Gå til innhold

Er Meguiar's best?

Ranger emnet


Dennis87

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ennå ikke forsøkt noen av Meguiars sine produkter, kun brukt Autoglym og produkter fra Nielsen. Jobber med bilpleie til daglig.

 

Vurderer nå til våren og gi Meguiars en sjanse. Så hvilke poleringsprodukter anbefales det å starte med? Har fått med meg såpass at Meguiars fører et utall av produkter, og jeg må si at det virker som om flere produkter dekker samme behov.

 

Er for eksempel det 3-trinns Deep Crystal System en serie som er representativ for Meguiars kvalitet og brukervennlighet?

Eller er det bedre å gå for Gold Class?

 

Er fortrinnvis på jakt etter produkter som lar seg påføre med maskin. Blir å forsøke det ut på min egen bil, som har metallic lakk.

 

 

Har browset sidene til Autogeek og Sparkle Auto nå. Noen som har erfaring med disse? Med tanke på f.eks. fraktkostnader? Antar det vil lønne seg å handle fra utlandet...

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger :thanks

 

Hei.

Er ihuga Meguiars fan :D Men er ikke så sneversynt att jeg kun mener det Meguiars bra. Masse bra produkter der ute. Med tanke på å bestille fra utlandet: Om du skulle få en defekt vare så er det som regel ikke så lett med reklamasjon. Jeg personlig verdsetter å kunne ringe/stikke til de jeg har kjøpt av og få veiledning samt muligheten til å reklamere om jeg må det. :D Håper du får en fin efaring om du skulle komme til å teste Meguiars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er en seriøs diskusjon om dette.

Er i grunn ganske inhabil ovenfor dette temaet, men kan legge til at det Meguiar's fan sier om kjøp av produkter i utlandet bør taes i betraktning! Skal en drive proff bilpleie, og ikke er "verdensmester" eller "bedreviter" er det godt å ha et stort fungerende service og supportapparat rundt seg. Føler man seg utlært på dette faget har man virkelig kommet langt.

For den vanlige forbruker er det sikkert penger å spare i USA, men hvor mye arbeid skal en legge ned for å få tak i et par flasker polish?

 

Ang. tester som er utført rundt omkring i verden, skal de taes med en klype salt, hvor mange steder i f.eks. USA har de det samme Klimaet som her i Norden..

Det nye saltklinet de har på veiene gjør ikke akkurat noe positivt med holdbarheten på bilpleieproduktene.

 

Skal du kjøpe Meguiar's produkter må du skille mellom Forbruker og proffserien, samt det å bruke produkter med og uten maskin. Her blir resultatene som natt og dag!

 

Når det gjelder valg av produkter for entusiasten som ikke har bilpleie som yrke, tror jeg det er viktig at en samler litt info fra folk en stoler på, og som faktisk har brukt produktene de snakker om, værste jeg vet er folk som rakker ned på et enkelt merke uten å ha prøvd selv!

For noen fungerer det helt utmerket med greier fra Biltema, mens for andre er det viktig med ett "image" og produkter på øverste hylle!

Tror ikke det er mange produsenter i dag som ikke har noen bra produkter i sitt sortiment!

Meguiar's har et enormt utvalg for alle, så om du ikke finner ditt produkt blandt dem er du nok ganske kresen!

 

Om du er proff, kan jeg bare bare anbefale at du prøver den helt nye M86 SOLO fra Meguiar's. Ett produkt med nanoteknologi, som fikser alt fra Lakkstøv og vaskeriper til høyglanspolish, i en og samme flaske!

(det er faktisk sant):pray

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfyllende svar, Mr Meguiar :thumb

 

Om jeg handler inn noen Meguiar's-produkter, så blir det til hobbybruk, og ikke i jobbsammenheng. Og dermed blir det vel å velge fra "Forbrukerserien". Så jeg hadde satt pris på om noen kunne delt noen gode erfaringer om et godt produkt i hhv kategoriene lakkrens/rubbing, polering og lakkforsegler.

 

Er f.eks Gold Class-serien en sikker vinner....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfyllende svar, Mr Meguiar :thumb

 

Om jeg handler inn noen Meguiar's-produkter, så blir det til hobbybruk, og ikke i jobbsammenheng. Og dermed blir det vel å velge fra "Forbrukerserien". Så jeg hadde satt pris på om noen kunne delt noen gode erfaringer om et godt produkt i hhv kategoriene lakkrens/rubbing, polering og lakkforsegler.

 

Er f.eks Gold Class-serien en sikker vinner....?

 

 

Hva slags bil kjører du? Farge? Vaskeriper/lakkdefekter?

Hvor god tålmodighet har du? Hvor ofte polerer eller lakkrenser du?

Tenk på det som et alternativ å kjøpe fra proffserien, så deler du heller ei stor kanne (1 Gal, nesten 4 liter) med en kompis eller ti ! Det er slettes ikke umulig å få ut over 50 poleringer av en sånn kanne, og da lønner det seg virkelig!

Med tanke på opplæring i bruk av proffprodukter, så skal jeg rundt på mange show i vår og sommer! Og da er du vel møtt!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg bruker proff serien fra Meguiar's :)

I jobb sammenheng er jeg veldig fornøyd med denne serie produkter.

Blir proff serien på meg selv også, da jeg er meget fornøyd med Meguiar's ;)

Selv bruker jeg 85(lakkrens) og 66(alt i et polish) fra Meguiar's. Noe som gir et utrolig godt resultat. Selv på en bil som hadde masse vaske riper og skjoller i lakken.

Maskinen jeg bruker er G220EU fra Meguiar's.

01022008164.jpg

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har det :)

Den er ikke for salg i Norge før mars måned ;)

Hvem fler har en slik maskin her? :P

Etter det jeg vet, er det kun jeg og en til som har fått kjøpe en slik maskin i Norge hittil. Jeg var nr 2.

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er en seriøs diskusjon om dette.

Er i grunn ganske inhabil ovenfor dette temaet, men kan legge til at det Meguiar's fan sier om kjøp av produkter i utlandet bør taes i betraktning! Skal en drive proff bilpleie, og ikke er "verdensmester" eller "bedreviter" er det godt å ha et stort fungerende service og supportapparat rundt seg. Føler man seg utlært på dette faget har man virkelig kommet langt.

For den vanlige forbruker er det sikkert penger å spare i USA, men hvor mye arbeid skal en legge ned for å få tak i et par flasker polish?

 

Ang. tester som er utført rundt omkring i verden, skal de taes med en klype salt, hvor mange steder i f.eks. USA har de det samme Klimaet som her i Norden..

Det nye saltklinet de har på veiene gjør ikke akkurat noe positivt med holdbarheten på bilpleieproduktene.

 

Skal du kjøpe Meguiar's produkter må du skille mellom Forbruker og proffserien, samt det å bruke produkter med og uten maskin. Her blir resultatene som natt og dag!

 

Når det gjelder valg av produkter for entusiasten som ikke har bilpleie som yrke, tror jeg det er viktig at en samler litt info fra folk en stoler på, og som faktisk har brukt produktene de snakker om, værste jeg vet er folk som rakker ned på et enkelt merke uten å ha prøvd selv!

For noen fungerer det helt utmerket med greier fra Biltema, mens for andre er det viktig med ett "image" og produkter på øverste hylle!

Tror ikke det er mange produsenter i dag som ikke har noen bra produkter i sitt sortiment!

Meguiar's har et enormt utvalg for alle, så om du ikke finner ditt produkt blandt dem er du nok ganske kresen!

 

Om du er proff, kan jeg bare bare anbefale at du prøver den helt nye M86 SOLO fra Meguiar's. Ett produkt med nanoteknologi, som fikser alt fra Lakkstøv og vaskeriper til høyglanspolish, i en og samme flaske!

(det er faktisk sant):pray

 

Må si meg enig i mye av det Mr meguiar sier her. Å handle fra utlandet kan lønne seg, men da bør man handle for endel kroner. Pluss at man mister kundeservicen på den måten man får i Norge. Hvor man kan ringe/sende mail mye enklere.

 

Jeg er vel selv litt innhabil her også, men selger ikke meguiars. Megs er gode produkter, jeg liker spesielt proff serien. Men er endel produkter som ikke er like bra, men slik er det med alle merker. Ikke alle produktene er like bra.

 

Ang den "all in one" MG 66, så inneholder vel den fyllere? Så den fyller igjen vaske riper osv og disse kommer igjen siden. Dette gjør også AG Super reshin polish og AG ultra deep shine.

 

Mange plasser i USA har samme klima som i Norge, og gjerne mye kaldere. Husk at USA er stort ;) Men ja, holdbarheten varierer alt etter hvordan bilen blir behandlet. Sikkert mange som vasker bilen med avfettning rett etter lakkforsegling også.

 

Nye SOLO til MG er interessant, er også et annet merke fra USA som går ut på det samme. Det heter system one. Er kun 1 middel, men to puter. Bruker ullpute først, så går over med foam pute. Ser ut til at det skal virke utrolig bra. Må få testet dette selv før jeg kan si om det er positivt eller ikke. Tror nok dette kan fungere, men jeg vil nok ha godt over med en finishing polish helt til slutt, for å få den ekstra glansen i lakken.

 

Håper jeg ikke rotet det helt til her, men ville gjerne komme med noen innspill. Uten å reklamere!

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at det er ikke noe stress med å shoppe på nett. Kan jo sitte på dass hjemme og gjøre sitt der, mens man handler inn produkter til sommer'n. Bruker man hue og kjøper inn litt ekstra av det man bruker mye av og går over det man har. Riste/titte på det man har så det ikke bare er slumper igjen av det man trudde man hadde nok av er en liten ide.

På AutoGeek er det ikkeno stress å handle ifra ihverfall.

 

Jeg syns nesten det er mere stress å dra til butikken som har Meguiars. OG TIL OG MED SELGE GAMLE VARER! er mere stress, så derfor kjøper jeg kun ifra USA. :)

Det er enkelt og greit, også kan jeg slappe av hvor det enn skulle være og shoppe ifred. Jeg som ikke bruker bilen om vinter'n har ikkeno stress med å få pruduktene, så dumper det i postkassa noen uker etter :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den "all in one" MG 66, så inneholder vel den fyllere? Så den fyller igjen vaske riper osv og disse kommer igjen siden. Dette gjør også AG Super reshin polish og AG ultra deep shine.

 

Jeg har brukt MG66 mye, og aldri opplevd att riper kommer tilbake. Ikke pga no "fylling" iaff. Men att det er ett "kickass supahdupah" produkt, det kan vel diskuteres. Den inneholder svakt med slipemidler og vil ikke korrigere like godt som feks MG80. Men raskt og greit for mange som shiner brukbiler for salg. Solgte da iaff forholdsvis mye av den den tiden jeg jobba hos Meguiars/Norsk Prol.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at det er ikke noe stress med å shoppe på nett. Kan jo sitte på dass hjemme og gjøre sitt der, mens man handler inn produkter til sommer'n. Bruker man hue og kjøper inn litt ekstra av det man bruker mye av og går over det man har. Riste/titte på det man har så det ikke bare er slumper igjen av det man trudde man hadde nok av er en liten ide.

På AutoGeek er det ikkeno stress å handle ifra ihverfall.

 

Jeg syns nesten det er mere stress å dra til butikken som har Meguiars. OG TIL OG MED SELGE GAMLE VARER! er mere stress, så derfor kjøper jeg kun ifra USA. :)

Det er enkelt og greit, også kan jeg slappe av hvor det enn skulle være og shoppe ifred. Jeg som ikke bruker bilen om vinter'n har ikkeno stress med å få pruduktene, så dumper det i postkassa noen uker etter :)

 

 

Har du noe å bygge opp påstanden din med ? For den perioden jeg jobbet hos Meguiars/Norsk Prol var det nye varer som sirkulerte imellom lageret til enhver tid. Eneste av gamle varer jeg så noe til var sprayflasker ifra Detailer serien. De flaskene tror jeg ikke ble noe dårligere eller ga dårligere resultat for en bruker.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den "all in one" MG 66, så inneholder vel den fyllere? Så den fyller igjen vaske riper osv og disse kommer igjen siden. Dette gjør også AG Super reshin polish og AG ultra deep shine.

 

Jeg har brukt MG66 mye, og aldri opplevd att riper kommer tilbake. Ikke pga no "fylling" iaff. Men att det er ett "kickass supahdupah" produkt, det kan vel diskuteres. Den inneholder svakt med slipemidler og vil ikke korrigere like godt som feks MG80. Men raskt og greit for mange som shiner brukbiler for salg. Solgte da iaff forholdsvis mye av den den tiden jeg jobba hos Meguiars/Norsk Prol.

 

Håvard

 

Da vet jeg det, hehe. Men Autoglym sine gjør definitivt det. Noe jeg har sett selv. Fyllere kan være greit det, men ikke hvis det blir brukt som juks. Prøvd nye nxt forresten? Den er vill på fyllere, helt sykt hvor den skjuler swirls osv. Det kan jo være lurt på en bil som har veldig lite klarlakk igjen, så man ikke kan rubbe.

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår