Gå til innhold

1967 Rebel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jo, du har sikkert sett den før :)

 

R.i.Holten var det jeg kjøpte den av, han kjøpte den for 2 år siden eller noe, brukte den bare i 2-3 måneder han og da stoppa den for han og siden har han bare latt den stå. Han har ikke titta på hva som er galt engang.

 

Fikk start på kjerra her om dagen, så det er håp :D

 

Problemet med den er at enten er det gir overføringa som er låst eller så er det kassa som mulig må splittes, får se hva det blir, håper på litt fint vær før jeg må ligge under å slite, får den ikke inn i garagen enda. (er låst i rew)

 

Ellers er det elektriske ganske rasert på den, men det skal jeg klare å fikse ganske enkelt tror jeg :)

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ardous

Jo, du har sikkert sett den før :)

 

R.i.Holten var det jeg kjøpte den av, han kjøpte den for 2 år siden eller noe, brukte den bare i 2-3 måneder han og da stoppa den for han og siden har han bare latt den stå. Han har ikke titta på hva som er galt engang.

 

Fikk start på kjerra her om dagen, så det er håp :D

 

Problemet med den er at enten er det gir overføringa som er låst eller så er det kassa som mulig må splittes, får se hva det blir, håper på litt fint vær før jeg må ligge under å slite, får den ikke inn i garagen enda. (er låst i rew)

 

Ellers er det elektriske ganske rasert på den, men det skal jeg klare å fikse ganske enkelt tror jeg :)

 

ØØYYYHHH!!! Da er det jo bare en sekser da jo!! :( :( :( :( :(

Kan det kalles amris da da?? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare en kjip sekser i den nå :( , men jeg skal putte i den en v8 før den blir å se på veiene på øra :D + ny lakk.

Kan ikke kalle det en amris før dete r 8'er nei, helt enig der :D

Har mulig en på hånda med automat og alt som trengs, får se om jeg kjøper den, har mulig flere på hånda, men skal i aff bli 8'er :D :D må ha, bare må ha det :D

 

Største problemet er vel at jeg har veldig lite peiling på motor, så blir vel å lære "the hard way" på meg :D har fatter'n i backup da, og for de som vet hvem Torleif er for noen, så har jeg et par aces på hånda ;)

 

 

-Gegge- aneglsmili -Altid uskyldig til det motsatte er bevist-

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeey!!! AMC forum jo!!! Hakke lagt merke til det før nå jeg!

Den rebelen har jeg sett MANGE ganger på Rambler/AMC treff!!!!

Se å få sparka ut den sure osten og inn med en vinkel da mann!!

Kapp ett par runder på spiralene rundt om i samma slengen og bilen blir kool:D !!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, du har vel sett den et par ganger før kan jeg tenke meg :D

Hvis du bruker å vere på de treffa så kjenner du sikkert til Torleif :D

 

Vinkel skal det bli i kjerra etter hvert.

 

Blir en del som må byttes dog, må vel ha nye 10" tromler eller skiver, orginal med 6'er, så er vel for smått det som er på nå, har ikke sjekka hva det er enda, men regner med det.

 

Satser på at den skal vere ferdig med alt til neste treff, da kommer vi 3 stk fra sunndal i aff :)

 

Høyden bak er det fort å gjøre noe med, demperene er trykkstyrte bak :) så det justerer en utenfra, men jeg skal montere en 12v kompressor, lufte ventil og målere fram, så en kan styre detta fra fører setet :D (framme vet jeg ikke helt enda)

 

Kommer til å ta en tid dog, men har bestemt meg at jeg skal ikke brumme rundt med den halvferdig, så den blir ikke å se før jeg er ferdig med den.

 

 

(AMC forumet er ganske nytt ja)

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Lite nyt med bilen.

Har problemer med lokale, har bestemt meg forå plukke bilen helt ned når jeg først skal begynne. Er veldig mye arbeid på den, lite rust, men el-anlegget må legges helt nytt, må pusses ned å lakeres og skal skaffe meg v8 i stedet for den 6'ern som står i.

6'ern fikk jeg starta opp, skal vere bra den, men forgasseren ser mere ut som et fjøs prosjekt, men har vist rukla og gått med denslik den ser ut over lengre tid. Ellers så er den noe med gearboxen, den har kilet seg, åpnen litt av den og fant et tannhjul med en litt deffekt tann, ikke ille, men tror den biten fra tanna som kan til at den har kilt seg.

Men skal i allefall prøve åfå gjort noe på den i sommer.

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en kul bil, gleder meg til å se den ferdig! For den blir vel det en gang...? ;)

Åssen 8er har du tenkt til å putte i den?

Jeg har samma problem som deg.. Mangler 2 sylindere.. Har en 350 i garasjen, og skal kjøpe en til t uka tror j!

Lykke til videre med prosjektet!

:cool:

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke enda hva motor det blir, kommer vel mere an på hva jeg kommer over, neppe at det blir så innmari stort, skal ikke drag'e eller no slikt med den alikevell, cruize er greia som er planen for den kjerra :P Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha bilen mest mulig orginal, eller om jeg skal dra til å montere ps2 og stash i den, frister masse å lage sliik kjerre :D Får se hva det blir til, men moror først :P

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Sett nå for all del V8 i den da! AMC åtter selvsagt, kan jo ikke sette inn ett grisehjerte(Chebby) inn i god bilen:D

Ellers er jo Jeep sin 4L sekser med innsprut en grei motor(ca175-190hk) den er jo en videreutviklig av de gamle 232-258 sekserne, bare myyye freskere og lettere;)

Motorfester osv. skal passe rett over...

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår