Gå til innhold

vwgolf2`s Corrado!

Ranger emnet


vwgolf2

Anbefalte innlegg

Ja, som dere skjønner har jeg sviktet Golf 2 (ikke helt da..har den grå enda) og gått over til Corrado. :thumb

 

Bilen er en 2.0L 16V 1992mod, og ble importert i 2003 utifra det jeg har lest meg frem til. Den har fult service hefte fra Tyskland og har kun gått 135 000km. Fargen er mystic blue (tror jeg..). Den har strøkent stoff interiør og noen feite alumatter :p. Ellers kan det nevnes klare baklykter, supersprint MEGA bakpotte og noen skjørter av no slag..utenom dette er den helt org. Det stod på en grusom styling bakfanger når jeg kjøpte den men den ble erstattet med orginal fangeren idag.Mye penere.

Bilen ble også polert idag, så den er klar for en liten photoshoot :)

 

Mangler litt bilder, men det kommer om ikke så altfor lenge.

 

Dette er jo en gammel bil, og den har noen småfeil jeg må fikse:

1: Takluke funker bare i vippen, ikke bakover (sikkert ett stag som er gåent)

2: Bensinpumpe forran høyre bakhjul lager skikkelig lyd noen ganger, og bilen jukser litt innimellom, dette kan ha sammenheng? Snakket med tidligere eier og han sa denne var byttet, så virket litt rart..

3: Høyre framskjerm er bulket litt og må byttes. Noen som har???? :)

4: lys i tak og solskjerm funker ikke, sikring kanskje?

5: tror det er ei liten stund siden forrige service her i norge, noen som VET hva slags olje jeg skal bruke?

 

takk for tips her! :)

 

Planer (utenom å fikse det overnevnte):

-Fikk med noen 17" momo felger, disse skal byttes ut med 9*16/7,5*16 Brock b1 felger.

 

-Senk

 

tja..det holder vel i første omgang tenker jeg..

 

4_1653332797.jpg

 

Bakfanger tilsalgs hvis noen vil ha:p

 

4_2055525904.jpg

 

more 2 come...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 479
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tak for kommentarer folkens.. :)

 

men har ett lite problem somsagt..bensinpumpa forran høyra bakhjul lager skikkelig høy lyd innimellom, og når jeg skal gi på så virker det som om den ikke får nok bensin, den kutter liksom..må jo være en sammenheng der? snakket med forrige eier og han sa at pumpa var byttet...hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tak for kommentarer folkens.. :)

 

men har ett lite problem somsagt..bensinpumpa forran høyra bakhjul lager skikkelig høy lyd innimellom, og når jeg skal gi på så virker det som om den ikke får nok bensin, den kutter liksom..må jo være en sammenheng der? snakket med forrige eier og han sa at pumpa var byttet...hmm

 

hm, den ved høyre bakhjul er hvertfall bensinfilteret på min bil. Kan jo hende den bare er tett? koster hvertfall bare en 100 lapp eller noe for en ny en ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, den ved høyre bakhjul er hvertfall bensinfilteret på min bil. Kan jo hende den bare er tett? koster hvertfall bare en 100 lapp eller noe for en ny en ;)

 

 

kan jo hende, men virker så rart siden han hadde byttet det..men kan jo skje. men lager jo lyd da..mener du at det ikke sitter en pumpe utenfor tanken da? at det er den i tanken som suser? :) masse spm, men er noob på corrado..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende, men virker så rart siden han hadde byttet det..men kan jo skje. men lager jo lyd da..mener du at det ikke sitter en pumpe utenfor tanken da? at det er den i tanken som suser? :) masse spm, men er noob på corrado..

 

jeg er ingen ekspert, men jeg vet hvertfall på min sitter bensinfilteret der du beskriver, altså foran bakhjulet på passasjersiden. Litt usikker på om det sitter bensinpumpe utenfor tanken, så kanskje noen andre som kan svare på det. Men har du sjekket at alle eletriske koblinger sitter ordentlig på bensinpumpa baki? for om den har blitt skiftet så kan jo vibrasjoner i bilen forårsake at koblinger osv kan bli litt løse, alltid lurt å ta en liten etterstramming :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer..har ikke hatt så myte tid til å sjekke, men skal ta en titt på koblingene jeg :thumb finner jo fort ut om det er slark noen steder da.. jeje.. imorra går turen til norsk bildelsenter..vet ikke helt hva jeg skal, men skal se om jeg finner no stæsj :p

 

alltid gøy å dra å kikke, er alltids noe å bruke penga på.

Om du lurer på noe mer så kan du legge meg til på msn om du bruker det, s_furuseth@hotmail.com

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil. det er vel 2l 16v 9a motor du har vel og den er vel ganske lik gti motoren til golf. menier bensinpumpa er bak. 1 i tank og ein uttafor tanken.

det vil vel sjå noko slik ut vel. filter til venste, pumpe i midten og ein akumulator(trur det var) til høgre.

 

IMGP2042.jpg

 

har du lyst å sjekke noko for meg?? holder på å montere 9a motor i jettaen og har eit par kontakter som eg ikkje heilt vei kva dei er til.

og ein ting til. korleis vakummslangane på gasspjeld og slikt går henn.

hadde du orka å sjekka??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lyst å sjekke noko for meg?? holder på å montere 9a motor i jettaen og har eit par kontakter som eg ikkje heilt vei kva dei er til.

og ein ting til. korleis vakummslangane på gasspjeld og slikt går henn.

hadde du orka å sjekka??

 

 

legg meg til på msn så kan vi ta det der :) tangenmorten at hotmail dot com

 

takk for kommentarer her:) lakka baklyktene mine idag, ble bra! :) og henta skjerm på liertoppen! så da blire ordnings snart..

 

tok også service på den idag...ikke at det er så viktit og nevne :)

bilder kommer så fort jeg får ordnet kamra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hadde den blå radoen min.. kutta den ved ca kvart tank, bytta bensinpumpa under ved høyre bakhjul, og da var alt som det skulle igjen :)

 

men det er vel også en pumpe i tanken? kan hende den må byttes også

 

koster vel rundt 1500 for en ny under bilen

 

'prøvde å fylle over halv tank som du gjorde, og da fungerer bilen utmerket! ikke no juks da! så.....hva kan man si da?? at pumpa utenfor tanke, OG den inni må byttes? hmm,hva sier du poloclassic?

 

her kommer noen mobilbilder hvafall..fra baklykte moddingen min:

 

rød sotespray+baklykter

DSC00090-1.jpg

 

på bilen:

 

DSC00092.jpg

 

DSC00091-1.jpg

 

så hva tycks?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår