Gå til innhold

Iskjøring i Engerdal. (Vurrusjøen på Drevsjø)

Ranger emnet


stivare

Anbefalte innlegg

videre østover fra bana er det mulig og fylle bensin på svensk side eller du kjører tilbake til Drevsjø, der er det en stasjon.

Det er vel omtrent like langt hva du enn velger, ca.6km.

 

Ring Drevsjø Camping tlf.62459203

De har både enkle hytter og større hytter for leie.

Der får du også trygg parkering for utstyret ditt.

Tror det er flere som er i samme ærende som deg skal bo der også ;)

 

Telefonen ringer om dagen, folk er nysgjerrige og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da skal jeg ta en sjekk hos dem!

 

Forøvrig har jeg nettopp lest igjennom alle offentlige saksdokuemnter i denne saken hos deres kommune, og jaggu har dere hatt litt å stri med! Forstår godt at dette har kosta mye kroner med å mye innleid virksomhet. Vanvittig (og latterlig) omstendelig system for å få ordning på ei vanlig isbane i 4 år framover.

 

Som nevnt under forutsetninger vil det bare bli brukt vanlige personbiler på banen. Støy fra disse er

vesentlig forskjellig fra biler som vanligvis brukes innen motorsport. Motorsportbiler har vanligvis vesentlig

mer støyende motorer og eksosanlegg. Det er derfor valgt å beregne støyen fra banen som vanlig trafikkstøy.

Det er imidlertid klart at kjøremønsteret er vesentlig forskjellig fra vanlig vegtrafikk. Man må regne med

mer hyppig akselerasjon og høyt turtall. For å kompensere for dette er hastigheten satt til det dobbelte av

forventet virkelig hastighet.

 

:D

 

Kjørehastighet varierer fra 25 km/h i krappe svinger til 120 km på rette strekk

 

:D :D Rart ikke de satte seg på bakbeina med 120km/h egentlig.

 

Blir bana omtrent som vist i dokumentet på side 5? :D

 

http://www.engerdal.kommune.no/getfile.aspx/document/epcx_id/2644/epdd_id/4958

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går hellt fint med prøveskilt ja.

Bilens tekniske tilstand er det viktigste, det hjelper lite med skilt så lenge det renner olje av skiten ;)

 

Den bilen jeg har planer om å tukte/teste der er i bedre stand en de fleste biler som renner igjennom EUkontroller!:race

 

Blir det dog arranget flere isløp der enn det i romjula da?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp denne meldinga i innboksen på Facebook.

 

Årets julegave fra Engerdal kommune er som følger....de har hatt nytt møte i vedtakskomiteen den 21/12 og har kommet fram til att vi IKKE får kjøre på bana før reguleringplan er klar, Fikk først klarsignal om kjøring 19/11 for så å få avslag i dag. Ikke vet jeg hva de holder på med men , kanskje like... greit å ikke skrive her hva man tenker om den saken. Nå har vi jo annonsert om åpning i diverse media, folk har ringt og bestilt seg husrom for å tilbringe et par dager ved Lillebo nå i jula også må vi kansellere alt ihop.

 

Nå må vi bare sette oss ned og finne ut om vi skal ta den kostnaden det er og fortsette å pløye bana i den trua at Planen blir godkjent.

Eller om vi skal legge ned alt arbeidet for denne vinteren og evt.åpne bane neste vinter hvis planen skulle bli godkjent.

 

Med dette ønsker vi alle sammen en God Jul og et Godt Nytt År !

 

Det vil si, nesten alle sammen !

 

 

Det går F meg ikke ann. Hadde jeg bestilt hytte der oppe skulle jeg personlig ringt opp disse komitenissene på privaten, for dette går F ikke ann. Få de involverte næringsaktører til å sende formell klage/protest til kommunen på dette.

 

Det må være lov å bruke hode 2 mm. når dere er inni i (den korte) isbanesesongen nå, og gi midlertidig disp. Dere har jo tross alt vist storsinnet ståpå-vilje og er jo i praksis nesten i mål med reguleringsplan. Legg MYE vekt på at dere allerede har arrangert brøyting og annonsert kjøring i media med tilhørende forhåndsbestilligner av overnatting med mer.

 

Det er jo ikke akkurat slik at det flommer over av folk og aktiviterer (og penger) oppi Engerdal kommune, er det vel..? Det tankekors av dimensjoner.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hva er den økonomiske risikoen ved å brøyte opp? Teoretisk er jeg med på kronerulling for et forelegg. Men nei, jeg svir allerede av et par tusenlapper på den dagen så det gidder jeg ikke.

 

2) Hvor mye taper næringen på at vi ikke kommer oppover? Det bringer jo og kroner inn i kommunekassa må vite. Det blir mange tomme senger og bensintankinga den dagen. (Nå virker riktignok prøveskiltene mine helt til Sverige *kremt* , men greit å mette tanken igjen på Shell Drevsjø før avreise hjem. Vi har jo tre og noen har over fire timer hematt.

 

3) Kan noen vennligst legge ut fullt navn og telefonnummer til de ereksjonskåte ansvarlige som ikke tar ansvar for sine handlinger?

De det angår bør også ringe til campingene og Shell Drevsjø og forklare dem at de nå taper masse penger pga de som styrer.

 

Ooh... nå ble jeg litt småamper. (Jeg har jo lagt ut 225kr i prøveskilt.)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår