Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

1. skal ikke være noen annen måte, om du ikke får masse dritt på clayen kan det være at det ikke er så mye dritt på lakken din, kjente du etterpå om det var glatt, eller var det fortsat nuppete?

 

2. om du kan kjenne disse ripene med en negl, dvs dyp, kan den ikke fjernes med ScratchX. Ellers skal du jobbe fra alle vinkler.

 

3. pass på å jobbe rensen inn i lakken

 

Insane tire coating er litt mye bling, men holder bra

 

Ang. nr 3. lakkrensen skal jobbes godt inn i lakken, for så å fjernes raskt. polering skal jobbes lett inn og fjernes raskt. men voks skal tørke lenge? hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sealer skal tørke helt (+30 min) Noe voks trenger ikke tørke, står ofte bak på flaska hva som gjelder den aktuelle voksen, og det er viktig å lese dette da voks som ikke skal tørke, tørker, er det et slit å fjerne den igjen.

 

Uansett hvilken av de du benytter skal det legges på TYNT, TYNT, TYNT. Dette gjør jobben med å fjerne de igjen mye enklere og det blir ikke smørt utover mens du tørker av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truhaa: Du har nevnt i endel poster tidligere (ser spesielt de med DuraGloss) at du nevner at det skal herdes i 24t. for min del så bor bilen ute i gårdstunet 24/7 bortsett fra når jeg går på jobben hvor vi har totalt lukket garasje.

 

Hvordan vil det bli med herde-prosessen da, blir det f.eks å legge på et lag med Duragloss X, herde i 24t, skyllebile med kun vann, eventuelt med høytrykk, tørke av for til slutt å bruke DuraGloss Y som et slutt lag?

 

 

Ellers som en helt ny "på-vei-til å-bli-vaskeglad" person, så har jeg brukt veldig mye tid på å lese poster her på Bilpleie og det ser ut som at at det stort sett 3 produktleverandører som stikker frem: Meguiar’s, Pinnacle og DuraGloss. Alle ser ut til å dekke det meste men gjerne ha sine spesial-felt som de dekker best.

 

Jeg for min del er skikkelig "dum" og trenger en dummy-guide (ser at Tandis1 har oversatt en fin guide http://www.bilforumet.no/bilpleie/165175-guide-til-bilpleie.html ). Men hvordan er det å f.eks mikse de forskjellige stegene fra forskjellige produkter fra forskjellige produsenter. Ta f.eks en 3-stegs swirl-removal, hvordan blir resultate hvis man f.eks bruker 3/2-stegs metode med Pinnacle produkter kontra å mikse Meguiar's og Pinnacle?

 

*Begynner å bli veldig seint for meg, så hvis jeg har formulert meg litt rart så skal jeg prøve på nytt*

 

Frankie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det bli med herde-prosessen da, blir det f.eks å legge på et lag med Duragloss X, herde i 24t, skyllebile med kun vann, eventuelt med høytrykk, tørke av for til slutt å bruke DuraGloss Y som et slutt lag?

 

Riktig

 

Å mikse produkter er ofte ikke noe problem så lenge du ikke legger på masse forskjellig LSPer (last step product) samt ikke blander syntetiske produkter og naturlige produkter.

 

Naturlige produkter aka voks liker ikke å ligge under syntetiske produkter, men de kan gjerne ligge over;)

 

Det lønner seg å rense lakken uansett 1 gang i året for å hindre at det blir for "mange" lag med polish på bilen.

 

Var selv redd for at noe kunne reagere med hverandre i starten, men har ikke vært borti noe annet en at NXT tech wax ikke likte det som lå på bilen min når den var ny (vet ikke hva det var) Så, så lenge du ikke legger noe OVER voks er det som regel ikke noe problem. Skulle du få det, må du rense lakken og start på nytt.

 

Så om jeg fjerner riper/swirls med Meguiars MG 83, renser/prepper lakken med DG 101 etterpå, avslutter med Meguiars MG 21 sealer og topper med Pinnacle LS er det ikke noe problem med binding.

 

Nå kjenner jeg ikke alle kombinasjoner eller hva alle polisher inneholder, så det kan selvfølgelig være ting som ikke går sammen, men som sagt har jeg ikke hatt mer en ett problem, og jeg har lagt mye rart på bilen etterhvert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frakt 275usd?????.........respect...

 

har en inne til behandling nå jeg også, ble noe tunge greier det også..men 275 da, må være ny rekord det (kansje personlig levert)

 

Endelig har denne blitt sendt... Blir sendt i to deler! :P

Og den ene veier 30kg..... Guuud jeg gleder meg! FedEX kan ikke være raske nok nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polert bilen min igår og nå skjedde det rare igjen.

Etter at jeg tar av voksen så blir det på en måte fargeforskjeller i lakken, ujevne partier. Jeg håper det bare er voks som sitter igjen men det virker litt rart. Skjedd på 2 biler je har tatt nå. Skal prøve å få lagt ut bilde ikveld/imorra. :(

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polert bilen min igår og nå skjedde det rare igjen.

Etter at jeg tar av voksen så blir det på en måte fargeforskjeller i lakken, ujevne partier. Jeg håper det bare er voks som sitter igjen men det virker litt rart. Skjedd på 2 biler je har tatt nå. Skal prøve å få lagt ut bilde ikveld/imorra. :(

 

Dette skjedde meg før når jeg brukte bomullskluter.

 

Gikk over til å bruke 2 microfiberkluter. 1 til å fjerne det meste med og en til å "buffe" med. Da blir det ikke fargeforskjeller lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg: hva har du benyttet av produkt?

 

Pass på at om det skal tørke, SKAL det tørke til det er tørt....eh

 

Microfiber fjerner polish ol lettere en mye annet, hva har du benyttet.

 

Hva har du lagt på før dette produktet som lager skjoler?

 

Det kan være:

 

-Ikke tørt nok

-reagerer med det under

-ikke fått fjernet alt

-lagt på for mye produkt

-brukt for "tett" papir/klut til å fjerne igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du en ren microfiberklut til å polere av med? Kan skyldes at det sitter igjen mer voks der hvor du får mørkere partier i lakken.

 

Bruker ALLTID ren klut til å polere/buffe av med. Skifter side på kluten innimellom så man ikke tørker med samme sted på kluten også.

 

Dette skjedde meg før når jeg brukte bomullskluter.

 

Gikk over til å bruke 2 microfiberkluter. 1 til å fjerne det meste med og en til å "buffe" med. Da blir det ikke fargeforskjeller lengre..

 

Hmm..Jeg bruker en pad til å legge på og klut til å ta av. Alltid en til hver. Og blander dem heller ikke. Det her skjedde med lakken både da jeg polerte bort med microfiberkluter og de større gule håndklene fra MG nå. Samme suppa.

 

Solberg: hva har du benyttet av produkt?

 

Pass på at om det skal tørke, SKAL det tørke til det er tørt....eh

 

Microfiber fjerner polish ol lettere en mye annet, hva har du benyttet.

 

Hva har du lagt på før dette produktet som lager skjoler?

 

Det kan være:

 

-Ikke tørt nok

-reagerer med det under

-ikke fått fjernet alt

-lagt på for mye produkt

-brukt for "tett" papir/klut til å fjerne igjen

 

Nå hadde jeg det travelt så voksen ble itte helt tørr vil jeg si. Men skjer det samme om voksen står på bilen i 1 døgn eller 2 timer, skjoldene er der.

Brukte det her:

Clear Coat Body Scrub

Deep Crystal Polish

Gold Class Clear Coat Liquid Wax

 

KAN være at jeg tar på for mye Gold Class wax altså, er visse områder som må brukes litt tid for å fjerne alt merker jeg. Etter at jeg har tatt av Deep Crystral Polishen så kan jeg ikke se noe til disse skjoldene. Så problemet tror jeg ligger i voksen. :( Noe gjør jeg galt hvertfall!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår