Gå til innhold

850 tdi problem.

Ranger emnet


super ss rally gt

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en volvo 850 tdi for noen uker siden. 1996 mod det meste av utstyr. Skinn, ecc, cc, tc,........

 

Liker bilen veldig godt ,billig i drift og god og kjøre. Men jeg synes den trekker litt dårlig, den går meget bra opp til 3250 o/min så er det stopp. skal det være sånn eller er det noe som ikke er helt som det skal?

 

Bilen er kjørt 150 000 km og alle servicer er fulgt på merkeverksted.

 

Har også lurt på og montere en powerbox, er det noen som har erfaringer (på godt og vondt)????

 

Takker for alle svar og ønsker alle Volvo eiere en riktig god SOMMER!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by blodstrupmoen

Men jeg synes den trekker litt dårlig, den går meget bra opp til 3250 o/min så er det stopp. skal det være sånn eller er det noe som ikke er helt som det skal?

 

Nja, altså: Det er en turbodiesel, de skal ikke dras så veldig mye lengre på turtallet enn det. (De fleste dieseler generelt) Litt, men ikke mye. Det meste skyvet vil være passert ved det turtallet du nevner - så det kan være derfor det virker som den dabber av litt ? Disse motorene har en ganske høy "ketchup-faktor".

 

Hvis du er kjent med disse dieselene fra før, så er det vel ikke dette som er problemet, men allikevel et forslag iaf :D

 

Grattis med ny bil :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blodstrupmoen

Liker bilen veldig godt ,billig i drift og god og kjøre. Men jeg synes den trekker litt dårlig, den går meget bra opp til 3250 o/min så er det stopp. skal det være sånn eller er det noe som ikke er helt som det skal?

 

 

Høres ut som defekt luftmassemåler...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår