Gå til innhold

Svindlet av bilkjøper, hva ville dere ha gjort?

Ranger emnet


Pirium

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et problem med salg er slik at om man får en såkalt god pris fra en "mindre interessert" kjøper så er du veldig redd for å miste denne kjøperen og går kanskje med på noe dumt.

 

Selv så kjøpte jeg min bil iværtfall 5tusen dyrere enn jeg ville gjort i en normal situasjon, Pga jeg var rett og slett desperat siden jeg hadde lett etter ny bil i flere mnder. Ja 5tusen er mye for en fattig kar som meg.

MB190E 2.0Sportline 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du ikke forstår med det? Det jeg mente var at du kan bli annmelt for ærekrenkelse osv.

 

Som du sier, da har selger et LITE problem.

 

Tror du virkelig en person som svindler andre kommer noen vei med å anmelde en saklig advarsel mot seg selv, etter hans opptreden?

Han har hatt snart to måneder på å ordne opp nå, og lovt og lovt, men aldri holdt avtalene.

 

Begrepet æreskrenkelse kan kun brukes om det som blir sagt/skrevet om en person er sagt/skrevet for å ødelegge en persons sosiale aktelse. I mitt tilfelle er det kun snakk om en advarsel for at andre personer skal slippe å bli lurt av en person som svindler folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solgte en passat i januar (Eller var det februar?) til en fyr som spontant hoppa på flyet fra larvik til harstad for å hente den, siden det var på kort varsel lot jeg ham slippe unna med å gi 10k cash for bilen der og da, og så skrev vi i kontrakten at 4000,- skulle være på konto innen 20.01 eller noe sånt, datoen gikk, og ingen penger.. fortsatte å mase på fyren utover våren/sommeren til jeg endelig fikk 2000,- til, etter det tar han ikke telefonen og svarer ikke på meldinger ;)

 

tenkte jeg skal gi ham en advarsel til før jeg evt. legger ut navnet hans.

 

 

edit : det som er litt ekstra irriterende er at fyren har brukt masse penger på styling og lakk på bilen :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, da har selger et LITE problem.

 

Tror du virkelig en person som svindler andre kommer noen vei med å anmelde en saklig advarsel mot seg selv, etter hans opptreden?

Han har hatt snart to måneder på å ordne opp nå, og lovt og lovt, men aldri holdt avtalene.

 

Begrepet æreskrenkelse kan kun brukes om det som blir sagt/skrevet om en person er sagt/skrevet for å ødelegge en persons sosiale aktelse. I mitt tilfelle er det kun snakk om en advarsel for at andre personer skal slippe å bli lurt av en person som svindler folk.

 

 

Det er sant, men hvis "svindleren" kommer "selger" i forkjøpet så kan det bli en stor sak av det, jeg har ikke sagt at det har så mye å si men det kan hende at det sinker saken enda mere og at "selger" kan få straff for å ha hengt en person ut i det offentlige som svindler... Jeg har selv hatt problemer med en arbeidsgiver som var skyldig lønn, jeg tok saken via forliksrådet å det kostet 860kr...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som sagt av Hermanzen! Behold del 2 av vognkortet inntil summen er betalt!

 

Da er bilen fortsatt din. Og han får ikkje solgt den vidare. :D

 

Slik har eg alltid gjort det, både ved kjøp og salg av bil. Alltid handla bil gjennom nettbank.

 

Har vertfall alltid fått pengane mine som avtalt. Bra det ordna seg da, sjølv om det blei ekstra mykje arbeid for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "handlet" med den samme Atle Hesseberg!!!

Kort fortalt har han fått forhåndsbetaling (2.000 kroner) for 4 vinterhjul. De skulle sendes. Han fikk pengene på konto 6. desember. Men så kom det aldri noen hjul til meg!!!

Han har i ettertid oppgitt referansenummer hos speditør, men som speditør ikke kjenner noe til. De har heller aldri vært hjemme hos ham og hentet noe hjul til meg.

Han har nå lovet å sende meg pengene for å gjøre opp for svindelen.

100% uavhengig av om pengene kommer eller ikke, er dette uakseptabel svindel.

Mitt råd er å styre unna Atle Hesseberg. Svindel med fullt overlegg skal ikke lønne seg.

Sånn generelt har jeg faktisk god erfaring med å kjøpe og selge. Forskuddsbetaling har jeg heller ikke dårlig erfaring med.

I tilfellet med denne "handelen" er utholdenhet et stikkord. Dette må gjerne ta tid, men som sagt: Svindel skal ikke lønne seg. Det er mulig at han vinner første runde, men ikke sammenlagt og til slutt!

 

Ta gjerne kontakt hvis dere erfarer noe tilsvarende. "Pirium" og jeg har hatt en prat nå i kveld. "Felles skjebne er en trøst", som det heter!

 

 

 

Har funnet en endelig løsning på problemet nå, etter en lengre samtale med forliksrådet. Jeg sender saken til de, og ender opp med å få beløpet han skylder meg, (3500kr), pluss 860kr for at jeg skriver klagen (faktisk!), og 9,75% rente på hovedkravet. i tillegg må han selvsagt betale en del gebyr til staten. :)

Pengene vil bli trekt fra trygda/lønna hans via namsmannen.

 

Helt til slutt, Ikke selg noe som helst til Atle Hesseberg på/i Verdal uten å få HELE salgssummen umiddelbart.......

(Han har solgt bilen videre, uten å klare å betale for den selv enda...)

 

God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjedelig at man skal komme uten for slike mennesker .... men bra det ordnet seg :)

 

Vel, det har ikke ordnet seg, enda...

 

Jeg leverte en bedragerianmeldelse på ham i dag. Han har nå lovt å ordne opp, og da kommer jeg til å trekke kravet jeg fremmet hos politiet. Men ikke før jeg har fått ALLE pengene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det du mener er at det ikke er lov til å advare mot folk som har uærlige intensjoner? skjerpings.

 

Det var det ingen var kanskje ikke det jeg mente men at man må være litt forsiktig hvordan man gjør det...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår