Gå til innhold

lading/spenning + div på 240

Ranger emnet


ona

Anbefalte innlegg

heisann. jeg driver fortsatt og sliter med min 1993 mod 240.

 

har inntrykk av at den er litt ujevn på strømmen... plutselig blir alt litt treigere. den blir tyngre på rattet, clutchen og tempen går litt opp(vannpumpen?)

 

målte på batteriet i sted, men da var det normalt. men jeg mener at det er litt av og på når jeg kjører... noen formening? et rele som er dårlig eller vil ladingen kutte helt da?

 

finner stadig ut ting som tyder på dårlig vedlikehold på bilen.

ekspansjonstanken for kjølevæske var tom. fylte på ca 2 liter...

 

sjekket også beholderen for hydraulikkolje til servo og der var det også nada...

er det bare å fylle på med biltema hydraulikkolje der?

noe jeg bør være oppmerksom på?

 

sliter med håndbrekken. den tar bare på ene siden. men jeg klarer ikke justere den heller. det som er merkelig er at i forrige uke tok den som bare det på høyre side bak og ingenting på venstre. nå er det omvendt og jeg har ikke rørt bremsene i mellomtiden..... hva kan dette skyldes? er det noe med wiren som kan forskyve seg osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. ok

 

noen som har noen tips til feilsøking på håndbrekk. slik jeg har fortstått det kan jeg bare justere håndbrekken fra kupeen. av med modtkonsoll. så er det en stor stammeskrue i bakkant som strammer begge wirene. og en wire på venstre side av konsollen som går til venstre bakhjul og en på høyre side som går til høyre bakhjul.

så er det bare å stramme den store mutteren litt og justere med de små muttrene på sidene ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår