Gå til innhold

Krasjet etter biljakt

Ranger emnet


Zikonian

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er jo like "full" om du er oppe et døgn som om du har promille på 0.7 . Men jeg er like mye imot fyllekjøring som dere, det skal ikke skje.Det har jeg aldri sagt noe på, så ikke tro at jeg syns det er greit.

 

Men denne ulykken var nok en tankevekker for begge parter vil jeg tro, så vi får håpe at utfallet neste gang blir litt bedre enn det ble i denne saken. Er kjipt om man kjører seg ihjel når man er 25år uansett om man er full eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil vel si at du har deg selv å takke for hva som skjer hvis du setter deg bak rattet når du har promille uansett om den er lav eller ikke..... fakta er at dette er ulovlig og politiet skal stoppe ulovlige ting... sier ikke at det var beste måten å gjøre det på men de fikk gjort jobben sin så da er det egentlig greit... han som kjørte ble "stoppet" og fikk derfor ikke muligheten til å skade andre som bare var på feil sted til feil tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som klager over hva politiet gjorde. Hva skulle de ellers gjort? Dette sender ut et signal til andre om at kjører du i fylla, kan det ha store konsekvenser. Synd for fyren, men prøver du å stikke av fra politiet med promille, så godta konsekvensene. Det er alt for mange som tar lett på fyllekjøring, håper at dette er en vekker for folk.

 

Det er rett at det kunne skjedd en ulykke med en uskyldig part involvert når det var "biljakt", men hadde ikke fyren blitt tatt, så tviler jeg ikke på at han hadde fortsatt å kjøre i fylla. Og en gang kunne det gått galt.

Og når folk på fergen sa han var synlig beruset, da var det ikke bare noen få øl innbabords heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

AMEN

 

 

Biljakt er kommet og kommer til å forbli,

 

Han skal ha virket svært ruset, og politiet ble varslet. Ferjen klappet til kai 08.50 søndag morgen.

 

Nok en patrulje tok stilling ved Fjon. Der la de ut spikermatter og satte opp varselsskilt. :Devil:

 

han kan skylde seg selv for å fortsette 1km til etter spikermatta,

 

(kjørte i fjellet etter det)

 

 

slike folk må stoppes

 

 

http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061224/NYHET/61224001/1119/AKTUELT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste løsninga hadde kanskje vert om båten hadde venta med å legge til kai til snuten hadde kommet, og latt dem slippe inn og ta fyren...

 

Men å si at snuten i dette tilfellet framprovoserte en ulykke synes jeg er grovt!!!

 

Det er INGEN ANDRE en sjæfføren sin feil at han smalt i veggen.. INGEN ANDRE!!! Å la ham fortsette hadde vert å leke med livet til alle andre på veien!!! At det er en farlig situasjon at han kjører i 130 med flate dekk er greit, men gudene vet hvor lenge han hadde fortsatt i 130 hvis han ikke hadde havna i veggen... Og hvem vet da hvor mange liv han kunne tatt!

 

Skryt til snuten som prøvde så godt de kunne, og kjeft til fyllemannen som utsatt seg selv om MANGE andre for STOR fare!

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b0rre? Tenk om fyren skulle kjøre 50mil til, skulle politiet bare observere han da? er stor sansynlighet for at han skader en person på den veien.

Jeg mener at politiet burde stoppe en fyllekjører med all makt spesielt en som allerede har økt farten for å stikke av fra politiet.

Det er dømt til å gå galt og bedre om han blir skadet enn en familie med 3barn i baksetet.

MB190E 2.0Sportline 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjørere som dør i trafikken finnes det ikke synd på. Familien derimot som desverre må leve med tapet av vedkommende som var så blåst at det skjedde er en annen sak. Og alle dødsulykker som er et resultat i fart og/eller promille er det en seier at kun den som var ansvarlig ryker med.

 

Høres kanskje særs skarpt ut, men er nå min mening.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjøring er ikke et vidt begrep - fyllekjøring er å kjøre med promille. Etter min mening setter du andre trafikanter i fare i det øyeblikket du setter deg bak rattet med promille over lovlig grense.

 

vel. en gang for ikke så lenge siden var promillegrensa på 0.5. da var det ansett som rimelig trygt å kjøre med maks 0,5. NÅ er grensa 0.2, men det betyr nå vel svarten ikke at det er blitt no mer livsfarlig å kjøre med 0.5 nå enn før? det er bare mer ulovlig nå enn før. ikke at jeg forsvarer fyllekjøring for det er jeg helt imot...

 

så det med at "politiet og må få gjøre feil"

jaaa... kanskje det. men nå har det seg ofte sånn at når politiet gjør feil har det en lei tendens til å ha store konsekvenser for en vanlig mann.. om jeg (som bilmekaniker) glemmer å stramme slangeklemma til innsuget så er det en grei afære å rette opp i igjen. om politiet feilaktig arresterer en kar for pedofili så har dem sansynligvis ødelagt resten av livet til stakkaren... derfor skal dem faen meg følge regelboka til enhvær tid og er det tvil om saken så skal den komme "offeret til gode".. men det er nå min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Altså, sjansen for at man pløyer ned noen er større hvis man har purken etter seg og prøver fortvilt å bli kvitt svina, enn om man bare cruiser for seg selv. Full eller ei er stressmomentet i en biljakt sinnsykt høyt og at politiet kan ustraffet drive folk av veien på denne måten er sykt i mine øyne. De politifolkene som beordret jakten og spikermatta burde bli bura inne for drapsforsøk.

 

Skal jeg forstå deg slik at om noen (f.eks du) er ute og "cruiser" i 120-130 km\t så skal altså onkelblå bare ta seg en smultring og kaffe på den lokale snackbaren bare fordi du da kommer til å lage farlige situasjoner om de forsøker å følge på deg for å stoppe deg? I så tilfelle er det noen som mangler mye mellom ørene.

 

Når noen er så tette at de forsøker å stikke av fra politiet på de veiene det her er snakk om så er det fortjent at de på et eller annet vis får stoppet han. På en annen side er det synd at sjåføren ble skadd ,men det er ene og alene sjåførens egen feil. Hadde han skjønt sitt eget beste så hadde han stoppet...

 

Moralen er uansett at man bør forholde seg til de reglene som finnes (selv om alle bryter $3 i veitrafikkloven. Det er bedre å gi seg tidlig og slippe "billig" fra det enn å utsette alle andre for fare og mulig død (bot\miste lappen mot fengselstraff for bildrap etc):jail

 

Det er nå hva jeg synes om saken. Har lite lyst å møte på en person bak rattet på en bil som kan være en potensiell fare for meg og min familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg forstå deg slik at om noen (f.eks du) er ute og "cruiser" i 120-130 km\t så skal altså onkelblå bare ta seg en smultring og kaffe på den lokale snackbaren bare fordi du da kommer til å lage farlige situasjoner om de forsøker å følge på deg for å stoppe deg? I så tilfelle er det noen som mangler mye mellom ørene.

 

Når noen er så tette at de forsøker å stikke av fra politiet på de veiene det her er snakk om så er det fortjent at de på et eller annet vis får stoppet han. På en annen side er det synd at sjåføren ble skadd ,men det er ene og alene sjåførens egen feil. Hadde han skjønt sitt eget beste så hadde han stoppet...

 

Moralen er uansett at man bør forholde seg til de reglene som finnes (selv om alle bryter $3 i veitrafikkloven. Det er bedre å gi seg tidlig og slippe "billig" fra det enn å utsette alle andre for fare og mulig død (bot\miste lappen mot fengselstraff for bildrap etc):jail

 

Det er nå hva jeg synes om saken. Har lite lyst å møte på en person bak rattet på en bil som kan være en potensiell fare for meg og min familie...

 

Helt enig med V940R6, du må virkelig mangle noe i toppetasjen når du klarer å komme med noe slikt. Hvilke signaler hadde ikke det gitt til folk da? Det er jo ikke vanskeligere enn å stoppe, ingen som tvang føreren til å gasse på og prøve å stikke av vel?

 

Hadde han gitt opp når han burde, så hadde verken krasjen, spikermatten, eller denne tråden blitt til.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjørere som dør i trafikken finnes det ikke synd på. Familien derimot som desverre må leve med tapet av vedkommende som var så blåst at det skjedde er en annen sak. Og alle dødsulykker som er et resultat i fart og/eller promille er det en seier at kun den som var ansvarlig ryker med.

 

Høres kanskje særs skarpt ut, men er nå min mening.

 

Enig med du ;) Fyllekjørere har jeg ingen sympati for, uansett faen hva som hender de. :nono:

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skylder flere av dere på politiet? De gjorde bare jobben sin, det var og stoppe denne mannen.. Han ville ikke stoppe, de brukte en spikermatte.. ferdig med det.. Nå skal det sies at jeg har ingen ting mot litt fart, men når du i tilleg er berusa da er saken en HELT annen..

 

Drikker du før du skal kjøre, så MÅ du ta konsekvensene etter det!

 

Just my 0,2..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår