Gå til innhold

Ulyd i dør

Ranger emnet


Andie

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med at det kommer ulyd fra dørene til tider. Gjelder alle dørene bortsett fra førerdøren.

Ulyden kommer blant annet når jeg kjører på litt "ruglete" asfalt. Utrolig irriterende.

Det blir litt bedre hvis jeg låser dørene, altså kjører "låseknappene" ned.

Har byttet ut de originale høytalererne i alle 4 dører med noe litt sprekere. Her kommer neste problem:

Enkelte sanger, som har spesielt dyp bass, gjør at man får en "riste-lyd". Dette er uavhengig av volumstyrke.

Det meste kommer fra passasjersiden fram, fra "lomma" i døra. Hvis jeg tar tak i den, så stopper lyden.

Har også tenkt å installere en sub, for å få enda mer trøkk, og da er det greit med ingen løse deler.

Det eneste jeg kan tenke meg til hjelper på disse problemene er å kanskje kjøpe lydisolasjon for å ha i dørene..gjøre dem mer kompakte.

Noen som har tips?

 

Noen som også kan fortelle meg hvordan jeg tar av døra på innersiden, slik at jeg får se inni den og evt. prøve å avstive litt?

 

mvh.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske enkelt å fjærne dekslet!;)

Det er vel totalt 5/6 skruer.. så må du røske litt for å få den ut av klipsene og så bare koble av ting og tang på baksiden;) Ganske enkelt.. 5 min jobb;)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg kom til å tenke på nå, er om noen kunne tenkt seg å forklare meg hvordan og hvor jeg bør lydisolere?

Har egentlig bestemt meg for å gjøre dette nå, men jeg regner med at det er ikke bare å ta av innersiden av døra og kaste inn ei matte?

Hvor og hvordan skal jeg lydisolere?

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Starter så fort jeg får svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår