Gå til innhold

Turbo til VTEC


johnnystone

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

masse svar her ja

takker for all informasjon en var litt frekk, ble litt skuffet når eg spør om hjelp.... jaja

Hold kjeften din igjen, svin! thumb.gif

Ikke prøv å få det til å høres ut som om det er JEG som er den store, stygge, slemme ulven her når det er DU som starter en ny topic om et emne som diskutéres flere ganger daglig her på forumet. Hva er det som får deg til å tro at DU burde slippe å søke og gjør deg mere fortjent til vår hjelp i forhold til Randomguy1, 2, 3 og 4 som startet en akkurat lik topic i uka som gikk?

 

Men bevares, bare kom deg inn på club-honda-forumet som JHS anbefalte; dét er kanskje det beste for alle parter;

-Vi slipper en null-post-n00b og hans kroniske informasjonssnylting,

-Du får svaret på spørsmålet ditt,

-Club-Honda-forumet får inn enda en amatør inn som spør akkurat de samme spørsmålene som personen før ham; suger enda mere liv ut av de ytterst få på C-H som faktisk kan noe, og med litt flaks er DU en av de som får en av dem med peiling til å si "nok er nok" og forlater C-H (gjerne til fordel for Bilforumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OP'en gadd ikke engang å fortelle hvilken motor han har, noe som kombinért med de vage spørsmålene i seg selv er et tell-tale tegn på at verken har den minste forståelse for hvordan ting virker og at man iallefall ikke gidder å gjøre sin egen research. For denne typen person er det best han kommer i kontakt med en av selgerne på C-H som også driver innstallasjon og mapping. Penger vs. kunnskap-vektskåla kommer igjen til nytte: har du ikke penger bruker du kunnskapen for å gjøre ting billigst og mest riktig, har du ikke kunnskap betaler du noen for å gjøre alt for deg.

 

Men jeg skal se om jeg får skrudd sammen en turbo-FAQ som på sikt kan sticky'es i toppen av Hondaforumet (ikke for at noen leser FAQ's før de poster en ny tråd uansett, men mere sånn for syns skyld, i.e. "jeg toer mine hender"-sak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

En dyktig mann (Kvien) har skrevet litt om dette, sjekk:

 

http://www.kvien.no/integra/boost/index.html

 

Skal du turbokonvertere en Honda så må du enten ha mye cash eller så må du ha mye kunnskap om emnet og gjøre jobben selv.

 

Styr også unna billige turbokit fra Ebay. De har en lei tendens til å ryke rimelig kjapt.

 

Du er selvfølgelig velkommen til Club Honda Norge sitt diskusjonsforum, vi har mange dyktige folk der som jobber med nettopp turbo på sin Honda.

 

Bruke søkefunksjonen er lurt, men det har du jo tydeligvis fått erfare..

 

jeg leter etter turbo som jeg skal ha med til vtec motor.

hvor får ek kjøpt turbo og hvor mye hk får og og hva tror dere det ligger på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Club-Honda-forumet får inn enda en amatør inn som spør akkurat de samme spørsmålene som personen før ham; suger enda mere liv ut av de ytterst få på C-H som faktisk kan noe, og med litt flaks er DU en av de som får en av dem med peiling til å si "nok er nok" og forlater C-H (gjerne til fordel for Bilforumet).

 

 

 

Idiot! Greit nok at ikke alle har vært verdensmestere som deg med en gang de har kommet seg inn på ett forum. Det å rope høyest er ikke alltid det mest riktige svaret. Gi ett fornuftig svar istedenfor å kunne utrope deg til kongen av forumet med rett til å dømme nykomlinger.

 

og til johnnystone: Registrer deg inn på http://www.club-honda.org , er mange som sitter med masse av info og erfaringer av allt fra a til å på hondaer. Vet ikke om Øyvind Ryeng har vært inne på forumet de siste åra ettersom han påstår at det er kunn ett fåtall med kompetanse innen Honda der inne. men hva vet vel jeg?

 

 

konklusjonen tross irritasjonen i denne posten min er at det går ann å gi ett konstruktivt svar som f.eksempel JHS kom med; kom deg inn på club-honda og ta ett kjapt søk ang vtec og turbo. finner du ikke det du leter etter så er det ikke værre enn å spørre;)

 

 

-johnny

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hamre uhemmet løs på en nykomling med en verbal hammer minner om særdeles dårlig folkeskikk, Øyvind. Istedet for å flippe helt ut og å slenge dritt, er det da ikke så vanskelig å veilede til gode søk ? Evt. kan man lage en sticky med FAQ, og henvise til denne. Da blir stemningen uendelig mye bedre, og istedet for å fjerne all motivasjon nykomlinger har til å holde seg på bilforumet.net, lære, og til slutt kanskje bidra så forsvinner kanskje vedkommende for godt ? Yay for deg :boxers

 

Vær så snill, skjerp deg. Alle har vært noobs en gang, inkludert deg. Selv om du har brukt mange tusen timer på å lese om dette, gjør det deg ikke til en bedre person enn de som kommer her og spør spørsmål som har blitt stilt 100 ganger før.

 

"Det finnes ikke dumme spørsmål, kun dumme svar".

 

Vil også legge til at det å stille spørsmål her er en kunst i seg selv, for man må vite hva man er ute etter for å få informasjon man kan bruke, og det er noe som så og si er umulig uten å ha enten faglig eller selvtilegnet erfaring, evt. alt for mange tilbrakte timer foran skjermen i ymse fora.

 

 

 

Godt sagt!!:) Alle må begynne en plass.... Respect dawg! Ikke alle er verdensmestere på 1-2-3....

Tom Mackle

 

Crusing in Las Vegas

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så kvalm av den dekadente Honda posern som driver å hever seg over andre her på forumet. Kan du ikke bare fortsette å ronke til Anime og Initial D tegneseriene dine og holde deg unna internet til du kanskje utvikler litt folkeskikk ?

Hva har du egentlig å vise til mht. motortrimming ? 40 000 poster på forum rundt om i verden og en snøscooter ?

Hold kjeften din!

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så kvalm av den dekadente Honda posern som driver å hever seg over andre her på forumet. Kan du ikke bare fortsette å ronke til Anime og Initial D tegneseriene dine og holde deg unna internet til du kanskje utvikler litt folkeskikk ?

Hva har du egentlig å vise til mht. motortrimming ? 40 000 poster på forum rundt om i verden og en snøscooter ?

Hold kjeften din!

 

HAHAHA!! Gull... 40.000 poster ?? Mangler det ikke en null eller 2 her?? :lol:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind Ryeng:

 

Fokkings tosk du er!!

 

Når en spør om hjelp til noe så prøver man enten å hjelpe til eller ligger langt unna posten!

Hva hadde forumet vært hvis det bare hadde vært eksperter her inne og ingen trengte egentlig og spørre om noen som helst! Skal love deg at sida hadde ikke eksistert lenge!!

 

Gutten her stilte et ganske greit spm og DU kommer bare med dritt og utskjelling tilbake!!

 

Nei,det må vel være noe alvorlig galt oppi hodet ditt!!

Siterer en post lengre opp: Finnes ikke dumme spm,bare dumme svar!

 

Og anngående Club-honda.org så er vel ikke DU så godt likt der heller din retard!

 

Se her RYENG: http://forum.club-honda.org/showthread.php?p=277929#post277929

------------------------------------------------------------------------

 

 

johnnystone: Legg ut en post på Club-honda forumet du, så får du sikkert en hel del gode tips på alt du lurer på rundt dette!

 

 

Mvh

Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å regge deg på club honda jeg også, er hvertfall 6 stk som driver med turbo på sine biler/andres biler der inne nå så vidt jeg har fått med meg..

Ta kontakt med TETVTEC, ATEC eller VIBRANT, så tror jeg virkelig du får noen seriøse svar!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cool:

 

hehe. er visst virkelig skummelt og være nybegynner på dette forumet, med så kunnskapsrike "sjefer" som Øyvind Ryeng. Men det skaper morsomt lesestoff da :lol:

 

Bra vi har slike som deg Øyvind, som skaper entusiasme og glede for nye brukere :pray

Jon Arve Sporstøl

President Club Honda Norge

 

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ta meg i rassen, alle dere sosialist-jävlar der dere sitter. Når dere har prøvd såpass lenge som meg å gi hjelp til informasjonshandicappede retard-brukere går man bare til slutt så jævlig lei. De samme spørsmålene stilles gang på gang på gang på gang, svares på gang på gang på gang på gang og når neste idiotbruker vokser opp og finner frem til Bilforumet gjentar syklusen seg, siden han tror han er så voundvetti' unik og original med sine generelle Honda-turbospørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår