Gå til innhold

Ny motor i hus...:)

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan ligger det ann med prosjektet?

 

Har ikke skjedd en shitt ennå :)

 

Har vært arbeidsløs enstund nå, så har ikek hatt noe penger til prosjektet, og de pengene jeg har hatt har gått til mustangen :) Har egentlig drevet mer med andre sine motorer og slik enn min egen...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... så du var ute å cruisa med stangen i sola her på mandag eller tirsdag

 

jau, må bruke den litt også. Hadde tenkt å bruke den til jobben enstund, men tror jeg dropper det. Blir så sykt dyrt :(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg iallefall gjort litegrann, fikk med en kamerat opp og skru mye fordi vi må skru på hannes motor nå snart, toppakningen/toppen hannes gikk :(

 

HPIM1755.jpg

 

Ikke at jeg har så mye peiling på kammer, men syntes det så ut som om kammen var i bra stand...

 

DSC04081.jpg

DSC04082.jpg

 

Fant noe negativt også, var 1 hakk i 2 stempler og i den ene sylinder veggen, ser ut som om det har tidligere vært en/flere ventiler som har truffet stemplet, men ventilene som står i nå ser helt ny/støkne ut :)

 

HPIM1745.jpg

HPIM1747.jpg

HPIM1750.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stempler trenger jeg nok ikke skifte, er utrolig bra orginalt. Er ifra 745 e23 ja, men i dem sitter det 3,4 liter som rundes opp til 3,5 av bmw. :)

 

Hele planen er vel å få overhalt den, bedre toppakning og bolter, annen turbo og grenrør og alt annet som følger med... :) Er potensiale for mye effekt i dem motorene :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sa jo selv at d var hakk i 2 stempler og hakk i en sylindervegg.

 

hakk i sylinderen høres jo absolutt ikke bra ut!

 

Ikke helt best kanskje nei, men tviler egentlig på at det er noe farlig. Du må ikke tro jeg ikke finner ut om det er farlig først, tar ikke å bare setter den i sammen og satser på det går bra lissom :D Da blir det bare mer arbeid for meg i ettertid...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginaltrykket 0.3 ? trudde det var 0.5 jeg, finnes det 2 typer av denne motoren? jeg skal kjøpe en e34 som det står denne motoren i til uka http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1541199 og han sa trykket var justerbart fra 0.5 til 0.7 (kjørte på 0.5 nu)

 

Men uansett låner denne tråden til et lite spørsmål jeg :)

Det står en 3L innsug på motoren nu, har det noe og si vist jeg bare bytter til større dyser? motoren fikk litt lite bensin ved fullt gasspådrag når turboen slo til sa han, han hadde nye dyser liggandes så det skulle ikke være noe problem bare jeg bytta til de større dysene, hva tror dere da?

 

bilde av motoren: http://img70.imageshack.us/my.php?image=img0802yh3.jpg

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginaltrykket 0.3 ? trudde det var 0.5 jeg, finnes det 2 typer av denne motoren? jeg skal kjøpe en e34 som det står denne motoren i til uka http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1541199 og han sa trykket var justerbart fra 0.5 til 0.7 (kjørte på 0.5 nu)

 

Men uansett låner denne tråden til et lite spørsmål jeg :)

Det står en 3L innsug på motoren nu, har det noe og si vist jeg bare bytter til større dyser? motoren fikk litt lite bensin ved fullt gasspådrag når turboen slo til sa han, han hadde nye dyser liggandes så det skulle ikke være noe problem bare jeg bytta til de større dysene, hva tror dere da?

 

bilde av motoren: http://img70.imageshack.us/my.php?image=img0802yh3.jpg

 

Heisann...

 

På alle "infosider" og etter måling selv skal den være 0,3 ja, men jeg tror den eldre motoren (m102 3,2 literen) hadde 0,5 bar. Du trenger ikke bytte dysene, visst bilen får riktig med bensin på lave turtall og ikke når turboen starter så blir det bedre å sette på en bensinregulator. ( Er også en kjent svenske som kan ta imot hjernen og wastegaten på disse bilene så man kan kjøre på mye høyere trykk også justere det inni bilen :))

 

MEN, noe jeg syntes var rart var at på annonsen du linket står det "3430 ccm" og det er alså 3,5 literen (m106). Men da skal det ikke stå 3,0 på innsuget. Iallefall ikke som jeg vet, men kan jo hende at det står i den gamle motoren,alså m102 som er 3,2 literen... er motoren ifra før september i 83 er det m102 :D

 

mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår