Gå til innhold

Svindlet av bilkjøper, hva ville dere ha gjort?

Ranger emnet


Pirium

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Har funnet en endelig løsning på problemet nå, etter en lengre samtale med forliksrådet. Jeg sender saken til de, og ender opp med å få beløpet han skylder meg, (3500kr), pluss 860kr for at jeg skriver klagen (faktisk!), og 9,75% rente på hovedkravet. i tillegg må han selvsagt betale en del gebyr til staten. :)

Pengene vil bli trekt fra trygda/lønna hans via namsmannen.

 

Helt til slutt, Ikke selg noe som helst til Atle Hesseberg på/i Verdal uten å få HELE salgssummen umiddelbart.......

(Han har solgt bilen videre, uten å klare å betale for den selv enda...)

 

God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter forsåvidt selv i en lignende situasjon men du hadde ett bedre utgangspunkt enn det som jeg hadde. Jeg hadde desverre ikke skrevet ned kjøpesum i kontrakten (jaja jeg VEIT jeg er dum). Jobber (ellar begynner i ny jobb 02.01) med karen og tenkte da at jeg treffer han jo hver dag så dette blir ikke noe problem.

 

Det som plutselig viser seg i ettertid når jeg ikke får pengene med en gang og jeg sjekker opp karen er at han er en notorisk svindler som nå sitter i gjeld til 4 stk på jobben ...

 

Ikke at jeg heller får noe problemer om jeg ikke får pengene mine men er det en ting jeg IKKE liker : Det er at noen ødelegger bilen(e) mine. Bilen står enda i mitt navn for jeg leverer ikke inn salgsmelding før jeg har pengene mine.

 

Så jeg kan komme med en advarsel om denne karen i samme slengen : Per Andersen (en danske) fra Sandnes. Midten av 30-åra. ALDRI gjør en handel med denne karen. Han har hatt problemer med slikt som dette før og jeg er vist ikke første personen som må slite litt med ham.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter forsåvidt selv i en lignende situasjon men du hadde ett bedre utgangspunkt enn det som jeg hadde. Jeg hadde desverre ikke skrevet ned kjøpesum i kontrakten (jaja jeg VEIT jeg er dum). Jobber (ellar begynner i ny jobb 02.01) med karen og tenkte da at jeg treffer han jo hver dag så dette blir ikke noe problem.

 

Det som plutselig viser seg i ettertid når jeg ikke får pengene med en gang og jeg sjekker opp karen er at han er en notorisk svindler som nå sitter i gjeld til 4 stk på jobben ...

 

Ikke at jeg heller får noe problemer om jeg ikke får pengene mine men er det en ting jeg IKKE liker : Det er at noen ødelegger bilen(e) mine. Bilen står enda i mitt navn for jeg leverer ikke inn salgsmelding før jeg har pengene mine.

 

Så jeg kan komme med en advarsel om denne karen i samme slengen : Per Andersen (en danske) fra Sandnes. Midten av 30-åra. ALDRI gjør en handel med denne karen. Han har hatt problemer med slikt som dette før og jeg er vist ikke første personen som må slite litt med ham.

 

Står bilen i ditt navn, er det vel bare å hente den? Du har jo papirer på at den er din?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg solgt en bil, så skulle kjøper betale over nettbank, noe jeg godtok, men jeg valgte å beholde den ene bilnøkkelen til betaling var godt inn på min konto. Dro å leverte nøkkelen jeg hadde dagen etterpå til kjøper. Kan være en grei løsning, slik at du kan eventuelt få hentet hjem bilen hvis det blir nødvendig.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg solgt en bil, så skulle kjøper betale over nettbank, noe jeg godtok, men jeg valgte å beholde den ene bilnøkkelen til betaling var godt inn på min konto. Dro å leverte nøkkelen jeg hadde dagen etterpå til kjøper. Kan være en grei løsning, slik at du kan eventuelt få hentet hjem bilen hvis det blir nødvendig.

 

Skulle jeg vært en idiot da ville jeg bare skifta låser..

Så helt skuddsikker er ikke den løsningen!

 

Til dere andre, NO CASH = NO CAR!

Så enkelt bør det være... (Kvittering for betalt via nettbank er seff det samme som cash, men jeg personlig foretrekker cash i sånne saker!)

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papirer paa at den er din?? dra og hent den. kan ikke si noe der, ta med politiet om saa skal være, eller som jeg ville gjort hent bilen. og siden grisebank han, gi han en jæ.... lærepenge, jeg hater svindlere.

Ikke meningen og ta traaden din her, men jeg har selv blitt lurt av min egen forlover fra bryllupet mitt, vi hadde en muntlig avtale. Men jeg ble desverre lurt for 6mill. nkr. Da han kjöpte min avdödes far sitt hus, som han skulle selge til meg igjen. (en inviklet sak, men jeg har lært en dyr lekse.) Stoler aldri paa en kjeft igjen, med tanke paa penger.

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd slikt skjer men syntes ikke folk burde henges ut hær på forumet før ETTER at saken er ferdig. Den personen som blir hengt ut kan faktisk gå til politiet og annmelde å da har da den lurte selger et lite problem...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder på å gjøre opp 10k? Det burde være en smal sak. Han har allerede blitt tatt i å lyve til 4 av oss på jobben så det er rimelig klar hva han driver med og han har jo gjort dette før. Men for all del ... greier han å gjøre opp så er jo det bra.

 

Men min bil (den står i mitt navn og alt) har blitt vraka. Bilen var ikke godkjent for å kjøre med samt det var ikke forsikring på den. Jeg fant også ett barnesete i bilen når jeg henta den hos Viking ... Tror heller ikke vedkommende har så særlig lyst å gå til politiet for å anmelde meg. Han vet nok at det ikke er særlig smart for sin egen del ...

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte min gamle bil, fikk jeg 50% kontant, men pga den ble hentet på en søndag kunne ikke kjøper gå i banken for å ta ut resten.

Kom fra østlandet til bergen for å hente, så regnet med kjøper var seriøs.

 

Det som er trikset for ikke å bli lurt er å beholde Vognkort del2. Uten det kan ikke den nye eieren registere bilen på seg. Dette leverer DU inn når pengene er mottatt.(-evt sender det til kjøper)

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår