Gå til innhold

Er det noen som har en komplett oversikt på hva som ble nytt på 240 oppover årene?

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

Å iogmed at den ikkje blei produsert lengre enn til Mai 93, kom det aldrig nokon 94 model..

Synd, hadde vore trivli me 245'ar me OL logo på sida bak.. hihi.. (liten digresjon)

 

Men ganske merklig igrunnen, hadde dei linjer for Taxi/Politi på fabrikken, for min er jo faktisk fystegognsrregistrert i August 93, det vil då antaglig sei at den har sått på lager opp imot 1 år.. eller? Trassig!

- Volvo 240 GL, 1993.

 

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å iogmed at den ikkje blei produsert lengre enn til Mai 93, kom det aldrig nokon 94 model..

Synd, hadde vore trivli me 245'ar me OL logo på sida bak.. hihi.. (liten digresjon)

 

Men ganske merklig igrunnen, hadde dei linjer for Taxi/Politi på fabrikken, for min er jo faktisk fystegognsrregistrert i August 93, det vil då antaglig sei at den har sått på lager opp imot 1 år.. eller? Trassig!

 

Så du har fått fastslått at ditt eksemplar er produsert "langt ned" i 92?

 

Angående 94-modeller: De finnes (selvfølgelig) ikke, men min er faktisk førstegangsregistrert i slutten av februar 94, i løpet av OL-dagene, viser det seg. Den er heller ikke av de aller sist produserte, og ble nok ca ett år gammel før den ble registrert.

 

Angående "feil" spesifikasjoner i utstyr og modellutvalg på den svenske siden: Nærmere undersøkelser tyder på at det er en del forskjeller mellom norske og svenske modeller.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fått det fastslått, men alle desse på denne linken http://www.jon-erik.se/240/pictures.html Som er av Classic har høgare chassinimmer enn meg.

Ikkje krom grill, dessuten er den ribba fro ekstra utstyr. Einaste ekstrautstyr er setevarmere fremme. Å dette med krom grill da. Mitt chassi nummer er P1484100. Classic #1/1600 har P1955934 Den er produsert i Febrar 93.. Då kan ein tarte å telle.. hehe:)

 

Såg produskjonstatestikken for 240 på nettet ein plass, men kan ikkje fina det igjen.

- Volvo 240 GL, 1993.

 

VOLVO - A car you can believe in

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1955934 er sikkert en stasjonsvogn? De seks siste sifrene i chassisnr er en fortløpende serie som gikk fra begynnelsen (1974-75) og oppover, men det er faktisk forskjellige serier for de forskjellige karosserivariantene, så disse er sikkert ikke sammenlignbare. På min stasjonsvogn er de siste seks sifrene 952949, så vidt jeg kan huske. Jeg har for øvrig en ganske fin bok - på tysk - om 140-260-seriene - "Sicherheit aus Schwedenstahl". Der står det også lister over chassisnr pr år, men jeg har den ikke akkurat her hvor jeg sitter nå.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fått det fastslått, men alle desse på denne linken http://www.jon-erik.se/240/pictures.html Som er av Classic har høgare chassinimmer enn meg.

Ikkje krom grill, dessuten er den ribba fro ekstra utstyr. Einaste ekstrautstyr er setevarmere fremme. Å dette med krom grill da. Mitt chassi nummer er P1484100. Classic #1/1600 har P1955934 Den er produsert i Febrar 93.. Då kan ein tarte å telle.. hehe:)

 

Såg produskjonstatestikken for 240 på nettet ein plass, men kan ikkje fina det igjen.

 

Jeg har sett på listene over chassinr pr år. Hvert år bortsett fra de to siste ble det produsert flere 244 enn 245.

 

Årsmodell 1992 (august 91-juni 92):

 

457.500-478.399 (244 N)

910.500-939.099 (245 N)

 

Årsmodell 1993 (august 92-mai 93):

 

478.400-490.214 (244 P)

939.100-962.443 (245 P)

 

Det siste året ser vi at det helt utypisk faktisk ble produsert nærmere dobbelt så mange 245 som 244. Nr 484.100 ligger omtrent midt i produksjonsserien "244 P". Da kunne man i utgangspunktet anta at den er produsert rundt årsskiftet. Hvis da ikke den kortere 244-serien tyder på at den rett og slett ble lagt ned lenge før 245...? Jeg er imidlertid ikke overbevist om dette, da bilder som jeg tror skal være fra den siste tidens produksjon, viser begge karosserivarianter på produksjonslinjen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår