med å ligge på?originale e500 skjermer foran bak med deksler og fangere ligger jo på ca 15000kr...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å si hva prisen kommer til å ligge på foreløpig. Må regne med materialkostnadene på støp osv osv før jeg kan si noe mer konkret.

 

har orginal 500e bakfanger jeg har planer om å ta støp av, og brabus sideskjørter (litt spenstigere enn orginale) jeg skal tilpasse skjermene, og deretter ta avstøp av. frontfangeren er orginal øvre del, men med en spesiallaget nedre del jeg ikke tror det finnes nesten noen av, men som er meget pen.

 

Hvor mye tror du et skjermsett kunne ligget på da? Kvaliteten vil komme til å være top notch.

 

15.000 er jo brukt, og yderst vanskelig å få tak i...

 

Til breddekitet vil da sideplater til forskjermene være inkludert i prisen. Sideplatene bak inkluderes ikke da man bare kan bruke de som er til standard 124.

 

Personlig synes jeg breddekitet ser noe villere ut enn standard 500E bakre hjulbuer ;)

 

Her er et annet bilde der du ser bakskjermen noe bedre:

closeupvz6.jpg

bakia8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir helt konge.

Håper du vil legge deg på normale priser for da tror jeg du kommer til å få veeeldi mange bestillinger.

Jeg kjøper et sett og har en kompis som også kommer til å kjøpe et sett.

Håper også at når du monterer settet på din egen bil at du finner ut hvordan det skal gjøres så du kan lage en slags monterings beskrivelse..

 

Kommer til å rulle mange breie w124`er til sommern hvis dette blir en realitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monteringsanvisning vil garantert medfølge....Håper nå på å få realisert det. Som dere ser i prosjekttråden min på mbentusiastklubb så monterer jeg skjermene INN (skjærer ut orginalbue mm). Dette er for å få laget større hjulbrønner. Egentlig så er de bakbuene der ment for å monteres utenpå orginalskjermen (dvs skjære vekk orginalbua og sveise litt). Er usikker på om jeg skal lage form for det som er tilpassa for innfelling eller om jeg skal lage form for utenpåliggende montering....? Avhenger av hva folk vil ha...! :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finansiere min W124 prosjektbil, så kan jeg skaffe litt spesielle saker og ting til 190, E-, S- og C-klasse (w124, w140, w201, w202, w210, w203 ect). Dette er mest utseendemessige ting av alle slag, både deler man får, og ikke får kjøpt her til lands. Hvis det er noe spesiellt du skulle være på utkikk etter som du ikke vet om finnes, ikke nøl med å ta kontakt. Spør gjerne om pris, da jeg ikke tar mye for å skaffe deler!

 

Eks; Øyelokk til W124 (prefacelift) og W201 med Erebuni/kamei design til 300,- paret + frakt.

 

Kontakt meg gjerne via PM, eller på verolab (at) gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår