Gå til innhold

Sladding/drifting med 240

Ranger emnet


Wrasko

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en hver bakhjulsdrevet bil med motor i front er vel en potensiell driftebil?

 

Så lenge man har stivt nok understell/chassis og nok krefter under panseret :)

 

 

Skal si meg enig med posten over her, han ser ikke ut til å ha mye kontroll. Jeg hadde ikke lagt livet mitt i hendene hans ved å sette meg i passasjersetet der, nei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

er det noen fjører som kanksje er "bedre egnet" til drifting enn lesjøfors? har fått inntrykk av at å ha en ganske stiv bil er best.. er rallyfjører hardere enn lesjforfjørene? lesjøforfjørene er ok de, men finnes sikkert "bedre/stivere" fjører til "drifting"

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet ikke åssen min hadde gjort seg i drifting... MÅ bare bli ferdig med ny motor og kasse...

Men jeg har da:

Poly foringer overalt.

Ombygde fjørskåler og kappa fjører.

Dobble 21mm stabstag foran.

Varebilstag (vange->casterskål->travers->fangerfeste)

Forsterka bærebruer

Osv..

Har fått ca 1 grad neg camber foran og ca 1mm spissing...

Stiv i ræva som sattan..

 

Vet ikke om det er ett vinnende konsept på 240 jeg?

Har lamellsperre og etterhvert getrag kasse og nybygd motor på ca 350hk når den en gang i tia blir klar...

 

Mrlucky: Kan jeg skrive lærekontrakt med deg???

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 n er vist bedere en 740 i drifting det er dokumentert

 

det er jo noe av de største bullshit jeg noensinne har hørt, jeg synes i hvertfall 740in er MYE bedre bil å sladde/herje med en 240, det har jeg sjøl finni ut å ikke lest meg frem til,

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo noe av de største bullshit jeg noensinne har hørt, jeg synes i hvertfall 740in er MYE bedre bil å sladde/herje med en 240, det har jeg sjøl finni ut å ikke lest meg frem til,

 

Folk jeg har snakket med som har kjørt både 240 og 740 syns 740 er lettere å sladde kontrollert med! :) 240n har litt overraskelser...

 

Jeg skal ikke uttale meg hva jeg syns selv, fordi jeg er ingen ivrig sladder/drifter! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt begge biler, og 740 er noe av det beste jeg noen gang har slædda med.

På asfalt kan i allefall 240 ha visse tendenser til å ikke bestandig oppføre seg helt som man vil.

På snø, grus etc. har det vel egentlig ikke så veldig mye å si hvilken av de to man slædder med.

 

På landeveien når man begynner å kjøre hardt, så er 240 my bedre enn 740.

740 er en stor og brei sak av en bil, og dog ingen svingsluker.(mer stabil i fart dough)

Bilen jeg hadde før mærca var en volvo 740, men kommer til å bytte ut mærca i en volvo 240 ganske snart.

Er ikke helt sikker på om jeg skal ha 740 eller 240, men pr.i dag heller det mot 240.

Begge er dritgoe biler.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til drifting er det ikke bare fjørene som sier noe, der ahr du stabstag av største caliber, foringer og skikkelige dempere. men coilovers er nok det beste...

 

jeg er fullt klar over det. men nå var det fjørene jeg spørte om. har bilstein racing dempere og funderte litt på om det kanskje var noen andre fjører som er "bedre" til asfaltracing/drifting(mine interesser) har titta endel på grp a bilene og de kjørte med bla 800 punds(?) fjører forran og 600 bak.. ikke at jeg har noe grp a bil ,men har for meg at lesjøforfjørene ikke er i nærheten av den stivheten.da tenkte jeg også at stivere fjører kan være fordel hvis man skal sette opp en "driftevennlig" bil.

 

og det utsagnet om at 740 er bedre/dårligere enn en 240 når det gjelder sladding må være noe av det dummeste.. hvis begge bilene er orginale så kanskje man kan like en bedre, men som regel gjør ungdommen ting med understell så da kommer det jo helt ann på hva folk har gjort under der..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tenke litt på tilstanden til bilen når dere sammenligner to modeller.

Dette er gamle biler, foringer og dempere har f.eks. endel å si.

 

Hva som blir sagt her inne mener jeg bør tas med en STOR klype salt, med mindre noen har SKIKKELIGE erfaringer å dele.

 

edit: Dette er ikke noen banebiler akkurat, men det er fullt mulig å lage skikkelige skli-kjelker ut av både 740 og 240 ;)

79 Volvo 242 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tenke litt på tilstanden til bilen.

Dette er gamle biler, foringer og dempere har f.eks. endel å si.

 

Hva som blir sagt her inne mener jeg bør tas med en STOR klype salt, med mindre noen har SKIKKELIGE erfaringer å dele. :)

 

Mener du har noen filmer jeg som tilsier at 240 er en god sladdebil :crazysant:

 

Legg ut ;)

 

Personlig har jeg sladda noe med 740 og litt med 240, synes forsåvidt 740'en var bedre...

 

Men nå har jeg ikke prøvd en orginal 240 i ok stand heller :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår