Gå til innhold

Bytte motor i min sierra 85 mod sedan


soundlord

Anbefalte innlegg

tenningslampe kan være kjekt å ha.. men kan ta den litt på gehør til du får tak i hvis du ikke har..

 

start bilen og la den gå på tomgang.. vri så fordeleren slik at du får mer fortenning.. tomgangen vil da gå litt opp.. finn punktet der en er høyest og vri litt tilbake.. prøvekjør og hør om det "knitrer" mye.. litt kan det være(tenningsbank)... er det mye tenningsbank så vri fordeler litt motsatt.. Husk at det er lite som skal til..

 

men som skrevet aller best å justere med tenningslampe.. ca 8 grader fortenning..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du gamle eller nye motorstyringa(stor eller liten hjerne)

 

Er det gamle så setter du veiva på TDP, så setter du fordeleren så rotoren peker akkurat mot hakket på fordeleren, dette fungerer ypperlig som justering, en av en eller annen merkelig grunn ikke fullt så bra på nyere type motorstyring og V6.

 

Har du den store hjernen på innerskjermen så tar du dette som grunninnstilling, og justerer med stroboskopslampe derfra.

Forgasserjustering overlater du til en som har peil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Har en kamerat som skal bytte fra 2.0 forgasser til IS motor, hva må han gjøre for å få IS motoren til å fungere helt perfekt? Er det noen som har en liste over hva man må gjøre. Jeg så at man måtte bytte ledningenett. Må man virkelig bytte hele ledningenettet i bilen, da mener jeg til baklysa og alt slikt eller er det bare ledningenettet i bilen?

"Bruk vett, ligg bredt"

- Volvo 740 GL slow edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk gud for det! vis ikke har det blitt mye arbeid på kameraten. Hvor kan man eventuelt få kjøpt et slikt ledningenett til motoren nytt? han vil ikke kjøpe brukt! Er det noen som vet av noen innternettsider der de selger motordeler og slikt til ford? Skulle ha hatt nye stempler og slikt til sierra'n.. å jeg klarer ikke å finde en innternett side der de selger slikt..

"Bruk vett, ligg bredt"

- Volvo 740 GL slow edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ang lednings nette til inspr.så passer ikke feks sedan nett i mk 1 sierra og motsatt.er litt andre kontakter og greier,nytt elnett vil jeg tro kan være litt vanskelig og få nytt uten at jeg skal si forsikkert da,reis heller på høggern og se etter ett der som er bra,så lenge nettet er helt (ikke klippt og herje med)så er det ingen problem, har selv gjort dette noen ganger og har fungert helt fint.motordeler spørs jo litt på om du skal ha orginalt eller trim,jeg har brukt motorteknikk i oslo for motordeler.oslo sylinderservice har også deler men er sikkert flere som andre kan annbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår