Gå til innhold

Nordlendinger og bilrelaterte diskusjoner

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Jeg må bare ta meg den frihet og si det at; jeg har lest veldig mye piss her på forumet, men denne tråden fortjener både kake og klem!

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gi da faen i hvor de kommer fra! er nok ganske likt med idioter over alt i landet! kjør så fort dere vil for min skyld, bare ikke legg ut syte tråd når dere blit stoppa! en grunn til at det er fartsgrenser da! enig i at de er vel lave noen steder. men kjøre i 240 km/t er bare høl i huggu. med mindre det er på bane. hadde vel knapt sett en anna bil før du var pelma igjennom den.

 

ja. politiet kunne brukt penga på andre ting. folk burde vært smarte nok til å ikke kjøre som idioter!

 

Mvh Mentalt forstyrra person med nerve sammenbrudd for 24 min sia!

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jens kjører i 240 rett fram på firefelts vei, nordlendinger kjører 240 og vell så det på på vanli 1-felts svingete vei med isbelegg og telehiv... mye å skryte av gitt :fatality:

 

btw så ble vi påkjørt i sommer for første gang... midt i byen bakfra skade på våres og søringen sin bil likevell hadde han ikke gjort det... brae trafikanter der nede jah :puke:

 

nå ble tråden useriøs jah :shake

2005 Mercedes c180K sport

1992 BMW 325 coupe

1990 Toyota mr2 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som nordlendinger er fantastisk flinke til å generalisere østlendinger.

 

Jeg har kjørt lite i Nord, bare sittet på med andre for flere år siden.

Dog har jeg ikke store ønsker om å kjøre i Nord-Norge heller, da klimaet og veiene er såpass begredelige.

 

Men fortsatt er du som kjører på en 4 felts vei som går rett fram bedre sjåfør enn oss i nord som faktisk da må takle klimaet og de begredelige veiene?

 

Mener du det du sier i denne tråden seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mye overdrivelse her, tror neppe noen fiser forbi barnehager i 240, *HVIS* noe er dumme nok til aa gj0re det, saa er det nok ikke paa dagtid, ikke aa forsvare slik kj0ring, men tror de fleste ihvertfall tenker langt nok til aa ikke leke carmageddon eller no, og i politiets 0yne, saa er en liten sleng paa rumpa, eller spinne litt, like alvorlig som aa kj0re 240 i 30 sone -_-

 

 

 

dessuten, er vi paa vestlandet som er flinkest aa kj0re :lol:

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, du er syk og sprø!!! Rent smågal...

 

Det at flere nordlendinger her kaller trådstarter for idiot, bekrefter vel egentlig nordlendingers eplekjekke holdning og at de føler seg så ovenfor.

Ja, det var virkelig snodig at nordlendinger kaller trådstarter for idiot, når han angriper de med et argument som er latterligere enn julebruskongens frisyre. Idioter har vi overalt i landet, og som denne tråden viser er de jammen ikke bare konsentrert i Nord-Norge.:shake

 

Jens: Hvis dette virkelig ikke er svada, og du faktisk vil noen vei med saken din, så foreslår jeg at du setter deg ned, får en oversikt over de fleste trådene som handler om diverse lovbrudd, noterer ned hvem som er fra hvor i landet, så lager du en oversikt over hvem som drar frem moral-bjørka, og hvem som krediterer den heltedåden det er å f.eks ligge i 240 km/t på 2-felts vei med midtrabatt midt på natta. Da får du jo både støtte til argumentet ditt, i tillegg til at du tar oss nordlendinger med buksene nede. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er moralist fra østlandet, og min påstand etter å ha lest Jens sine postinger i denne tråden er at Jens utgjør en fare ikke bare for seg selv, men også for meg og Per og Pål og katta til naboen, både ved sin kjøring og ved de holdninger han viser.

 

Ser fram til den dagen lappen til Jens havner i lomma til onkel Politi. Da blir det mindre farlig å kjøre bil for oss andre.

Volvo V70 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nord Jens så tar vi oss en tur over senalandet...

Ordet er at dét er en veistrekning av god standard.

 

 

 

Jeg klarer ikke helt å se at denne tråden har noe som helst med nordlenninger å gjøre? Det er mulig jeg er blind, men jeg ser sjelden og aldri at noen spesiell geografisk gruppe er ute med moral-riset i trådene. For tida er kjøremønsteret mitt helt etter fartsgrensa, eller under, hvis forholdene skulle tilsi dét. Jeg kjørte litt fortere før i tida (20-30 over når jeg faktisk hadde min egen bil, og ikke måtte låne pappas), men nå lengre er jeg ikke så hypp på å eventuelt måtte betale over 7000 kroner i bot om jeg blir stoppa. Er dette fordi jeg er en moralist, eller bare fordi jeg er gjerrig og har bedre ting å bruke mine få, oppsparte kroner på? Eller kan det være fordi jeg ikke har det minste lyst å kjøre på en måte som kan ruinére noe som ikke engang tilhører meg? Jeg har også flere ganger sett både reinsdyr og elg dukke opp de mest upraktiske steder, gjerne i utgangen av blinde 90-graderssvinger. Bare flaks har gjort at det ikke ble noen stjernesmell, og i ettertid har jeg (igjen) lært at man burde klare å stoppe på den strekning man har oversikt over - dermed blir det lite svinkjøring i svinger for min del. Apropos nordlenninger og vinterstid; jeg har kjørt i grøfta i underkant av 10 ganger, vraka gammel-Audien rett inn i en søppelcontainer, og én gang var jeg i sida på en tidlig 80-talls Cherry i sentrum. Iflg. Bilforumet og avisene skal jo dette være helt usannsynlig siden jeg er nordlenning, men dét er veien det har lett for å gå når man er uerfaren og prøver å pushe grenser. Cherry-episoden er det mest bortkasta og idiotiske jeg har gjort bak et ratt noen sinne (understyring i en 90-graders høyresving som følge av for høy fart ifht. dekk (piggfrie) og forhold (våt is)). Etter dén gang, som endte med kontantoppgjør til Cherry-eieren, har jeg gått hardt inn for at ALDRI MERE skal jeg kjøre på en måte som kan ende med at jeg gjør skade på en annen manns eiendom. Ikke bare er det egoistisk som et Helvete, men dyrt òg. Men da jeg er over gjennomsnittet gjerrig er min retorikk kanskje ikke 100% representativ for alle og enhver person som bor nord av Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bump Her var det mye bra :boxers Skal bare kommentere en ting, flere har påpekt det. Hver gang det snør i Oslo blir det kaos, alle tv kanalene sender det på nyhetene rett og slett fordi alle tv kanalene på en eller annen måte holder til i Oslo. Og hver gang er leserinnleggsiden i VG full av hån fra folk fra nord som skal fortelle at folk i sør ikke kan kjøre bil. Tror faktisk at spredningen på talentløse sjåfører er rimelig jevn over hele landet.

 

MEN: Vegnettet rundt Oslo er sprengt, det er nok med en punktering på E 6 sydfra før køen strekker seg fra Ryen til Tusenfryd. Det er så mange biler på et sted at den minste ting får store følger. Og med ca en tredjedel av alle landets billister samlet på et lite geografisk område sier det seg selv at man også har mange av de som kanskje ikke er helt stødige bak rattet.

Problemet er altså ikke sjøførene, men diverse samferdselsministre som har sørget for veiforbindelse til alle kriker og kroker i utkanten fremfor å prioritere veier der de virkelig trengs, nemlig der det bor og jobber mange.

 

Og bare for å kommentere litt av det andre. 240 km/t er aldri trygt, selv ikke på bane

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår