Gå til innhold

Hva slags sveiseapparat har du?

Ranger emnet


umek

Anbefalte innlegg

Gammalt og godt esab lda 200 (mener jeg det stod på det) og ett par ekstra apparater (tig, elektrode osv). Jeg er veldig fornøyd med esab apparatet, er vel gammalt som hele norges befolkning tilsammen, men ble fortalt av forhandleren att det var ett av de beste apparatene esab hadde lagd.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Har et Esab 250amp... husker ikke helt hva det heter! Noe med Power tror jeg!

også nytt Kempi slangesett... Er så myke og med vridbar svanehals. Bedre enn det jeg hadde.

 

Kjekt app, selv om jeg ikke har sveiset så mye med det ennå! Er vell sånn punktsveisfunskjon på det. Er kjekt når en sveiser bil

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no :)

 

Ligger noen ute der til tider.

 

Og ser det var noen som nevnte punktsveise funksjon her, noe jeg synns er ubrukelig i tynnplatesveising i bil. Da man har så mange ulike fuger og tykkelse på platene, at det er bedre å fløge godt med på smeltebadet og heller trene seg opp til å sveise etter som det trengs :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kemppi!! bruker bare Kemppi og skal alltid bruke de.....

 

Standard deler visst noe skal sje... (som er meget sjeldent)

 

Esab og telwin går delene ut på når d går noen år og da blir det vanskelig og få tak i deler.... da er det bare investere i et nytt apparat....

 

Selger sveiseapparat..

1985 VW Scirocco GTX8v(prosjekt)

1971 VW Boble(prosjekt)

2000 Audi A6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke hatt råd til og kjøpe meg noe selv enda, men låner et biltema aparat av en kamerat så ofte jeg vil (den minste typen), fungerer helt fint til det meste av karosseri sveising men det er jo klart det har en begrensning i og med at det er så lite. Har og prøvd div. telwin aparater og er godt fornøyd med de og. Det største biltama aparatet har jeg og sveis en god del med, da med gass (ikke fluss tråd), og det er et kjempe aparat spør du meg, jevn trådmating, gode justerings muligheter osv. til og være et så billig aparat, eneste jeg er litt skeptisk til på biltema aparater er hvis noe ryker, hvordan det er med "reservedeler".

 

Men på skola har jeg tilgang til støre og bedre aparater, vi har for det meste esab. Men er ikke i tvil om at esab er de beste aparatene til mig\mag i alle fall.

 

Men finnes mange billige og gode aparater på markedet! Så jeg kan anbefale telwin og biltema der, men som sakt så tror jeg det er litt tvilsomt med reserve deler til biltema aparater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår