Bilen jeg nettopp har kjøpt, en Ford Scorpio 2.5TD (frosken) fikk igår motorhavari. Jeg hadde kjørt ca 120mil med den og motoren gikk egentlig utrolig pent. Den hørtes ut som en toyota diesel motor. Når jeg kaldstartet bilen, gikk den ikke 100% pent, svake bankelyder som gav seg. Jeg clutchet bilen ut på tomgang og kjører bilen ca 20 meter og da kommer det plutselig noen harde bakelyder. Jeg stopper motoren umiddelbart. Jeg prøver å starte den igjen, men motoren vil ikke dra rundt. Hørtes ut som om man starter en bil med lite strøm, eller ha bilen igir og håndbrekket på.
Dette er en VM-motor (115hk/270nm) som er laget i Italia. den skal sitte i bl.a noen båter, Chrysler Voyager, Jeep Cherokee, Range Rover etc. Det er en rekke-4 og den har 4 seperate topper. Noe spesielt mer enn det, vet jeg faktisk ikke om denne motoren. Det skal nevnes at motoren nylig hadde fått en ny topp, fordi det hadde blittt en stor sprekk i den ene av dem.
Jeg ser for meg en venti eller lagerbank. Noen som vet hva som sansynligvis har skjedd? jeg har nok ikke tid til å få sett på dette før nyttår, men jeg vil iallefall se noen innspill, slik at jeg kan gruble litt på det.
Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.
Hei
Bilen jeg nettopp har kjøpt, en Ford Scorpio 2.5TD (frosken) fikk igår motorhavari. Jeg hadde kjørt ca 120mil med den og motoren gikk egentlig utrolig pent. Den hørtes ut som en toyota diesel motor. Når jeg kaldstartet bilen, gikk den ikke 100% pent, svake bankelyder som gav seg. Jeg clutchet bilen ut på tomgang og kjører bilen ca 20 meter og da kommer det plutselig noen harde bakelyder. Jeg stopper motoren umiddelbart. Jeg prøver å starte den igjen, men motoren vil ikke dra rundt. Hørtes ut som om man starter en bil med lite strøm, eller ha bilen igir og håndbrekket på.
Dette er en VM-motor (115hk/270nm) som er laget i Italia. den skal sitte i bl.a noen båter, Chrysler Voyager, Jeep Cherokee, Range Rover etc. Det er en rekke-4 og den har 4 seperate topper. Noe spesielt mer enn det, vet jeg faktisk ikke om denne motoren. Det skal nevnes at motoren nylig hadde fått en ny topp, fordi det hadde blittt en stor sprekk i den ene av dem.
Jeg ser for meg en venti eller lagerbank. Noen som vet hva som sansynligvis har skjedd? jeg har nok ikke tid til å få sett på dette før nyttår, men jeg vil iallefall se noen innspill, slik at jeg kan gruble litt på det.
mvh Bjørn Tore
Share this post
Link to post