Gå til innhold

Svindlet av bilkjøper, hva ville dere ha gjort?

Ranger emnet


Pirium

Anbefalte innlegg

Har funnet en endelig løsning på problemet nå, etter en lengre samtale med forliksrådet. Jeg sender saken til de, og ender opp med å få beløpet han skylder meg, (3500kr), pluss 860kr for at jeg skriver klagen (faktisk!), og 9,75% rente på hovedkravet. i tillegg må han selvsagt betale en del gebyr til staten. :)

Pengene vil bli trekt fra trygda/lønna hans via namsmannen.

 

Helt til slutt, Ikke selg noe som helst til Atle Hesseberg på/i Verdal uten å få HELE salgssummen umiddelbart.......

(Han har solgt bilen videre, uten å klare å betale for den selv enda...)

 

God Jul!

 

Dette var et nyttig innlegg. Jeg er nå oppe i en helt tilsvarende konflikt med samme person. Han solgte meg en Porsche Motor og Girkasse. Jeg sendte penger ved skriftlig bekreftelse på avsendte deler. De dukket aldri opp, og han påstår at transportbyrået har stjålet delene. Nå svarer han hverken på email eller telefon. Post returneres uåpnet.

 

Jeg ville sette stor pris på om du kunne gi meg noen råd om hvordan man går frem med forliksrådet. Tenkte å politianmelde saken, men er usikker på om det vil resultere i noe.

 

Mvh Halfdan Millang

Mobil 908 76 402

email halfdan@millang.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var et nyttig innlegg. Jeg er nå oppe i en helt tilsvarende konflikt med samme person. Han solgte meg en Porsche Motor og Girkasse. Jeg sendte penger ved skriftlig bekreftelse på avsendte deler. De dukket aldri opp, og han påstår at transportbyrået har stjålet delene. Nå svarer han hverken på email eller telefon. Post returneres uåpnet.

 

Jeg ville sette stor pris på om du kunne gi meg noen råd om hvordan man går frem med forliksrådet. Tenkte å politianmelde saken, men er usikker på om det vil resultere i noe.

 

Mvh Halfdan Millang

Mobil 908 76 402

email halfdan@millang.com

 

Hei

 

Sender deg en mail om saken. Om du leste hele tråden, så du sikkert innlegget fra en som kaller seg "hansk" på forumet, som har blitt svindlet av samme person. "Hansk" og jeg har både ringtes og mailet hverandre, og kommet frem til at vi begge anmelder ham.

 

Fremgangsmåten hans er at han tar kontakt med folk som annonserer etter saker på finn.no. Han er MEGET god til å snakke for seg, og når sakene/pengene ikke dukker opp, har han "gode" og mange bortforklaringer.

 

Men som sagt, sender deg en mail på adr du oppga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er redd eg og har blit svindla no:(

skolle kjøpe ein volvo,

eg skolle bytte, han skolle få en del bilstereo, vi vart einige om at eg skolle sende de i 2 pakker, eine pakken, før han skolle sende bilen (skolle sendast frå bergen til ålesund med hurtiruta) og ein pakke til etter på eg hadde fått den, etter han fekk fekk pakken lovde han og sende bilen med en gang, men no har de snart gåt 2 veker, og eg har ikkje fått noken bil, og helder ikkje fått kontakt med fyren:(

ka skal eg gjere med dette??

trenger hjelp!!

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Godt å høre at politiet gjør noe fornuftig innimellom ihvertfall:)

Håper du får tilbake pengene dine, og litt for tort og svie også, Pirium:)

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Fant denne siden ved å søke på Atle Hesseberg. BRA!!. Jeg solgte ham noen bildeler i september -07, men har fremdeles ikke fått betaling, selv om han sikkert over 30 ganger har lovet meg å ordne pengene. Noen ganger var moren dødssyk, noen ganger var ungen syk og noen ganger var det travelt på jobben for ham....og jeg trodde ham hver gang!!. Etter å ha lest disse innlegga, var jeg i kontakt med politiet og forliksrådet på Verdal, og har derfor anmeldt forholdet. Oppfordrer alle til å gjøre det ettersom han tydeligvis fremdeles holder på med dette. Jeg er overbevist om at det ikke er noen sjanse til å få pengene tilbake fra ham, eneste sjanse er å ta turen til ham å ta igjen delene (noe jeg kommer til å gjøre en gang jeg er forbi der). Han eier ikke skamvett, han lover og lover (overbevisende), men gir tydeligvis blanke. Jeg ringte både onkel og far av ham uten at det en gang løste problemet.....hvor dypt går det an å synke egentlig. Jeg skjemmes av å komme fra samme fylke som en slik person!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne folk gjør meg forbanna.

ALDRI godta delbetaling. Krev Cash kontant i din hånd....alt eller ingenting, så slipper dere så syyykt mye trøbbel! Folk er så godtroende:tannløs:

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er saken mot vedkommende berammet, den kommer opp i slutten av mai. Han har over 50 saker mot seg nå, dom er beregnet å komme i Juni. All ære til politiet som faktisk har brukt ressurser på å få stoppet denne karen!:disco

 

Ja, hvordan endte denne saken da?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
døra er den måten som gir størst lærepenge og er mest effektiv, men hvis det går galt og du legger han i bakken så har du ikke politiet på din side lengre.

Slik er norge.

 

Selvfølgelig og hvis du hadde trodd noe annet må du være et brød i huet.....

 

Annmeld det du eller gjør som du snakka om å kreve inn via innkasso. Evt begge deler.. Antaglig bare et suppehue som trodde han var heldig med å få seg billig bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja, hvordan endte denne saken da?

 

Saken endte med påtaleunnlatelse på akkurat min anmeldelse, da han hadde så mange saker på seg at om min ble med eller ikke ikke ville ha betydning for straffeutmålingen. Ingen hjelp fra stat og myndighet til å få ordnet opp nei.. Han var allerede dømt for flere slike forhold, vet ikke hvilken straff han fikk etter siste runde. Oppfordrer alle som har utestående hos ham til å anmelde ham, og få han i buret en runde til. Ble ganske forbanna når politiet opplyste om at det ble påtaleunnlatelse, hun jeg snakket med sa det selv at eneste mulighet til å få igjen pengene var enten sivilt søksmål med fare for STORE saksomkostninger som JEG kan ende opp med å måtte betale, eller å "ta det direkte med ham". Det siste frister mer og mer, har IKKE glemt ham for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår