Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger man noen spesiell form for forbehandling før man bruker TechWax? Jeg brukte den i sommer og satt igjen med et tykt blått oljelag på bilen etterpå.... Jeg er overbevist om at Megiuars-produktene er noe av det beste man kan få, men jeg har ikke fått bevist det på min egen bil ennå....

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så verst det :)

 

Jeg spurte deg før i tråden hvordan avfetting du brukte, men det brukte du ikke... Fjerner virkelig såpe all asfalt og dritt fra lakken?

 

Kan anbefale Prickbort Mac 124 avfetting, spritbasert! Fungerer på samme måte som petrokjemisk avfetting (a.la Sabilex o.l) men den fjerner ikke voksen på bilen! Dessuter er den Tixotropisk, dvs at den ikke er tyntflytende, men litt geleaktig. Kan også brukes på våt bil! Ikke ødelegger den chromelister heller. Sandard Audiproblem!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Prickbort Mac 124 avfetting, spritbasert! Fungerer på samme måte som petrokjemisk avfetting (a.la Sabilex o.l) men den fjerner ikke voksen på bilen! Dessuter er den Tixotropisk, dvs at den ikke er tyntflytende, men litt geleaktig. Kan også brukes på våt bil! Ikke ødelegger den chromelister heller. Sandard Audiproblem!

 

 

Amen Broder!

Jeg må beklage litt anngående Mac 124. Skrev i en post att den var vannbasert. Det er feil, sorry dudes og dudettes. Men den er faen så fin å bruke. Spiser salt og asfalt som fy. Er min store favoritt til det formålet. *kosepåMrMeguiar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVO IX: Nei skal ikke trenge det, bare legg på tynt lag på bilen og la det tørke helt (vent gjerne 1 time, helst innendørs)

Fjern det med Microfiber kluter fra Cobra el Meguiars. At det blir skjoldete kan enten bety at TechWaxen reagerer på "gammel" polish, eller så har den ikke tørket nok. Har det gått 6-12mnd siden du polerte sist, skal det være lite el ingen polish igjen på bilen din. Techwax har noe men lite rens i seg.

 

-Legg tynt på

-La tørke godt (sjekk på panseret og se om det er tørt)

-Microfiber

 

sk1rty: Jeg vasker forholdsvis ofte så det setter seg ikke så mye dritt i lakken. Bruker claybar for å fjerne "Vinter belegget" nederst på dørene. Greit å bruke avfetting også da, men helst den "grønne" typen som er mer skånsom mot lakk/polish. Følg da helst opp med en polish el wax for å ikke tørke ut lakken. P21s Autowash er også et alternativ:

 

Du finner det på autogeek: http://www.autogeek.net/p2totautwas.html

 

Har skrevet noe om Clay på første side i denne posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man noen spesiell form for forbehandling før man bruker TechWax? Jeg brukte den i sommer og satt igjen med et tykt blått oljelag på bilen etterpå.... Jeg er overbevist om at Megiuars-produktene er noe av det beste man kan få, men jeg har ikke fått bevist det på min egen bil ennå....

 

Tech Wax brukes med fordel etter at du har polert/lakkrenset bilen!Den har ingen polerende, eller rensende effekt! Påføres gjerne med påføringssvamp, og tørkes av etter kort tid (prøv deg litt frem) med en microfiberklut! Ikke kjent med at den skal etterlate noen oljefilm!

Ikke ha på for mye, bare så du dekker jevnt!

Det kule med denne voksen er at den inneholder ESP, Engineered Synthetic Polymer, og det er det samme som i lakkbeskyttelsen til Pro.serien til MG

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare føye meg inn i rekka av Prikkbort skrytere...hehe...

Dette produktet er bare et MUST...her må det lages noen 4literskanner får salg til forbruker Werner (mr. meguiars).

 

Skal ta å legge ut et bilde som jeg tok av taket på en Sprinter jeg polerte her, 3 år gammel bil med jordslag-lignede prikker på taket (sier kansje noe om vedlikeholdet?). Uansett, dusja på bra med Prikkbort, litt jobb med en skikkelig svamp nog høytrykk, å taket var som nytt!! GULL-produkt... legger ut bilde i morra, så dere får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår