Gå til innhold

Svindlet av bilkjøper, hva ville dere ha gjort?

Ranger emnet


Pirium

Anbefalte innlegg

Jeg solgte en bil i slutten av oktober. Prisen var 10000kr, av dette fikk jeg 6500kr ved salget, og jeg og kjøper skrev kontrakt om at resterende beløp skulle være meg i hende senest 12/11. Den datoen kom og gikk uten at noen penger dukket opp. Sendte flere sms og ringte mange ganger uten å få kontakt.

Etter ei uke ringte vedkommende og sa at "pga dødsfall i familien hadde han ikke fått ordnet opp." skulle føre over pengene senere samme kveld. Enda ei uke gikk, uten at pengene dukket opp. Sendte en haug med sms, og ringte sikkert 8-10 ganger, uten å få svar. Tilslutt sendte jeg mld om at bilen ble henta. Da ringte vedkommende og ga meg kjeft, fordi jeg trua med å komme på døra hans. Unnskyldninga for at han ikke hadde betalt da, var at han hadde sittet inne i 8 dager....

Bilen hadde han solgt videre også. Ga han en siste sjanse, han skulle ha ei løsning, og kontakte meg mandag for to dager siden. Mandag kom, og selvsagt, ingen lyd fra ham. Sendte han sms i går kveld, om at nå blir det politisak, om det ikke blir ordnet opp. Fikk selvsagt ikke noe svar.

Jeg kjenner folk som har foreslått og ta seg en tur og hente pengene, men jeg vil ikke risikere å måtte sitte inne for 3500kr..

Hva ville dere gjort, i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

slik det ser ut nå, blir det til at enkeltmannsfirmaet mitt overtar kravet. På den måten kan jeg selge kravet til et inkassobyrå, da får jeg pengene mine, og kjøperen som prøver å svindle meg, får et inkassokrav på seg, som blir ganske mye mere en de 3500kr han skylder meg. I tillegg blir han anmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sannsynlig at han har sittet inne i 8 dager, i alle fall ikke etter et dødsfall i familien. Ring til politiet å hør hva de mener om saken.

 

nja.. kanskje han har drept noen i familien :oohh sorry OT, håper du får pengene dine

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere skrev dette i salgskontrakten at resterende penger skulle være på konto innen den dato så ligger du svært bra an.

ellers så finnes det vel ehentlig svake beviser for hva dere har betalt hverandre dersom dette ble gjort kontant...

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere skrev dette i salgskontrakten at resterende penger skulle være på konto innen den dato så ligger du svært bra an.

ellers så finnes det vel ehentlig svake beviser for hva dere har betalt hverandre dersom dette ble gjort kontant...

 

 

Foregikk slik; han satte igjen sin bil, som skulle selges, hos meg. Vi skrev kontrakt på at jeg skulle ha pengene for bilen han hadde annonsert (den han satte igjen hos meg), i tillegg skulle jeg ha overskytende opp til 10000 innen 12/11. kjøper av hans bil kom neste dag, og betalte 6500kr direkte til meg, så jeg har altså vitne på hvor mye penger jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kje sak det der, men du har jo tydeligvis saken på din side, med kontrakt og vitne, så penga får du nok etterhvert. Men seriøst, hvis jeg skulle selge en bil for bare 10 000kr hadde jeg venta med å selge til det kom noen med kontantene klare.

 

Men hvem greier vel ikke å betale 10 000kr egentlig :hammer Må være en skikkelig smarting :chairshot

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kje sak det der, men du har jo tydeligvis saken på din side, med kontrakt og vitne, så penga får du nok etterhvert. Men seriøst, hvis jeg skulle selge en bil for bare 10 000kr hadde jeg venta med å selge til det kom noen med kontantene klare.

 

Men hvem greier vel ikke å betale 10 000kr egentlig :hammer Må være en skikkelig smarting :chairshot

 

 

I min verden ville jeg ventet til jeg hadde pengene i hånda om det var en bil for 100 000kr.. :) 10 000 gjør ikke at jeg går personlig konkurs, derfor valgte jeg å "ta sjansen" på å gjøre det sånn.

 

Når det gjelder betalingsevne, man bør vel ikke kjøpe noe som helst om man ikke har penger å betale med.....

 

At han er en skikkelig smarting, har du iallefall rett i. Ser at det blir lagt ut advarsler mot forumbrukere som har svindlet folk på bilforumet, så kanskje jeg skal legge ut navnet hans så han ikke lurer andre også......

 

(Det er sikkert folk her inne som vet hvem han er også, han bor på/i Verdal'n, er 23 år....(83modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette er en prinsippsak, jeg hadde gitt han mange muligheter til å betale, og ettervært hadde jeg dukket opp på døra hans...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår