Gå til innhold

det hviler en forbannelse over bilen min:( hjelp

Ranger emnet


ona

Anbefalte innlegg

grunnen til at den stopper?

 

akkurat kommet meg på jobb nå

 

underveis begynte bilden å jage eller å hakke...

 

turtall og styrken på lysene gikk opp og ned i samme takt. men motoren stoppet ikke. den mistet bare kraft og gikk hakkete... fant meg en lomme hvor jeg stoppet og sto på tomgang i 5 min mens den jaget opp og ned. så plutselig gav den seg. kjørte 3-4 km så var det på an igjen.

 

skal sies at det regner noe inforjævlig i bergen i kveld. men jeg kjørte ikke i noen store dammer...

 

Nå har ikke jeg noe større peil på bil - så det er sagt. Men dette med at den hakker og hopper på turtall, men ikke stopper. Det har jeg hatt problem med på Corvetta (Tempo Corvette, moped!) mi en del ganger. Og på den er det tilførselen, innimellom klarer den ikke suge til seg nok bensin. Dette er nok sansynligvis ikke feilen på bilen, men om det kan hjelpe deg så kanskje du bør sjekke om alt går smettfritt på tilførselsfronten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det første du må gjøre er å skru ut regulatoren/børstene i dynamoen og se om di er nedslitt. Det greier hvem som helst for å si det sånn. Hadde litt problemer med 240en min en stund med at den "spiste" børster.

 

Men forresten, har ikke du en lignende tråd her en plass om motorproblemene? Mener jeg anbefalte deg å skifte/sjekke svinghjulsgiver...

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. kan ikke huske å ha fått råd om det..

 

Hmm, da må det være en annen:P

 

Men "vi" bytter en del svinghjulsgivere på disse bilene. Er volvomekaniker av yrke, så jeg har vært borti det meste på disse bilene.

 

Den typen svinghjulsgiver som "kødder" mye, har en gul strek eller prikk på ledningen. Hvis du har denne, så bytt! Koster et par hundrelapper og er lagervare hos volvo forhandler. (den nye har en hvit strek/prikk)

 

Men for all del, sjekk børstene i dynamoen

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bilen stoppet for 4 gang på akkurat samme plassen som den pleier på vei hjem fra jobb fikk jeg en ide. kan det skyldes vakum i tanken? at når jeg har kjørt disse 3 km fra jobb til denne plassen den pleier å stoppe så har det kommet så mye vakum i tanken at bensinen ikke vil frem? så kommer den når bilen får hvile noen sekunder eller minutter?

 

er det en vakumventil eller slange fra tanken? jeg kjøpte nytt bensinlokk for noen uker siden. den låsbare typen fra biltema. tidligere har vi kjørt med nødlokk som ikke er lufttett i flere år. kan det være at den opprinnelige vakumventilen om den finnes er tett eller ikke fungerer og at bilen tidligere har fylt på med luft fra påfyllingsslangen. men nå som jeg har byttet lokk så har jeg tettet dette "hullet"??

 

 

hørest dette ut som en bra teori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår